hoi
mijn zoontje van negen maanden krijgt nog steeds 4 flessen 2 van 200 en 2 van 170 het lukt me nie ze te minderen. want dan komt ie snacht om 4 uur voor een fles
hij krijgt 7.00 papfles 150 met 5 schepjes nutrion en bambix
9.00 broodje
11.00fruit
13.00 fles150 met 5 schepjes nutrilon
15.00 soepsngel of koekje
17.00 eet met de pot groente mee
19.30 fles 180 met 6 schepjes nutrilon
23.00 papfles 180 van bambix met beschuit(goedenacht ofzo) .
is best veel he
hij vraagt er echt nog om en als ik hem nou overdag nog een broodje geef eetie die echt nie op ook nie als ik het in de pap doe dan eet ie 2 a 3 stukjes en is ie er klaar mee…straks heb ik nog een pap kindje hahahahaha
hij is 9 maanden bijna 9 kilo en 77 lang.
tot hoelang hebben jullie kindjes nog een laatste fles gehad rond 23.00/24.00 uur …
Marit zat met 9 maand op 1 melk fles
Sochtends een bordje pap of boterhammetje laten in de ochtend fruit, smiddags 2 boterhammen, smiddags nog ene koekje, en dan warm eten…Om 19.,30 fles
De fles van 23.00 uur heb ik er met zo`n 4 maand af gehaald…
Hier ook toen aan 1 fles …
Wat je misschien zou kunnen proberen is om als je om 4 uur een fles geeft hem om 7 uur ipv weer een fles een broodje te geven en die van 9 uur te laten vervallen. Dat zou ik in dit geval hebben gedaan.
Ik zou dan
- 4 uur fles of evt sussen met een speentje tot 7
- 7 uur broodje
- rond 10 uur fruit
- tussen de middag een broodje met evt een half flesje
- 15 uur tussen doortje
- 17 uur warm eten
- en ik zou proberen dan de fles van half 8 te laten vervallen als eerst en als dat goed gaat rustig aan kijken wat hij doet tegen 23 uur misschien kan je hem proberen door te laten slapen.
Is ook best lastig hoor.
Succes in elk geval
Ik heb laatst hier op kok ergens gelezen dat hoe later een laatste voeding, hoe eerder hij 's morgen ook weer komt. Dus je zou eens kunnen proberen om de laatste fles steeds eerder te doen. Kijken hoe lang hij dan slaapt.
Onze zoon kreeg eerst de laatste fles rond elf uur, maar sliep dan maar tot een uur of half 6. Nu krijgt hij die fles om half 10 en slaapt makkelijk tot 7 uur. Ook hoorde ik eerst zijn maagje wel eens knorren. Ik moet zeggen dat ik het nu niet meer gehoord heb. Dus of hij heeft langer een verzadigd gevoel, of hij slaapt er (net als ik) lekker doorheen.
Wij hebben ongeveer wel hetzelfde voedingsschema.
Nure krijgt:
8.00 uur Pap van 180 cc flesvoeding en bambix, (eet hij met de lepel).
10.30 uur vers fruit
12.30 uur een boterham en dan nog een fles van 150 cc (5 scheppen)
15.00 een soepstengel of koekje.
16.00 uur. Groente en als toetje een bakje kwark.
19.30 laatste fles van 180 cc met pap erdoor.
Ik zou proberen die laatste fles om 23.00 te laten vervallen.
In de ochtend pap geven, dat vult denk ik meer.
En geen potje fruit maar vers fruit, dat vult ook meer.
En tussen de middag een boterham voor de fles.
En om 19.30 uur ook een fles met pap erdoor om de nacht door te komen.
hmm okee bedankt voor de reacties
ik probeer hem altijd eerst te sussen met een speentje maar sinds 4 /5 weken lukt dat nei meer ik probeer ook wel eens water in zijn fles te doen maar dan neemt ie 1 slokje en hoeft al niet meer.
ik geef als fruit meestal banaan liga en jus de orange door elkaar.
of doe een peer en appel in de mixer ,ik probeer zoveel mogelijk vers fruit te geven.
als ie naar de oppas gaat geef ik een potje mee .das 2 x in de week…
als ik voor de fles van 1 uur een broodje geef spuugt ie het er net zo hard weer uit.ppffff
dat broodje smorgens gaat er ook maar moeilijk in
…en het gekke is die fles van 23.00 uur heeft ie 2 weken nie gehad toen dacht ik al das lekker… maar nee hoor hij is toen grieperig geweest en zo wou ie de fles van 23,00 uur weer .
hier ook hetzelfde gehad, en moest Femke wakker maken voor de laatste fles, zo om 22.00 en 23.00. Ze kwam dan steevast om 6uur smorgens. Op een gegeven moment vond ik het wel tijd dat die fles eraf kon. Ze heeft toen een paar nachten moeilijk liggen doen en nog een fles gevraagd, maar ben dat langzaam aan gaan vervangen door een flesje water of sap, en ineens vond ze het genoeg en besloot door te slapen. En dan krijgt ze nu:
07.00 a 08.00 flesje 160ml drinkt ze op
10.00 fruithap
13.00 boterham en half flesje na
17.00 groentehap met yoghurt na
19.00 a 20.00 papfles en naar bed
Succes, het is een beetje zoeken, en een beetje volhouden maar dan moet het je gaan lukken!