Ik heb een zoon van 5 weken…
Hij is heel onrustig in z’n slaap, slaapt ook heel licht.
Nu heb ik hem een paar weken ingebakerd, en op zich ging dit goed, maar onrustig bleef hij nog, hij wordt af en toe paniekerig wakker, begint dan keihard te gillen.
Nu ligt hij sinds vanmorgen op z’n buik, en het lijkt perfect te gaan…
Ik weet dat het afgeraden word, maar als hij en wij hierdoor meer rust krijgen??
Hij is heel sterk in z’n nek, hij draait nu hij op z’n buik ligt, zelfs nog met z’n hoofdje van links naar rechts.
Ik zie het niet zitten om hem 's nachts ook zo te laten liggen, misschien moet ik hem dan weer in bakeren?
Die kleine jongen ligt nog zoveel in bed, als ik hem altijd in moet bakeren als hij gaat slapen ligt hij praktisch de 20 uur in de doeken, dat staat mij een beetje tegen.
Wat zijn de meningen over buikslapen?
Kan hij 's nachts ook al op z’n buik slapen?
Ik heb geen airosleep.
Ik zou dan sowieso een aerosleep aanschaffen.
Ik zou het risico persoonlijk te groot vinden. Verder is het helemaal niet sneu om 20 uur per dag in te bakeren. Mijn dochter heeft het ook gehad en ze heeft er baat bij gehad. Ik zou eerder kiezen voor 20 uur inbakeren dan op deze leeftijd ook 's nachts op de buik.
hoi
mijn dochter heeft vanaf ze 3 weken was op haar buik geslapen.
zij sliep ook heel slecht werd vaak wakker en overdag op haar buik sliep ze 6 of 7 uur achter elkaar als ik haar niet wakker maakte.
ik heb haar bedje naast mijn bed gezet. ik hoorde elk zuchtje elke draai.
dat ging 3 weken goed en daarna heb ik haar weer op haar eigen kamer gelegd.
ze sliep vanaf de eerste nacht dat ze op haar buik lag de nacht door.
mijn zoontje heb ik ingebakerd omdat hij niet op zijn buik wou maar ook heel slecht sliep.
maar soms probeerde ik hem overdag niet in te bakeren idd omdat hij dan zo weinig kon bewegen naar mijn mening.
Riley ligt ook al sinds week of 3 op zijn buik.
Hij sliep veel beter, rustiger en dieper, en was dus niet met elke kuch die ik deed wakker , wat eerder wel zo was, dan schrok hij gewoon wakker. OMdat hij dus te licht sliep.
Ik heb net als Charity de eerste dagen naast me gehad, en ik merkte dus dat het geen probleem was, daarna eigen kamertje.
Heb ook geen aerosleep.
Hier ook een buikslaper!!
Onze meid slaapt ook al vanaf dat ze 3 weken is op haar buik.
Ze slaapt ook veel rustiger en langer door, ze slaapt van 20.30 tot 8.00 :dance: Ze heeft van de week 1 keer op haar rug geslapen en het ging goed, maar nu is ze ook al bijna 6 maanden.
Ik en mijn man slapen ook altijd op onze buik, en onze zoon heeft ook altijd veel op zijn buik geslapen dus geen wonder dat zij het ook lekkerder vind.
En wij hebben haar de eerste week ook bij ons op de kamer gehad en daarna is ze ook naar haar eigen kamer gegaan. Dit gaat super!!
Succes ermee verder!!
Hier ook beide kinderen buikslapers, ze hebben 6 maand naast mij gelegen.
En doodeng, maar je wilt zelf ook rust hebben en lekker slapen.
Mijn zoontje hebben we ingebakerd en net als wat je schrijft hij bleef onrustig, gillend wakker worden.
Sinds we hem op de buik lieten slapen werd hij een stuk rustiger.
Helaas blijft hij een onrustig manntje, nu hij ouder is hoefen we ons niet meer druk te maken hoe hij ligt, hij draait zelf.
Maar echt doorslapen doet hij nog niet, maar zal vanzelf komen.
Fijn dat jullie het probleem herkennen.
Mijn zoon slaapt nu iedere dag op z’n buik, het gaat perfect, ik heb hem een poosje in de gaten gehouden op z’n slaapkamer, hij beland wel eens met z’n neus in het matras, maar draait zich dan om, hij red zich goed.
Ik vind het heerlijk.
Heb het maar niet op CB vermeld vandaag… :oops: die zullen het vast niet goedkeuren, maar het is tenslotte mijn kind!
Ik ben nog wel op zoek naar de Aerosleep, heb je aan alleen het matrasdek voldoende??
Het niet aanraden om kindjes op de buik te laten slapen is niet vanwege verstikkingsgevaar maar vanwege het te diep slapen en het achterwege blijven van de ademhalingsprikkel. Maaaaaarrrr goed, hier ook een moeder die ze al heeeel gauw op de buik neerlegde omdat dat soms de enige manier was om ze in slaap te krijgen!
Ik zou het met een kindje dus overdag wel doen maar dan wel in je buurt, de box, wandelwagen oid en 's nachts nog even niet totdat hij zelf z’n hoofd echt een geruime tijd omhoog kan houden of zelf van z’n buik naar z’n rug kan rollen.
nana ik heb het toen wel op het CB vertelt bij mijn dochter en heb eigenlijk nooit een preek ofzo gehad. maar moet zeggen mijn dochter was een huil baby huilde de hele dag en nacht en toen was dat is nachts dus niet meer. eindelijk rust eindelijk geen gehuil meer alleen overdag nog.
Hier 2 buikslapers. Wel aan CB verteld toen, die vertelden toen dat ze het officieel af moesten raden, maar onofficieel had ze er alle begrip voor.
Eerste vanaf 4 weken, tweede vanaf 1 week. We hebben een heel groot bed, prinsesje sliep op haar matrasje en dan op de onze, naast mij. Met eigen dekentje. Zij hoger, ik lager (mijn hoofd bij beentjes). Met nachtlampje zodat ik altijd haar schijnsel zag en zaklamp erbij om mezelf gerust te stellen 's nachts als ik drang had om te kijken of alles goed was.
Met een maand of 4 in ledikantje in eigen kamer. Babyfoon voor als we beneden waren. Boven en 's nachts babyfoon uit, enkel onze deur op een kier.
Bedankt voor alle meningen, als het goed is krijg ik vandaag een Aerosleep, dan ben ik zelf ook wat rustiger…