Buikgriep bij 5 weken oude baby!

Ons mannetje heeft nu toch een staartje meegekregen van mijn buikgriep. Ik had daarbij hoge koorts, maar gelukkig heeft hij dat (vooralsnog) niet!

Hij heeft dezelfde symptomen als mijn hubbie: zeer pijnlijke krampen! En niet de "gewone pasgeborene-krampjes…maar echt zeer heftige krampen.

Hij krijgt ze tijdens voeden, had mijn man ook (als hij iets at dan gingen ze darmen tekeer en dan verging hij van de pijn).

Ik ben al bij de huisarts geweest, maar ze kunnen er niets voor geven. Aangezien hij geen koorts heeft, wilde hij de kinderarts er nog niet bij roepen, want dan zouden we het hele weekend ter observatie worden opgenomen…

Maar goed, ik moet nu de temperatuur inde gaten houden en weten wat hij drinkt. Hij wordt namelijk gestoord tijdens de BV en schreeuwt het dan uit (kan niet doordrinken). Ook blijft hij daarna nog een tijdje door krampen/winden/poepen. Hij heeft dus veel meer poepluiers dan anders (voor, tijdens en na het eten. En verschonen tussen door is noodzakelijk anders kun je ook zijn kleding gaan verschonen).

Ik kolf nu en geef de BV in een flesje (tommee tippee), aangezien hij nog beroerder wordt tijdens het drinken aan de borst. Hij schreeuwt het uit en kan niet goed aangeven wat hij wil en komt ook niet goed van de krampen af. Het flesje geef ik terwijl hij compleet rechtop zit met heeeeeeeeeeeeel veeel tussenpozes (waarin hij krampen heeft, zich ontlast, in slaap valt door alle pijn of dat ik verschoon tussendoor).

Hij drinkt nu met moeite 100/110 cc. Is dat genoeg? Hij weegt 4720 gram en was afgelopen week maar 50 gram aangekomen (vorige week ik ziek, hij is 1,5 cm gegroeid en heeft zelf nu ook een griepje te pakken).

Maandag moet ik terug naar de dokter en dan wil hij weten hoe goed hij drinkt. Als hij 38 graden of meer heeft dit weekend of heeel weinig drinkt moet ik de huisartsenpost bellen en zal hij worden opgenomen.

Dus de vraag: drinkt hij genoeg? En iemand nog tips?

Groetjes Do

Ik denk dat de hoeveelheid, ong 100cc, die hij drinkt (is hopelijk per keer en niet over de hele dag :think:) wel okee is hoor, maar als je twijfelt kun je toch gewoon wat vaker aanbieden?

Echte tips ofzo heb ik verder niet, wil je wel even een :hug: geven voor jou en je mannetje, arm ding :-*

Ja per voeding bedoelde ik. Zojuist heeft hij zonder krampen kunnen drinken : 150 cc afgekolfde melk! :dance: (dus 100 cc om 17.00 en 150 cc om 20.00)

Tot nu toe heeft hij nog geen puf om na de afgekolfde melk nog aan te leggen. we wachten het wel af.

Hij moet nu in ieder geval goed drinken en geen koorts krijgen, anders wordt hij opgenomen…

Hij ligt nu op m’n buik te slapen.

Oh, wat een zielig manneke!

Als je het rekensommetje wil doen moet je wel weten hoeveel voedingen hij op een dag krijgt. Ken je 'm?: 150 x lichaamsgewicht : aantal voedingen= aantal cc per voeding. Maar dit is maar een richtlijn natuurlijk. Kan ook zijn dat je kindje sowieso al minder drinkt. Dan moet je geen 150 nemen maar minder cc per kilo lichaamsgewicht. Ik denk dat al het vocht wat hij nu binnenkrijgt goed is. Moeilijk te peilen, ook omdat je z’n plasluiers niet goed kunt checken… :think: Hou 'm goed in de gaten en naar de hp als je het niet vetrouwd. Maar dat doe je vast. :wink: Sterkte ermee en ik hoop dat hij snel opknapt.

Hij zou nu bij 6 voedingen bijna 120 cc moeten hebben en bij 7 100 cc.

Meestal zit hij op 6 voedingen en het aantal cc varieert van krap 100 t/m 150 cc. Goed dus lijkt me.

Hij heeft nog steeds erge buikkrampen, maar minder veel en minder extreem als gisteren gelukkig!

Fijn voor jullie dat het al wat minder wordt. Dat het maar snel over mag zijn.

Zo te zien krijgt hij genoeg binnen. :thumbup:

vandaag gaat het slechter…

nacht was okay: 2300 (160 cc), 3.45 (1 borst), 7.30 (1 borst).

Tegen 10.00 oude tijd begon hij hele erge krampen te krijgen. In bad gedaan en dit hielp.

10.30 1 borst, maar niet goed leeggedronken door erge krampen. ontzettende poepluier fabriceerde hij tijdens het drinken.

11.30 (oude tijd. 12.30 nieuwe tijd) weer honger => 60 cc. en poepluier.

toen geslapen. 13.30 oud (14.30 nieuw) => halve borst en misschien 40 cc.

slapen

16.00 (nieuwe tijd) => 60 cc

18.30 90 cc maar heftig overgegeven, bij verkleden en temperaturen spuitpoep. daarna weer heftig overgegeven. Zo zielig!!

Nu weer slapen, maar zo nu en dan krampen.

Arts gebeld, maar omdat hij geen koorts heeft en nog minimaal elke 3-4 uur een plasluier heeft gewoon afwachten en vertroetelen.

Dominique en Jarid, :hug: :hug: . Wat een zielig mannetje heb je zeg! Meer dan wat je nu doet kun je niet doen denk ik. Beetje frustrerend wel, denk ik. Nou Jarid, snel beter worden!!!