buikpijn na ks

Hm… wist ff niet zo goed waar ik dezer vraag moest stellen, maar dit lijkt me de meest logische plaats…

In augustus is ons vlindertje Lente* met een spoedkeizersnede geboren. Herstel viel me sowieso al tegen. M’n zusje die 2 dagen na mij een ks had gehad was veel sneller weer op de been. Maar ja, spoedks…en emotioneel heel erg veel te verwerken… dus op zich niet gek dat ik niet zo snel herstelde.

Nu heb ik op zich weinig last van de wond / het litteken, maar steeds een paar dagen voordat ik ongi word, begint de ellende. Ik heb dan echt zo’n verschrikkelijke buikpijn :? Niet zomaar een beetje ongipijn, maar echt rotpijn, ik word er gewoon helemaal naar van.

Nou vroeg ik me dus af, of dat normaal is? Zijn er mensen die het herkennen? Gaat het vanzelf een keertje over? Of moet ik erop rekenen dat ik voortaan altijd zo’n last van mijn ongi ga krijgen?

En eigenlijk ook: moet ik me zorgen maken? De gyn bellen? Bang zijn dat ik nooit meer zwanger kan worden? :shifty:

xHeske

Herken ik wel wat in ik had ook eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou Lente :vlinder: ik had het met Luna :vlinder: na een paar maanden kreeg ik ook vreselijke pijn bij het ongesteld worden niet normaal, mijn litteken brande toen ook heel erg. Ik heb toen wel de gyn gebeld en die zei dat vanbinnen alles natuurlijk ook weer wat moet herstellen, bij mij ging het over met 6 maanden. Mocht het niet overgaan ik zou gewoon je gyn bellen.

Hmmm ik had dan wel geen ontzettende buikpijn maar was wel ontzettend misselijk!! Dit heb ik ook nog nooit gehad.

Als je je zorgen maakt zou ik toch even de gyn bellen! :-*

Heske, ik heb geen spoedkeizersnede gehad maar een gewone.

Ben nu ongi en zei gisteren nog tegen hub dat ik dat echt niet normaal vind.

Onze Nina is ondertussen net 1 jaar geworden en ik heb me toch zo’n buikpijn rond de periode van m’n eisprong, enkele dagen voor ik ongi wordt en de eerste 3 ongidagen. Voor m’n ongi komt en gaat de buikpijn zo wat, net alsof ik ongi ben maar dat is dan nog niet zo. Ik word er lijkbleek van.

Na de bevalling van onze zoon had ik dat helemaal niet, dat was een gewone natuurlijke bevalling. Ik wou al met mijn vragen naar de gyn gaan, maar ik zie dat er dus meerderen zijn die dat hebben.

Dat van die pijn rond de eisprong heb ik al eens tegen gyn verteld, hij zei toen dat ik “gewoon” voelde als m’n eisprong eraan kwam. Wist ik ook al wel maar toch (heb dan soms zelfs krampachtige pijn bij het plassen of m’n darmen voelen opgezet aan).

Thanx voor de antwoorden meiden. Ben ‘blij’ (stom woord, want is natuurlijk voor jullie ook niet echt prettig, die pijn) lezen dat er meerderen zijn met die pijn sinds de ks. Zoals jij het omschrijft klinkt het héél herkenbaar Renoke. En dat had ik na de geboorte van Sterre dus idd ook helemaal niet (was ook natuurlijke bevalling, voor zover je dat met al die kunstgrepen nog natuurlijk kon noemen :silenced: ). Het zal dan toch wel ‘normaal’ zijn :think: Maar lekker is anders hoor :eh:

Idd Heske, ik ben ook altijd ‘gelukkig’ als ik lees dat ik niet de enige ben want begon mij, nu 1 jaar na de ks, ook serieus zorgen te maken.

Is natuurlijk wel zo dat ik nog maar een keer of 6 ongi ben geworden, dat is dus eigenlijk nog “maar” 6 maanden dat ik met die pijnen zit…

Idd Heske, ik ben ook altijd ‘gelukkig’ als ik lees dat ik niet de enige ben want begon mij, nu 1 jaar na de ks, ook serieus zorgen te maken.

Is natuurlijk wel zo dat ik nog maar een keer of 6 ongi ben geworden, dat is dus eigenlijk nog “maar” 6 maanden dat ik met die pijnen zit…

Ke om even terug te komen op je vraag!

Ik heb een geplande ks gehad en ik heb ook zeler af en toe nog last van mijn buik/litteken…zeker ook als ik erg druk ben geweest en voordat ik ongi moet worden heb ik zeker ook meer last van ijn buik!!

Ik dacht al dat het erbij hoorde dus heb het zo gelaten, en achteraf zal het er dus ook bij horen als meerder er last van hebben :think: :mrgreen:

Renoke ik voel mijn eisprong ook altijd en dat kan soms 24u stekende pijn in mijn onderbuik/ darmen /liezen geven…heel naar idd :roll:

En zo ‘gewoon’ vind ik het niet…auw :roll:

Idd, ik vind dat ook zo raar, heb ongeveer 3 dagen voor en ongeveer 3 dagen na eisprong zo’n buikpijn, overal dus niet alleen aan eierstokken maar ook aan darmen, blaas, … Ben er eens voor naar gyn geweest toen ik zo pijn had maar dat bleek toen een cyste te zijn (toen viel ik bijna flauw van de pijn).

Dat had ik dus voor mijn ks nooit, heel gek, ik kon het maar niet begrijpen dat het daarvan was.

Pijn aan het litteken heb ik wel nooit, het zit eerder net eronder of net erboven, heel geik eigenlijk.

Maar ben al lang blij dat ik niet de enige ben (sorry dames, maar zo bedoel ik het helemaal niet hoor). Jullie begrijpen mij wel hé!? :oops: :think: :wink:

Ik snap het wel hoor!!

Hebben ze die cyste weggehaald toen?

Hier nog één.

Ik kreeg ook een spoedkeizersnede (3 jaar geleden) en man de menstruaties daarna :hand: :silenced:

En ook bij de eisprongen idd. Het lijkt wel of ik ernstige weeën heb.

Het wordt wat minder, dat wil zeggen dat het de ene maand erger

is dan de andere. Ik moet helaas bekennen dat de pms ook behoorlijk

is verergerd (komt natuurlijk ook door de pijn)

Ik slik nu speciale pillen tegen pms / menstruatiepijn. Daar zit GLA/teunisbloemolie

in (o.a.) en dat moet echt ook helpen tegen de pijn. Ik heb er veel positieve

dingen over gelezen op internet.

Hopen dat t bij jou ook minder wordt, die pillen zou je mss kunnen gaan proberen. :hug:

Heske…

ik heb na mijn ks ook nog steeds last van mijn buik en dan ook echt in mijn buik.

Ben laatst bij de ha gewqeest en volgens hem was het niet normaal. Heb dus van hem een verwijzing naar de gyn gekregen. Donderdag moet ik daarheen. Dus ben benieuwd.

Dus ik kan niet zeggen of het er nu echt bijhoord…

Dikke zoen!

Hier ook dezelfde pijnen gehad (= nu dus niet meer). Ik dacht dat het door de Mirena kwam die ik vrij snel na de bevalling had laten zetten. Ongi is dus nooit heel erg geweest, door de mirena. Maar altijd rond de eisprong en ongi enorme krampen en pijn in de rug. Het leken bijna wel weeen.

Uiteindelijk mirena daarom vervroegd laten verwijderen. (Toen Stijn ongeveer een jaar was) Vervolgens gelijk weer zwanger (van de miskraam). Daarna nuvaring genomen tot de depressie weer voorbij was. Overigens wel minder last van de pijnen toen. En na stoppen van de nuvaring gelijk weer zwanger van ons huidige moppie. Tijdens de zwangerschap overigens geen pijnen. Maar misschien wel omdat er dus ook geen eisprong of ongi is…

Maar ik zou zeker een afspraak maken met de gyn als je het niet vertrouwd. Ze kunnen toch zowiezo even met een echo kijken of het rustig is in je baarmoeder en of die mooi hersteld is???

@Krabje wrote:

Heske…

ik heb na mijn ks ook nog steeds last van mijn buik en dan ook echt in mijn buik.

Ben laatst bij de ha gewqeest en volgens hem was het niet normaal. Heb dus van hem een verwijzing naar de gyn gekregen. Donderdag moet ik daarheen. Dus ben benieuwd.

Dikke zoen!

Ik ben na vaak geklaagd te hebben bij de ha, doorgestuurd naar de gyn,

Ik heb volledig onderzoek gehad (echo’s en hysteroscopie) maar alles was

prima daarbinnen.

Ik had / heb altijd het gevoel alsof mn hele buik flink ontstoken is … brr.

Maar helaas pindakaas, niks te vinden dus neem maar een paracetamol

extra.

Maar bij twijfel altijd even aan de bel trekken.

@Kroes wrote:

@Krabje wrote:
Heske…

Dikke zoen!

Ik ben na vaak geklaagd te hebben bij de ha, doorgestuurd naar de gyn,

Ik heb volledig onderzoek gehad (echo’s en hysteroscopie) maar alles was

prima daarbinnen.

Ik had / heb altijd het gevoel alsof mn hele buik flink ontstoken is … brr.

Maar helaas pindakaas, niks te vinden dus neem maar een paracetamol

extra.

Maar bij twijfel altijd even aan de bel trekken.

En hoe is het nu dan?

Ik ben blij dat ik een ha heb die mij altijd serieuws neetm en me ook gelijk doorstuurd. Hoefde er zelf niet om te vragen. Ik vroeg hem : is dit normaal? Hij: Nee dis abnormaal. Ga maar naar de gyn die de ks heeft gedaan…

Hm… toch een beetje wisselende reacties dus… ik denk dat ik gewoon de gyn maar bel. Ze heeft me bij het nazorggesprek gezegd dat ik altijd kan bellen als er iets is, dus ga eerst maar proberen of ik zo direct bij haar terecht kan. Of heb je voor de gyn altijd een verwijzing van de ha nodig?

Ke, ik denk dat je gelijk kunt bellen. Gewoon even kort uitleggen en

dat de gyn dat gezegd heeft. Wie weet kun je gelijk terecht.

Krabje;

ik ben nu drie jaar verder en de ene maand fietst ik er doorheen en

de andere keer vind ik het echt een hel. Dan kan ik nauwelijks rechtop

lopen zo erg voelt het aan.

Deze maand ben ik bang dat t weer niet leuk gaat worden. Sinds de eisprong

heb ik al een vage pijn in mn buik en onderrug. Meestal geen goed teken.

Maar zoals gezegd, ik heb zelfs een hysteroscopie gehad. De gyn nam mij

wel zeker serieus. Alleen was er niks te zien, behalve een mooie gave

baarmoeder.

Ik hoor ondertussen wel vaker dat de menstruatie kan veranderen na

een bevalling / keizersnee.