Mijn zoontje heeft afgelopen weekend koorts gehad, met pieken en dalen van 39,5 naar 36,5 en weer terug. Gister hebben we denk ik wel vijf of zes poepluiers moeten verschonen, sommige waren heel dun, slijmerig en lichtgeel, sommige plakkerig en donkergroen.
Vandaag minder poepluiers, maar wat me opvalt is dat hij nogal worstelt tijdens de voeding en na het voeden pijnlijk begint te huilen. Ook oppakken en rechtop zitten en op de buik liggen vond hij vandaag niet fijn.
We hebben het idee dat hij nogal last heeft van zijn darmen of zijn maagje. Gezien de koorts dachten we aan een buikgiep. Ik ben dit weekend zelf ook koortsig geweest, maar had geen last van m’n buik. Hij kan ook iets van mij hebben overgepakt. (Of andersom)
Waar we ook aan zaten te denken: hij is nu 3,5 maand, over een week of twee zou hij z’n eerste fruithapje mogen, kan het zijn dat zij darmen beginnen te veranderen omdat hij misschien binnenkort toe is aan andere voeding? :think:
Nog een mogelijkheid, maar volgens mij lijkt hij me daar erg jong voor: tandjes?
Hij is de laatste dagen enorm aan het kwijlen, en gezien de koorts, de diarreeluiers en de huilbuien… Vanmiddag pakte hij mijn duim en begon erop te bijten in plaats van te zuigen, dat heeft hij ook nog nooit gedaan…
Ik weet even niet meer wat ik ervan moet denken.
Hallo Esje,
Ik denk dat je kleintje iets onder de leden heeft, een griepje of inderdaad een buikgriepje. Als hij last heeft van zitten en op zijn buik liggen, dan zal dat wel heel gevoelig zijn allemaal. En diarree kan ook wijzen op een buikgriepje.
Sem van mij heeft niet zo lang geleden ook een buikgriepje gehad en had inderdaad heel veel van die verschillende dunne luiers. Probeer wel in elk geval genoeg te drinken te geven aan hem,het warme weer, de diarree en de koorts kunnen voor uitdroging zorgen. Maar dat zul je wel weten. Ik durf eerlijk niet te zeggen of hij toe is aan een andere voeding, dat denk ik niet. Sem is ruim 5 maanden en heeft sinds een week genoeg aan 4 flesjes ipv 5 en is echt toe aan een flesvervanger, dus fruithapje. Maar omdat wij bij hem nog een KMA test aan het uitvoeren zijn mag hij voorlopig nog geen andere hapjes. Dus ik denk dat als babys toe zijn aan verandering van voeding, ze meestal een flesje laten staan en wat ouder zijn vaak. Want bij ons CB krijgen baby
s pas vanaf 6 maanden een fruithapje. Is bij ieder bureau weer verschillend.
Sem krijgt nu ook tandjes, en inderdaad is hij al een tijdje flink aan het kwijlen, wij dachten ruim een maand geleden al dat hij tandjes kreeg, maar nu heeft hij echt al een puntje in zijn tandvlees. Ook stopt hij alles in zijn mond wat hij te pakken kan krijgen. En inderdaad bijten op alles ipv zuigen, dus ja, kan ook maar zo. Kijk maar eens in zijn mond, misschien zie je een witte plek, of juist rode plek en als je eens voelt, kun je misschien een tandje voelen. Kenmerkend vindt ik, is dat Sem vooral met zijn handje in zijn mond zit daar waar het tandje komt. En het is een heel gevecht om hem zijn flesjes te laten drinken, eerst spelen met de speen, dan de fles grijpen en de speen over zijn uitbrekende tandje heen en weer schuiven. Tja, maar als je het niet vertrouwd, gewoon even naar de HA gaan.
Veel sterkte en succes met de kleine hummel
Het fruithapje zou ook niet ter vervanging zijn van een borstvoeding, maar ik heb hier en daar gelezen dat baby’s op z’n vroegst met 4 maanden een extraatje mogen naast de gewone voeding. We hebben het daar met het cb nog niet over gehad.
Als wij eten zit hij in de wipstoel op tafel en kijkt ons het eten bijna uit de mond… Vandaar dat we dachten dat hij er tegen die tijd wel aan toe zou zijn om langzaamaan eens iets anders te proberen…
Vanochtend de huisarts geraadpleegd, waarschijnlijk een buikgriepje…
Als hij koorts heeft paracetamol geven en vooral goed laten drinken en lekker laten uitzieken. Als de koorst nog dagen gaat duren of als hij slecht gaat drinken dan terugkomen.