Paar weken geleden zaten we in de auto (boodschapjes doen) en toen riep Nicky ineens " ziek". Dus ik keek mijn man aan en ik vroeg toen “oh, is Nicky ziek?”
“soed” (Nicky zegt geen ja, alleen “soed” van is goed :mrgreen: )
“Waar is Nicky ziek dan?”
“Buik”
:eh:
Oke, dus ik ben met 'm naar huis gegaan en hij ging vrolijk spelen.
Nu is dit steeds vaker aan de orde. In het begin dacht ik nog dat het aandacht zou kunnen zijn (of last van de auto) maar hij kan het wel heel gericht aanwijzen. Hij heeft of pijn aan z’n buik (en wijst op het bultje dat ie op z’n buik heeft van bindweefsel dat nog niet helemaal volgroeid is) of naar z’n balletjes :eh: Z’n balletjes moet ik dan insmeren en dan is het goed (maar zegt ie wel dat ie pijn doen).
Wat denken jullie? Gaat de huisarts me een overbezorgde moeder vinden en herkennen jullie het “aandacht” gedeelte? Dat van die huisarts weten jullie natuurlijk niet :mrgreen: maar misschien herkent iemand dit?
Ik heb weleens begrepen dat peuters vaak pijntjes en ‘niet lekker voelen’ op hun buik projecteren. Dat je dus, wat ze ook hebben, naar hun buik wijzen bij de vraag waar het pijn doet.
Stan heeft ook wel van die periodes gehad. Hij zegt overigens ook wel ‘au hoofd’ dus bij hem is het niet zo dat het altijd z’n buik is…
Maar dus wel dat ie zo’n periode wat vaker aangeeft dat ie iets heeft (buik of hoofd meestal), maar het blijft dan vaag en hij wordt niet echt ziek en dan hoor je 'm er weer heel lang helemaal niet over.
Ik denk dus dat het een soort combi is van aandacht en misschien toch niet helemaal lekker voelen. Ik zou het gewoon beetje in de gaten houden, en als je het niet vertrouwt, gewoon naar de huisarts. En wat dan nog als ie je een overbezorgde moeder vindt? Beter het zekere voor het onzekere, toch?
Als het je echt niet lekker zit dan moet je gewoon naar de ha gaan hoor.Daar zijn ze toch voor.
Want nou vraag je je ook de hele tijd af of hij wel ergens last van heeft.
Dus gewoon ff bellen
:-*
Jinthe heeft dat ook erg vaak de laatste tijd, soms denk ik dat het windjes zijn die vastzitten omdat ze ook erg vaak naar de wc loopt en dan komt er niks.