Buikgriep bij 5 weken oude baby!

Ons mannetje heeft nu toch een staartje meegekregen van mijn buikgriep. Ik had daarbij hoge koorts, maar gelukkig heeft hij dat (vooralsnog) niet!

Hij heeft dezelfde symptomen als mijn hubbie: zeer pijnlijke krampen! En niet de "gewone pasgeborene-krampjes…maar echt zeer heftige krampen.

Hij krijgt ze tijdens voeden, had mijn man ook (als hij iets at dan gingen ze darmen tekeer en dan verging hij van de pijn).

Ik ben al bij de huisarts geweest, maar ze kunnen er niets voor geven. Aangezien hij geen koorts heeft, wilde hij de kinderarts er nog niet bij roepen, want dan zouden we het hele weekend ter observatie worden opgenomen…

Maar goed, ik moet nu de temperatuur inde gaten houden en weten wat hij drinkt. Hij wordt namelijk gestoord tijdens de BV en schreeuwt het dan uit (kan niet doordrinken). Ook blijft hij daarna nog een tijdje door krampen/winden/poepen. Hij heeft dus veel meer poepluiers dan anders (voor, tijdens en na het eten. En verschonen tussen door is noodzakelijk anders kun je ook zijn kleding gaan verschonen).

Ik kolf nu en geef de BV in een flesje (tommee tippee), aangezien hij nog beroerder wordt tijdens het drinken aan de borst. Hij schreeuwt het uit en kan niet goed aangeven wat hij wil en komt ook niet goed van de krampen af. Het flesje geef ik terwijl hij compleet rechtop zit met heeeeeeeeeeeeel veeel tussenpozes (waarin hij krampen heeft, zich ontlast, in slaap valt door alle pijn of dat ik verschoon tussendoor).

Hij drinkt nu met moeite 100/110 cc. Is dat genoeg? Hij weegt 4720 gram en was afgelopen week maar 50 gram aangekomen (vorige week ik ziek, hij is 1,5 cm gegroeid en heeft zelf nu ook een griepje te pakken).

Maandag moet ik terug naar de dokter en dan wil hij weten hoe goed hij drinkt. Als hij 38 graden of meer heeft dit weekend of heeel weinig drinkt moet ik de huisartsenpost bellen en zal hij worden opgenomen.

Dus de vraag: drinkt hij genoeg? En iemand nog tips?

Groetjes Do