buik slapen

ga ik net bij Tara kijken, ligt ze op haar buik te slapen.

Wat zouden jullie doen? haar laten liggen of terug draaien.

ze is bijna 8 mnd.

Knollie, nog niet zo lang geleden zijn daar al wat vragen over gesteld, zie:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=56531&postdays=0&postorder=asc&start=0

en

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=56121&highlight=buik+slapen

Misschien heb je er wat aan.

dank je wel

vanochtend huilde tara heel erg hard.

toen ik ging kijken, lag ze omgekeerd in bed, met haar hoofd helemaal onder de dekens, ben heel erg geschrokken!

Kan ik me voorstellen. Joas begon rond 4 maanden zich om te draaien in bed, sindsdien slaapt hij in een slaapzakje. Dus als ik jou was zou ik die dekentjes voorlopig even opbergen. :slight_smile:

ze ligt idd al in een slaapzak, maar ze heeft die geborgenheid vd dekentjes (die ik strak instop) echt nodig om in slaap te vallen, aangezien ze altijd ingebakerd heeft gelegen

Dekentjes weg halen zodra ze slaapt?

Hoi,

Mijn dochtertje slaapt ook op haar buik. Dit doet ze al sinds ze 2 weken oud is. Omdat ze anders niet in slaap viel.

Doordat ze het hele bed door kruipt heb ik haar nu een pur flo slaapzakje aan gedaan. Dan heb je geen dekentjes meer nodig.

Ook heb ik een aerosleep.

Wij hebben Senne gewoon in een slaapzakje, hij heeft ook altijd ingebakerd gelegen en sinds hij een maand of 6,5 was in de bakerzak en vanaf een maand of 9 in een gewoon slaapzakje. Misschien kan je eerst een slaapzakje proberen zonder dekentjes en anders misschien kijken om een bakerzak, daarin mogen ze nl wel op hun buik liggen als je dit met hun oefent, ze hebben dan meer ruimte voor hun armen. Dekens zou ik trouwens sowieso weghalen, ik zou het met Senne echt niet meer aandurven want die ligt soms in de vreemdste houdingen als ik 's avonds bij em kijk!

Hier ook een buikslaper maar ook geen denken hoor,idd gewoon een slaapzak.

Die dekens zijn echt eng. Veron kroop er ook helemaal in…nee hoor dan maar iets moeilijker in slaap. Dat duurt een paar dagen dan zijn ze gewent.

succes

ons zoontje is ongeveer net zo oud en slaapt ook op z’n buik. eerst vond ik het eng maar hij kan nu zo soepel zelf omdraaien, moet kunnen denk ik dan maar. wel heeft hij in bed alleen een slaapzakje. geen dekentjes, geen knuffels, helemaal niks. dat is echt nodig voor mijn gemoedsrust :shifty:

Hier dus hetzelfde verhaal. Buikslaper in slaapzak. Zo gauw ze sterk genoeg zijn om goed te kunnen draaien kan dat best hoor.

En Sam heeft de eerste tijd ook ingebakerd geslapen maar dat heb ik afgebouwd zo snel ie ging rollen. Nu dus alleen een slaapzak en geen dekentjes.

ze ligt nu al 3 dgn zonder dekens of wat dan ook (wel een slaapzak aan).

ze wordt veel wakker, en ook snachts en wil dan drinken.

maar hoe doen jullie dat in de winter dan.

onze oudste was niet zo’n draaierd, dus alle tips zijn welkom

Je heb winterslaapzakjes.

Die zijn dikker en met lange mouwtjes.

Als je gewoon een katoenen babydekentje hebt zal het niet veel kwaad kunnen…

Joyce heeft zoiets bij oma ook al eens gedaan… hier thuis eigenlijik nog niet…

Al heeft ze wel eens de hydrofielluier van onder haar hoofd over haar heen getrokken… Maar ze legt ook zelf haar knuffel op haar gezicht… dat deed Tessa ook altijd…

Het feit dat ze huilde zegt ook dat ze wel voldoende lucht krijgt…

Als het lukt kun je het dekentje weglaten…

Hier ook ene meisje die een beetje geborgenheid wil dmv instoppen en daar gebruik in nu een lakentje voor… in de lengte dubbel gevouwen en dan goed instoppen overdwars over het bed…Dit helpt hier erg goed en is dunner en beter ademend…

@knollie1 wrote:

ze ligt nu al 3 dgn zonder dekens of wat dan ook (wel een slaapzak aan).

ze wordt veel wakker, en ook snachts en wil dan drinken.

maar hoe doen jullie dat in de winter dan.

onze oudste was niet zo’n draaierd, dus alle tips zijn welkom

Als het echt koud was sliep Bo bijv. in romper met lange mouwen, pyama, sokken en dikke slaapzak (zonder mouwen). Ze heeft altijd heerlijk geslapen. Maar zoals gezegd, je hebt dus ook slaapzakken met mouwen.

Combi-sleeper :thumbup: Dat is een slaapzak speciaal ontwikkeld om geen dekens te hoeven gebruiken. Google het maar.

Ze zijn wel prijzig maar ik vind ze echt de moeite waard! Hier slapen ze beiden altijd in slaapzakjes (nu hele dunne zomerdingen).

Tja, dat buikslapen. Als ze al sterk zijn in hun nekje enzo denk ik dat je weinig tegen kunt doen als het echte buikslapertjes zijn. Timo slaapt sinds 8 maanden geregeld op zijn buiik, Mila vond ik gisteren voor het eerst op haar buik :think:

het is ook zon lief gezicht.

beentjes opgetrokken onder haar lichaamphj en duimpje in de mond :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Zo sliep Tessa ook al vrij snel hoor… En nog steeds vind ik haar zo in bed…

ZO sliep ik ook altijd…

Komt vast wel goed…