Hallo,
Ik werk drie dagen als secretaresse, daarbij zit ik dus veel.
Ivm mijn rugklachten wissel ik dat wel af met lopen etc.
Maar nu is het al de vierde vrijdag (mijn derder werkdag) op rij dat ik zo in de loop van de middag last van mijn buik krijg. Onder in een drukkend, stekend trekkend gevoel.
Niet ontzettend pijnlijk (alhoewel vorige week wel!) maar ook erg irritant. Buik voelt strak gespannen, geen harde buik volgens mij.
En bij lopen voel ik het echt trekken, drukken etc
Het vooelt ook wel een beetje als de darmen, waar ik veel last van heb maar toch.
Ik vind het zo vreemd dat het me opvalt dat het na veel zitten is.
Zou dat daar van kunnen komen?
Ing
ja zou best kunnen dat je darmen nog luier worden doordat je niet in beweging komt… en vaak hebben zwangere vrouwen al last van de darmen en obstipatie… je (poep) in de darmen kan wel erg vast komen te zitten waardoor je dus buikpijn kan hebben…
zou je vk eens bellen want het kan net zo goed iets anders zijn…
bandenpijn mssn?
hoihoi
Het kan best van het lange zitten zijn hoor. Ik heb vorige week in een file gezeten van een paar uur en daar heb ik twee dagen last van gehad(buikpijn dus)
groetjes
marlies
Ik herken het wel hoor Ingrid! Vooral in de auto kreeg ik zelfs krampen…alsof mn buik in de verdrukking kwam…even opstaan,lopen of van houding veranderen hielp altijd wel…
Dat is natuurlijk lastig als je zittend werk hebt,maar er zijn vast wel wat kleine dingen die je soms staand kan doen. Even staand bellen als niemand het ziet bijvoorbeeld,even een glaasje water halen, even naar het kopieerapparaat…bepaalde klusjes zo indelen dat je zitten en staan lekker af kan wisselen…
Aan het einde (laatste weken) reden we geen lange stukken meer…daar kreeg ik zelfs wee-achtige krampen van…
Ik denk ook dat het voornamelijk organen e.d. zijn die in de verdrukking komen of even verkrampt raken…best lastig hoor…
Maar als je het niet vertrouwd kan je het altijd aan je VK of gyn voorleggen natuurlijk…