Buggy vraagjes

Hallo allemaal,

Wij gaan in september op vakantie naar Turkije.

Nu is het zo dat wij als wagen een mutsy transporter hebben met een wandelwageninzet.

Nu vinden wij die wagen ietswat te duur om mee te nemen het vliegtuig in. Heeft iemand tips of adviezen betreffende een goede buggy voor een redelijke prijs??

chicco buggy. Wij gebruiken hem niet erg veel, maar als we hem gebruiken zijn we erg tevreden.

Anders via mp kijken.

marktplaats en anders gewoon eens googlen op “goedkope buggy” dan kom je van alles tegen. Maar marktplaats bied soms zelfs de mogelijkheid op een maclaren voor 2 tientjes…

Ik had een maclaren en die heb ik best vaak aangeboden, maar net afgelopen week naar de kringloop gebracht… was ook een maclaren… :mrgreen:

hier een man die overwegend nieuwe dingen wil hebben voor ons ukkie.

Ons oog is nu gevallen op een topmark wagen met 5 standen. Met het oog op het feit dat een kindje daar toch wel geruime tijd in blijft zitten. Gaan we hiervoor.

Ik zou zeggen een maclaren.

Wij hebben dat ook gedaan toen prinsje 7 maand oud was en we naar Gran Canaria gingen.

Hij is nu 3,5 en we hebben nog steeds plezier van de maclaren

Wij hebben een Koelstra, is amper kapot te krijgen hier. Bij mijn zoon erg veel gebruikt. Kan helemaal plat, wat ik wel een must vond, zeker op vakantie, als we lange einden liepen.

maclaren schijnt idd geweldig te zijn. Wij nemen voor Thijs voor Turkije ( eind mei ) gewoon een buggy mee die we 2e hands hebben gekocht, maar ooit bij de prenatal vandaan gekomen is… Weet even het merk niet meer maar voldoet prima, ging bij Jesse ook goed vorig jaar. Zou wel zorgen voor een buggy met ligfunctie.

Wij hebben pasgeleden een Koelstra gekocht en zijn hier super tevreden mee. Vonden de prijs ook ok, kan zoals al gezegd helemaal plat en er zit een zonnekap op.

Hier ook de koelstra simba ideaal voor lange mensen en kan goed plat.

Ik lees hier ook mee, ook ivm vakantie naar t buitenland

Nu willen we zoiezo een buggy die goed inklapbaar en plat is, lichtgewicht, en goed te gebruiken door lange personen :angel:

Er komen hier verschillende namen voorbij, we hebben zelf zitten kijken naar Topmark, Koelstra en Childwheels (laatste weet ik de naam niet helemaal zeker van…)

Iemand een idee wat het voornaamste verschil is tussen verschillende merken, waar moet je op letten?

m35 , de Koelstra Simba is dus ook goed voor lange mensen, dat is goed om te weten!

Ik ben 175 zonder hakken (en daar loop ik meestal op) mijn man 185 en wij lopen op het gemak aan de Koelstra Simba. Verschillen kan ik niet bij helpen.

Ik ben ook op zoek naar een buggy voor de jongste. De grote mutsy is niet echt handig in de auto te krijgen en meneer is nu 1,5 jaar.

Wat ik hier niet voorbij hoor komen is een quinny zapp. Heeft niemand daar ervaring mee?

@romata wrote:

chicco buggy. Wij gebruiken hem niet erg veel, maar als we hem gebruiken zijn we erg tevreden.

Anders via mp kijken.

hier ook een chicco, fijn ding, beter dan prenatalmerk!

Vriendin van mij heeft de Quinny Zapp. Ze heeft em 2e hands gekocht, vond em nieuw te duur. Met mijn 1,75 ben ik te lang voor die buggy. Zij is een stuk kleiner en is er ook super blij mee!

Mijn vriendin zou ook voor de quiny zapp gaan maar haar zoontje zat er helemaal niet lekker in, het heeft zo’n rare kuip. Ze kwam toen thuis met een koelstra

@slurpieblurpie wrote:

hier een man die overwegend nieuwe dingen wil hebben voor ons ukkie.

Ons oog is nu gevallen op een topmark wagen met 5 standen. Met het oog op het feit dat een kindje daar toch wel geruime tijd in blijft zitten. Gaan we hiervoor.

Topmark hadden wij ook. Niets mis mee,maar voor de vakantie in het buitenland hebben we evengoed een 2e MP buggy voor 5 euro meegenomen. Die kan je eventueel nog achterlaten en als hij gejat is,dan is er ook geen man overboard. Ik ben zelf niet met alles nieuw moeten hebben, zeker bij een 2e gaat dat er wel uit,maar zelfs nieuwe buggy’s kunnen voor een zeer laag prijsje. Neem aan dat je hem vaker gaat gebruiken,dan is Topmark prima. Als het voor een vakantie is (en eventueel meer),dan zou ik toch voor MP gaan.

Als jij al te lang bent voor de Quinny met 1.75 dan ben ik dat zeker met mijn1.80.

dank voor je reactie :thumbup:

Ik zou voor een Koelstra gaan. Wij hebben er ook een, voor erbij. Voordeel vind ik dat de rugleuning helemaal plat kan, zodat je kindje er lekker in kan slapen. Kan op vakantie wel van pas komen.

Ook de kap is lekker groot, dus geeft veel beschutting.

@dinges wrote:

Als jij al te lang bent voor de Quinny met 1.75 dan ben ik dat zeker met mijn1.80.

dank voor je reactie :thumbup:

Ik vind de quinny fijn, maar idd… hij is laag, zelfs IK merk dat en ik ben maar 1 meter 65… dat ding is ideaal compact en met de kuip/zitting hebben de kinderen weinig moeite gehad, maar ik duw hem altijd omdat mijn man er al te lang voor is en zelfs ik vind dat voor hele dagen of lange stukken vervelend, we nemen hem dus ook niet mee naar een pretpark.

Quinny Zapp vind mijn man juist heerlijk (die is bijna 1,90m) en kan daar prima achter lopen. Enige andere ‘alternatief’ ivm zijn lengte vond hij de Buggaboo. :lol: Dat vond ik geen alternatief. 8)

Het kuipje van de gewone Zapp is idd niet heel diep, maar kindlief zit er graag in gelukkig en de zijkanten zijn allemaal zacht dus hij kan er zelfs in slapen als hij wil. De Xtra heeft wel weer een fijne ligfunctie etc maar voor vliegtuigen enzo niet geschikt omdat de zitting niet ingeklapt kan worden. Voordeel van de Zapp vind ik wel dat je losse zittingen kunt kopen. Dus zolang het onderstel netjes blijft kun je de buggy ‘vernieuwen’ door enkel een losse zitting te kopen. En voor mij was het belangrijkste dat ik hem mee kan nemen op de fiets zonder gehannes. En hij past dus echt in mijn oversized fietstassen. :thumbup: