buikklachten depressie?

ik heb een postpartumdepressie op het moment maar nu heb ik dus al 2 weken buikklachten steken rechtsboven in buik en rug.

er zijn echo’s en bloedtesten gedaan , alles was goed.de dokter zegt nu dat het verband houd met spanningen, daardoor krijg ik een soort spierpijn en dat in combinatie met net bevallen zijn dan is nog niet alles op z’n plek.

ik blijf het raar vinden…is er iemand die dit herkent?

ik!

Omdat jij dus in een dip zit, kan dat lichamelijk dingen opleveren.

Door de spanningen heb ik vaak hoofdpijn, of voel me echt ziek.

Dus ja ik denk dat de arts gelijk kan hebben.

ik herken het ook wel, als ik stress heb , krijg ik altijd knallende koppijn, dit omdat ik ongemerkt mijn nekspieren te hard aanspan en de dag erna heb ik buikpijn, dit had ik als kind al volgens mijn moeder, kijk maar eens naar sommigen kindjes rond sinterklaastijd, hoeveel hebben dan niet buikpijn klachten vaak als gevolg door de spanning die deze tijd oproept.

Komt veel voor hoor, psychische klachten/problemen uiten zich vaak in lichamelijke zaken, zoals inderdaad buikpijn.

Sterkte!

yep, ik heb ook een ppd en heb constant hoofdpijn… Al van voor ik bevallen ben. Volgens de ha en de psych is het echt van de stress; spanningshoofdpijn.

veel sterkte :hug:

liefs

daffie

…dit zou heel goed vastzittende lucht kunnen zijn, veroorzaakt door verkeerd ademhalen…

Je zou de volgende oefening eens kunnen proberen: 2 tellen inademen, 4 uit. Als je daar moeite mee hebt of denkt dat je niet genoeg lucht zult hebben, ben je mogelijk onbewust wat aan het hyperventileren, waardoor je last kunt krijgen van overtollige lucht.

De ademhalingsoefening kan het ook helpen verdwijnen.

Succes!