Hallo,
Ik werk drie dagen als secretaresse, daarbij zit ik dus veel.
Ivm mijn rugklachten wissel ik dat wel af met lopen etc.
Maar nu is het al de vierde vrijdag (mijn derder werkdag) op rij dat ik zo in de loop van de middag last van mijn buik krijg. Onder in een drukkend, stekend trekkend gevoel.
Niet ontzettend pijnlijk (alhoewel vorige week wel!) maar ook erg irritant. Buik voelt strak gespannen, geen harde buik volgens mij.
En bij lopen voel ik het echt trekken, drukken etc
Het vooelt ook wel een beetje als de darmen, waar ik veel last van heb maar toch.
Ik vind het zo vreemd dat het me opvalt dat het na veel zitten is.
Zou dat daar van kunnen komen?
Ing
ja zou best kunnen dat je darmen nog luier worden doordat je niet in beweging komt… en vaak hebben zwangere vrouwen al last van de darmen en obstipatie… je (poep) in de darmen kan wel erg vast komen te zitten waardoor je dus buikpijn kan hebben…
zou je vk eens bellen want het kan net zo goed iets anders zijn…
bandenpijn mssn?
hoihoi
Het kan best van het lange zitten zijn hoor. Ik heb vorige week in een file gezeten van een paar uur en daar heb ik twee dagen last van gehad(buikpijn dus)
groetjes
marlies
Ik herken het wel hoor Ingrid! Vooral in de auto kreeg ik zelfs krampen…alsof mn buik in de verdrukking kwam…even opstaan,lopen of van houding veranderen hielp altijd wel…
Dat is natuurlijk lastig als je zittend werk hebt,maar er zijn vast wel wat kleine dingen die je soms staand kan doen. Even staand bellen als niemand het ziet bijvoorbeeld,even een glaasje water halen, even naar het kopieerapparaat…bepaalde klusjes zo indelen dat je zitten en staan lekker af kan wisselen…
Aan het einde (laatste weken) reden we geen lange stukken meer…daar kreeg ik zelfs wee-achtige krampen van…
Ik denk ook dat het voornamelijk organen e.d. zijn die in de verdrukking komen of even verkrampt raken…best lastig hoor…
Maar als je het niet vertrouwd kan je het altijd aan je VK of gyn voorleggen natuurlijk…
Trouwens, als je na lang zitten ineens gaat staan,dan moet de boel allemaal weer even op een andere plek komen…ook je spieren e.d. moeten weer even vorm krijgen…dat kan best een tijdje doorwegen…
Ik heb ook al vanaf week 20 harde strakke buiken en helaas daarna ook regelmatig een pingpongbal in mijn buik. Ben er zelfs mee aan het ctg gelegd, maar de baby blijft het gelukkig goed doen.
Kan daardoor ook helemaal niet meer werken, want alles trekt aan de banden en de rug, etc. Piepkleine stukjes lopen gaat nog net.
Ik hoop dus dat je er aandacht aan besteed en voorzichtig doet.(alhoewel je er soms gewoonweg niets aan kan doen). Bij mij kwamen die buiken destijds o.a. van de blaasontstekingen die de bm prikkelen en nu is hij eindelijk onder de knie, maar de buik of bm blijft geprikkeld. Helaas, voor mij 'nog’maar een week of 12 uitzingen. :lol:
Qua ontlasting merk ik ook heel goed als ik weer een paar dagen niet geweest ben. Ben drukin de weer met lactulose, maar ondanks de al vrij hoge dosering wil het maar niet zacht worden en ook dat geeft strakke buikklachten. Zodra het een beetje makkelijk eruit gaat voel je je vast een stuk beter. Dus veel drinken, toch blijven bewegen en evt. lactulose of een ander veilig obstipatiemiddeltje.
Ik heb het ook, maar ik merk dat het met een joggingbroek minder is. Denk dat het bij mij komt van de rand van mijn broek die dan toch wat knelt. Ik zou dus idd zitten beetje afwisselen met een rondje lopen. Ik had het bij mijn dochter toen ook.
Ik had het ook van broeken maar toen ik blaasontsteking had had ik soortgelijke klachten. Misschien iets om even na te laten kijken/vragen? Blaasontsteking kan heel vertekende klachten geven tijdens de zwangerschap.
bedankt voor jullie reacties.
met broeken heb ik het ook, daarom heb ik al veel broeken aan die volledig elastisch zijn. Jazzpants zeg maar
Het valt me gewoon op dat het voornamelijk aan het eind van mijn werkweek is.
een drukkend pijnlijk gevoel met name van onderen.
En ja ook mijn darmen voel ik dan veel meer.
Ik moet woensdag sowieso voor de 20 weken echo, die is bij mijn eigen vk, dus dan vraag ik haar wel even. De maandag erna moet ik weer voor controle dan kan het ook nog.
ja en je laten controleren op blaasontsteking is idd ook niet verkeerd…!