Hallo allemaal,
Mijn naam is Sanna enik ben nieuw op dit forum en had een vraagje.
Sinds 6 maanden ben ik gestopt met de pil, en heb hem in totaal iets minder als 2 jaar geslikt. Nu is mijn menstruatie elke maand gewoon regelmatig en heb ik verder nergens echt last van. Wat ik wel merk is dat ik rond mijn eisprong erg veel last van buikpijn heb en meestal gaat dit s’nachts ook door. Ik probeer zwanger te raken. Is deze buikpijn rond de eisprong normaal?
heb er zelf geen/weinig ervaring mee, maar ik weet wel dat er genoeg vrouwen zijn die hun eisprong voelen dmv buikpijn (en soms ook rugpijn iod)
Ja hoor, die buikpijn is heel normaal en eigenlijk best wel handig, haha.
Dan weet je ongeveer wanneer de eisprong is.
Ik heb het zelf ook altijd.
De ene keer wel wat meer dan de andere keer hoor.
Succes met zwanger worden en welkom op dit forum!!
Liefs Esther :**:
Hoi Affie en Esther,
Ik dacht zelf ook inderdaad al dat buikpijn een redelijk normaal verschijnsel was rond de eisprong. Maar omdat ik er eerder nog geen ervaring mee had tijdens de pil (en voor de pil is het me denk ik nooit echt zo opgevallen die buikpijn) wist ik niet zo goed wat ik er mee aanmoest. Maar het is inderdaad een handig hulpmiddel om je eisprong te meten. Aangezien de buikpijn eergisteren begon zit ik waarschijnlijk nu in mijn vruchtbare periode.
Een vraagje in het algemeen aan alle dames op het forum: hoe lang duurt de buikpijn meestal rond jullie eisprong? Bij mij is dat ong.2-3 dagen.
Liefs Sanna
…
Ik heb de steken altijd rechts.
Ze houden meestal een dag of 2 aan.
Op de tweede dag zijn ze op z’n felst en daarna zakt het weer af.
Ik heb ze deze cyclus niet gevoeld, maar mijn borsten zijn wel gevoelig, dus ik denk dat mijn ei dan wel is geweest… kweet eigenlijk niet.
Maakt ook niet zoveel uit deze keer, want hubbie is vorige week geopereerd, dus het zou toch al een ‘loze ronde’ worden.
Esther beterschap met je man, hoop dat het niet al te ernstig was.
Paar dagen geleden had ik dus mijn eisprong, heb deze weer erg goed gevoeld, om precies te zijn de 11e en 12e dag van mijn cyclus. We hebben geklust. Ben benieuwd of er een zwangerschap op komst is…
Groetjes Sanna
Hoi Sanna
De operatie was niet heel ernstig hoor.
Hij is geopereerd aan een varicocèle (spatader in de balzak)
Dat kan vruchtbaarheidsproblemen geven.
Dus wel hopen dat het nu straks beter is.
En succes met wachten!!
hhoi, welkom hier
ja, ik heb t gister bijv. gehad… Ik liep gewoon krom van de steken in mijn onderbuik… net alsof je blaas megavol zit en je kunt nergens naar het toilet, haha
Ik heb het voor mijn zwangerschap ook al gehad… dat ik dat zo herkende. En nu 2e cyclus zonder pil… is het gevoel van de eisp. ook weer terug. Handig… klopte precies met eh, het slijm zeg maar…