Buikpijn en afscheiding na sex

Anonieme vraag van een gebruiker:

Een beetje onsmakelijk dit, maar ik wil het jullie toch even voorleggen.

Ik ben bijna 20 weken zwanger en heb (gelukkig) sinds een paar weken weer zin in sex. Door alle misselijkheid en vermoeidheid stond het nogal op een laag pitje. Dus gisteravond waren we allebei 'in the mood'. Dit keer ging het alleen anders. De penetratie was wat pijnlijk. Even een ander standje geprobeerd en het werd alleen maar erger. Ik had echt het gevoel dat ik erg beurs was vanbinnen. Zoals na een zeer heftige vrijpartij. We waren alleen nog geen halve minuut bezig. Heel raar dus. We hebben het dan ook niet afgemaakt want het deed echt teveel pijn.
Toen ik later op de rand van het bed ging zitten voelde het nog helemaal beurs. En dat is echt een uur later geweest ofzo. Vanochtend kon ik het nog voelen en later op de dag merkte ik dat mijn afscheiding anders van kleur was. Veel donkerder en het rook ook sterk. Ik kreeg niet het idee dat er bloed bij zat ofzo. Het was eerder een klein beetje groenig ofzo. (bah dat klinkt echt vies!) :sick:

Sorry voor alle onsmakelijke details! Mijn vraag aan jullie: wie herkend dit en weet waardoor het komt?

tja het kan bijvoorbeeld een infectie zijn (schimmel oid) dat komt vaker voor tijdens de zwangerschap.

Dus zou even langs de ha gaan. Afscheiding hoort niet groen te zijn :wink:

Ik sluit me aan bij Smurf,

Door een schimmeltje (is makkelijk verholpen! Vergeet alleen niet dat je partner ook een zalfje moet krijgen) kan het daarbinnen ook een stuk vervelender aanvoelen. (dus ook tijdens het vrijen)

Je afscheiding kan dan idd groenig zijn en ruikt sterk.

Even langs de HA! Het kan ook een blaasontsteking zijn. Ochtendurine opvangen en even langsbrengen. Ik zou beide doen. Succes!

Een schimpie, heb daar ook een abonnement op :roll: Gek genoeg wordt het in de zwangerschappen wel minder moet ik zeggen… Maar buiten de zwangerschappen om echt om de haverklap aan de beurt hier… :? Adviesje; vraag om ‘paaseitjes’ van Gyno Daktarin (da’s de merknaam, werkzame stof is miconazol), anders krijg je vaak miconazol in zalf met kartonnen inbrenghulzen en ik kan je vertellen, da’s erg pijnlijk…

Met die eitjes ben je er in een paar dagen vanaf

Een schimmelinfectie. Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschappen. Wat groenige afscheiding, pijn en jeuk waren bij mij de klachten. Na een kuurtje van drie dagen was ik er weer vanaf.

Gewoon de ha bellen. Hij hoort dit echt heel vaak en het is elk geval niks om je voor te schamen. Je kunt er ook niks tegen doen, je bent er extra gevoelig voor tijdens de zwangerschap. Wat je vooral niet moet doen is wassen met zeep, dat vergroot alleen maar de kans op een schimmelinfectie.

Dus, bel je ha en na een kuurtje ben je er waarschijnlijk zo weer vanaf.