Lieve allemaal,
nog even met een nickname omdat er nog weinig mensen in mijn omgeving weten dat ik zwanger ben (even wachten tot ik de drie maanden voorbij ben)… laat ik me voorstellen, ik ben Melgje.
Vorige week kreeg ik de verrassing van mijn leven :lol: , ik ben zwanger!!
Ik heb twee testen gedaan, alle twee overduidelijk positief.
Ik heb een vorm van kanker (geen erfelijke gelukkig) waardoor ik de komende jaren beter geen kinderen kon krijgen, ontzettend moeilijk voor mij omdat het mijn aller grootste wens is. Nou is het per ongeluk (twee jaar na dat erge nieuws) toch gebeurd (en wat is het gewenst) binnenkort heb ik een afspraak in het ziekenhuis, waarschijnlijk krijg ik nu meer check-ups.
Ik maak me heel veel zorgen maar gek genoeg niet om mijn ziekte of mijn lichaam (want ze zorgen goed voor mij in het ziekenhuis dus heb daar het volste vertrouwen in) maar alleen om het kindje. Ik ben aanstaande donderdag 8 weken zwanger. Ik heb elke dag steken in mijn buik. Ze komen zo twee keer per dag even opzetten maar zijn daarna ook heeeeel snel weer weg. Het is niet een zeurende buikpijn zoals ik vaak lees op forums maar meer stekende pijn… Ik heb gelukkig geen bloedverlies.
Verder heb ik last van mijn onderrug en zit ik onder de puisten, echte zwangerschapskwalen. Heb ook last van moodswings :roll: .
Ik voel me echt helemaal zwanger en ben het ook :dance: ! Maar het muntje valt maar niet :wall: , het lijkt wel alsof ik niet blij durf te zijn omdat ik bang ben dat ik het kwijt raak. Hoe raak je dat gevoel kwijt want spanning is niet goed voor je kindje. Ik heb er echt last van dat ik alleen denk aan mijn zwangerschap en het lastig vind gewoon te leven zeg maar. Ik wou dat ik gewoon de twijfel naast me kon zetten en kan proberen te genieten.
Tips???
Dikke knuffel van Melgje
Lieve Melgje,
Ontzettend gefeliciteerd met dit prachtige nieuws in deze moeilijke tijden.
Ik denk dat ik je gerust kan stellen. Wat jij zegt ervaren, volgens mij, alle pas-zwangeren. De onzekerheid en de angst om te genieten omdat het allemaal nog zo pril is. De stekende pijn is waarschijnlijk bandenpijn en wordt veroorzaakt door het oprekken van je baarmoedertje. Vervelend, maar eigenlijk dus een heel goed teken!
Probeer het een beetje los te laten meid. De tijd vliegt al zo snel voorbij! GENIET!!!
Wauw wat een geweldig nieuws zeg, na al die ellende! Van harte gefeliciteerd!
De onzekerheid, de klachten en de steken in je buik herken ik. Ik heb dat in het begin ook gehad, maar het was uiteindelijk nergens voor nodig (ondertussen alweer 6 maanden zwanger…). De bandenpijn keert nog geregeld terug, maar dit is nu eenmaal nodig om je kindje de ruimte te geven die het nodig heeft… Ik noem mijn lijf nu vooral een ‘huurhuis’ met alle kwaaltjes die erbij horen, het is even niet van mijzelf maar van ukkie :inlove:
Wat mij hielp, is zelf ontspannen door leuke dingen te doen, lekker naar de stad, lekker een endje wandelen met je lief of gewoon lekker jezelf verwennen in de badkamer (lekker maskertje, uitgebreid badderen etc).
Probeer er toch van te genieten, want zoals Marion ook zegt, de tijd gaat zo ontzettend hard!
Bedankt voor jullie lieve reacties
stom dat ik het zo moeilijk vind he?
Misschien wordt het makkelijker na mijn eerste echo na 3 maanden (is toch altijd met 3 maanden?)…
Allereerst van harte gefeliciteerd :inlove: wat een ontzettend goed nieuws
Iedereen zit net als jouw in die onzekerheid de eerste 12 weken. Maar waarschijnlijk heb jij echt al last van bandenpijn. Ik had dat ook al vrij snel die steeken in mijn buik. Dat je bang bent dat het mis kan gaan is dus heel normaal. Maar probeer het idd los te laten…ook al is dat heel moeilijk en dat weten we allemaal.
Geniet lekker want de tijd gaat zo als iedereen zegt ontzettend snel. Ik heug me nog de dag dat ik de positive test in handen had als gister en dat is al 22 weken geleden…echt het vliegt voorbij! Dus geniet en maak je niet te veel zorgen
Hoi Melgje,
Hier een collega-zwangere! Ik ben niet zover als jij, slechts 5 weken en 2 dagen. Ik heb twee miskramen gehad en ben superonzeker. Als er iemand een middeltje had om die onzekerheid weg te nemen… Het schijnt er echt bij te horen :?
De eerste echo is bij ons in de regio tussen de 8 en de 10 weken!!! Ik krijg er ivm de miskramen een op 6 weken en 3 dagen. Ik zou dus maar gauw bellen, misschien kun je al eerder terecht en is je onzekerheid gauw over en zie je een mooi kloppend hartje!!
Succes!!!
Nou meiden ik heb het geregeld hoor! Donderdag heb ik mijn eerste echo, als het goed is ben ik dan 8 weken.
Dan heb ik tenminste volgende week bij mijn chirurg het hele verhaal en weet ik hoe ver ik ben precies…
dan ben ik wellicht wat meer gerustgesteld. Wat mag je eigenlijk verwachten met 8 weken… klopt het hartje dan al?
Liefs van Melgje en bedankt weer voor de lieve reacties
Hoi Melgje,
het hartje klopt dan al goed stevig en er zijn al beginselen van een echt mensje te zien :inlove:
Veel plezier met de echo meid, en ik duim natuurlijk voor je dat alles goed is! :-*
Melgje, ik vind het een super nieuws in zo’n heftige tijd! :thumbup:
Ik heb helemaal geen andere woorden dan de meiden hier al hebben gezegd. Het klopt allemaal als een bus. M.a.w. je bent gewoon hartstikke zwanger! :mrgreen:
Heel veel plezier bij de echo donderdag.
Nou meiden, ik zit dus echt in de stress nu.
Ik heb een echo gehad vandaag. Het vruchtje is OF gestopt met groeien OF ik ben pas 5 weken zwanger. Nou is mijn ongesteldheid heel onregelmatig, dan om de 4 dan om de 5 en dan moet ik 6 weken wachten. Dus het zou wel kunnen dat ik gewoon later bevrucht ben.
Vorige week woensdag testte ik positief, de week ervoor de maandag testte ik nog negatief. Ik hoor vaker dat als het mis gaat dat je hormonen weer afnemen toch? Bij mij is het wel toegenomen want afgelopen maandag had ik er nog een gedaan en die was toen veel duidelijker (de streep) als de woensdag ervoor.
Ik heb nog een beetje hoop maar ik ben gewoon zo bang geworden.
31 maart heb ik nog een echo, 1,5 week in spanning…
Liefs van Melgje
oh meid das niet zo leuk nee! Snap dat je in de stress schiet… maar je HCG-waarde stijgt inderdaad naar mate de zwangerschap vordert. We gaan duimen dat je 31 maart gewoon een hele mooie goede echo hebt! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
GOED NIEUWS!! ben helemaal gelukkig. Gister een echo gehad en ik zag direct dat het onzettend gegroeid is. Gister was ik 7 weken en we hebben het hartje zien kloppen. Alles zag er goed uit. Nog even 5 weekjes wachten en dan ga ik lekker los met kleertjes enzo hihihi :dance:
geweldig meid! nu lekker genieten :thumbup:
Wow, super nieuws!
Gefeliciteerd.
Wow helemaal geweldig!!!
melgje, gefeliciteerd!
ben je helemaal genezen of weet je zeker dat je “honderd” kan worden?of is dat nog niet duidelijk, ik duim voor je meis!!
die steken, dat zijn bandenpijnen.heel vervelend maar dat is je baarmoeder die oprekt.
Bedankt meiden!! :dance: :lol: