Max is erg onrustig met slapen, maait zich zelf steeds wakker etc.
Maar overdag in de box als hij op zn buik ligt dan valt hij zonder moeite heel snel in slaap.
terwijl ik hem snachts op zn rug in een puckababy slaapzak heb liggen.
Overdag durf ik hem wel op zn buik in de box te laten slapen, maar snachts lijkt het me toch eng…
Ook omdat als hij wakker word omdat hij honger heeft hij dan gaat zoeken, en dus ook met zn hoofje op het matras/boxkleed ligt.
Overdagben ik er dan snel bij, maar snachts word ik pas wakker van hem als hij al wat ligt te jammeren, maar jammeren gaat natuurlijk moeielijk als je met je hoofd ergens in ligt lijkt mij ?
dus ik vroeg me eigenlijk af wie zn kindje al heel snel op de buik had liggen slapen en ook snachts ?
Hier sliep de kleine ook snel op zijn buik, maar we hebben eerst afgewacht zodat hij zijn hoofdje kon optillen en zelfstandig kon omdraaien voordat we hem 's nachts ook op zijn buik legde.
Ja, wij ook…maar ik geloof dat dat pas na een paar maanden was :think:
dochterlief slaapt nog steeds altijd op haar buik
zoonlief wil ook op de buik, maar die mag nog niet van ons
al zou het m wel rustiger maken, maar ik durf het echt niet aan
Mees is een buikslaper en ik leg hem vanaf het begin op zijn buik, in bed en in de kinderwagen. Hij slaapt dan heerlijk.
Onze oudste dochter was een slechte slaper, dus dat wilde we natuurlijk ook niet!
Hij kan wel vanaf het begin zijn hoofd goed optillen wat ik wel heel belangrijk vind. hij kan ook netjes zijn hoofd van kant wisselen, ook al vanaf het begin.
We hebben nu een heel tevreden kind dat goed slaapt en dat vind ik ook heel veel waard.
ik zou het dus echt nooit doen,
het gaat het er niet om of zijn hoofdje kunnen draaien maar terugdraaien als ze op hun buik liggen komt er veel druk op hun borstbeen en stopt hun ademhaling Dat is bij volwassenen ook zo maar wij kunnen terug draaien de hele kleintjes nog niet.
hier ook een babytje dat liefst op buik slaapt, en dat overdag in de box ook doet. Maar 's nachts in bedje niet, daar zijn voor mij de wetenschappers het toch te veel over eens dat buikslapen en wiegendood met elkaar te maken hebben… Maar ik heb laatst ook gezegd: hadden ze niet kunnen onderzoeken dat juist rug/zijslapen gevaarlijker was? dat zou hier een hoop ellende schelen.
(zeker als ze op je eigen buik in slaap vallen, dan legt het ook vele lekkerder weg op hun eigen buikje ipv op die harde koude rug)
Emily is een echte buikslaper. Wij legde haar wel altijd op haar rug i.v.m. risico’s.
Tot ze kon draaien… toen draaide ze zich altijd op de buik. Wij probeerde haar altijd goed te leggen, maar 's machts slaap je ook.
NU is ze 13 maanden en ze slaapt nog steeds altijd op haar buik!
Ik zou het zeker niet aanraden hem op zijn buik neer te leggen 's nachts. Overdag ben je erbij en hoor je het als hij raar ademt!
Succes ermee.
Groetjes van Aadje
hier ook een buikslaper, consequent. meneer krijsde de tent bij elkaar, sliep kwartiertje en niet langer en was oververmoeid. We hebben hem vanaf 3 weken in de box op z’n buik laten slapen. Met 4-5 weken hebben we een airosleep gekocht en die op z’n wiegje gelegd… 's nachts sliep hij namelijk ook dramatisch :? We zijn begonnen met de overdag slaapjes in z’n bedje te doen op de earosleep en dit ging geweldig, eerst met alleen ons in de kamer, later met de babyfoon en heeeeeel vaak kijken ( tja, het bleef toch erg eng ) Weet even niet meer hoe oud hij was ( maar hij was in ieder geval nog geen 2 maanden!) maar we zijn niet veel later ook 's nachts hem op z’n buik gaan leggen, wat een verademing was dat zeg… Hij sliep beter, voelde zich prettiger en wij sliepen ook meer dan 8x op een nacht wakker te zijn. Ik weet zeker dat Jesse nog niet draaide in bed, sterker nog… Dat doet hij pas nu echt Hij kon wel eerder draaien, deed het alleen niet in bed op een of andere manier.
Op het KDV sliep hij altijd op z’n rug, tot 3-4 maanden geleden ze begonnen dat hij toch wel erg kort sliep nu hoor… Aangegeven dat hij bij ons al vanaf vrij jong op z’n buik sliep, ze hebben het daar ook uitgeprobeerd ( maar toen was hij dus al veeeeel ouder!) en dat ging ook daar perfect. Maar ook daar draaide hij dus niet om om zelf op z’n buik te gaan slapen.
Maar ik snap je twijfel heel goed…
hij kan zn hoofd wel optillen en omdraaien, maar als hij honger krijgt dan gaat hij zoeken, en gaat hij op zn gezicht liggen en happen in dat wat onder hem ligt.
en ik word niet wakker van hem hoe hard de babyfoon ook staat :?
Gelukkig zijn er meerder mamas die hun kindje zo neer leggen
Hopelijk gaat hij snel zelf draaien
Hier beide buikslapers, en al vanaf een zeer jonge leeftijd!
Doodeng vond ik het, maar anders sliepen ze gewoon echt niet, tot enorm onrustig.
Dennis slaapt ook altijd op zijn buik, al vanaf dag 2 anders sliep hij gewoon echt niet. Hij kan wel zijn hoofdje goed optillen gelukkig. Ik vond en vind het ook eng maarja het is of helemaal niet slapen of slapen op de buik.
Eerste dag kinderdagverblijf had hij helemaal niet geslapen (ja 1 uurtje bij een stagiair in de armen :roll: ), er was bij de intake niet op geschreven dat hij op zijn buik sliep, en dat terwijl ik netjes een formulier ervoor had ingevuld. Dus ik haal hem op en hij was oververmoeid, beetje huilerig en hangerig, eenmaal thuis sliep hij als een blok (maar wel weer gewoon na 3uur netjes wakker voor een voeding, om daarna weer in slaap te vallen) Dag later op het dagverblijf hebben ze hem op zijn buikje gelegd en meneer heeft heerlijk geslapen.
Dan kan ik nog zo tegen buikslapen zijn een oververmoeid babytje omdat ie niet kan slapen is ook niet de oplossing.
Onze middelste sliep ook al vrij vlot op haar buik. Ze was wel wat ouder als jouw zoontje. Maar vond het in het begon ook doodeng. Ze sliep toen nog wel in een wiegje bij ons op de kamer.
En nog steeds slaapt ze op haar buik.
Er zijn toch verschillende matrasjes te verkrijgen voor buikslapers? Misschien is dat een optie?
Onze dochter (5 weken) is ook erg onrustig. Wij hebben haar strak ingebakerd, met een pacco picollo. s Nachts slaapt ze nu goed, overdag is nog lastig. Als ze na een voeding in slaap valt bij me en ik leg haar op haar buik, dan slaapt ze heerlijk. Leg ik haar op haar rug, dan is ze veel sneller wakker… Toch durf ik het snachts niet aan om haar op haar buik te leggen.
Onze oudste dochter was precies hetzelfde, toen ze kon draaien en niet meer in de puckababy sliep ging ze zelf op haar buik slapen. Nu is ze 20 maanden en slaapt ze nog steeds op haar buik. Alleen als ze heel erg moe is valt ze op haar rug in slaap.
Nou afgelopen nachten Max gwoon op zn buik gelegd, overdat ligt hij ook vaak zo te slapen. En hij was steeds onrustig en dan viel hij aan de borst in slaap, om dan weer wakker te worden in bed als ik voorzichtig zn slaapzakje aan deed (puckababy)
Dus nu al een paar nachten gewoonop zn buik gelegd, en meneer slaapt gewoon veel langer :thumbup:
heb dan wel de babyfoon harder aanstaan.
Durfde het eerst niet omdat ik bang was dat ie op zn gezich zou gaan liggen, maar heb een paar keer overdag gekeken(babyfoonmet camera) hoe hij doet als hij honger heeft en ik ga niet meteen heen, hij gaat wel zoeken, maar na een tijdje dan drukt ie zichzelf om hoog om ff een paar harde gillen te laten :lol: dus toen d8 ik dat hoor ik wel, dus ik durfde het wel aan