buggy voor oudere kinderen

Sinds kort weten we dat ons oudste zoontje, naast een glutenovergevoeligheid ook een bindweefselaandoening heeft, HMS. Oftewel het hypermobiliteitssyndroom.

Hoewel hij energiek is, kost het langdurig slenteren, lange afstanden lopen en lang stil staan hem veel energie.

Om dagjes uit te kunnen gaan en lekker te kunnen wandelen zijn wij, nu we weten dat dit probleem niet van tijdelijke aard is, op zoek naar een buggy die we mee kunnen nemen. Als hij moe is, kan hij gaan zitten en voorkomen we dat hij fysiek over zijn grenzen gaat en zich overbelast. Daarbij laten onze ruggen het niet meer toe om hem te gaan tillen :wink:

Nu spreekt de maclaren major elite scarlet mij wel aan. Maar zijn er nog andere merken in omloop? Wat zijn de ervaringen met een WMO aanvraag? Kun je ze ergens ook huren (dan hebben we voor deze vakantie een tijdelijke oplossing).

Ben benieuwd of er hier moeders zijn die hier ervaring mee hebben.

Maandag hebben we ook de intake bij de revalidatiearts. Hopelijk krijgen we daar ook meer informatie. Maar dacht, ga mij alvast orienteren :mrgreen: :wink:

Ik werk in een revalidatie centrum met kleine kinderen.

Dit punt moet je aankaarten, waarschijnlijk krijgen jullie dan een verwijzing voor ergotherapie. Zij doen zulk soort zaken altijd regelen in ons centrum. De revalidatiearts kan hier zeker bij helpen en als alles goed is worden jullie helemaal geholpen met alle aanvragen.

Hopelijk kom je zo iets verder. Wanneer je meer vragen hebt lees ik het wel.

Trouwens de maclaren major wordt bij ons vaak voorgeschreven!

Lenie, bedankt! Ga ik het zeker maandag alvast aankaarten.

Sowieso moeten we naar ergo ivm aangepaste pen voor het schrijven.

Daarnaast fysio om zijn spieren te versterken. En hij moet leren fietsen zonder zij wielen. Dat lukt ook totaal niet. En dat wordt lastig nu de jongste bijna niet meer voorop kan. Mogelijk ook nog naar de ortho voor steunzolen.

Het handige van het revalidatiecentrum is dat alles daar onder 1 dak zit en er ook multidisciplinair wordt overlegd. Ook handig als zij ons helpen met alle aanvragen. Want ik vind het maar een heel bureaucratisch en compex proces.

Wel vind ik het spannend wat ik kwa tijdsinvestering allemaal moet gaan verwachten. Of dat allemaal te combineren is met ons werk en zijn school. Hij gaat nl. naar groep 3 komend jaar. Daarbij heeft hij al een heel jaar extra gekleuterd en mag hij niet meer “blijven zitten”. Wil dus niet dat hij een achterstand op loopt. Gelukkig is het wel een slim ventje maar toch.

Klinkt idd erg bekent allemaal. De drukte om een kind heen die extra aandacht nodig heeft.

Ik werk zelf op therapeutische peutergroepen en werk multidisciplinair en heb dus contacten met ergo, fysio , logo, maatschappelijk werk, orthopedagoog, revalidatiearts, revalidatietechniek enzo…

Buiten de kinderen om begeleiden wij ook de ouders. Tijdens mentorgesprekken horen wij veel de verhalen van ouders die het zo druk hebben met de afspraken in combi met werk enzo.

Wat je zou kunnen doen is bv vragen of hij meerdere therapieen op 1 dag kan krijgen achter elkaar. Dan hoeven jullie niet elke keer vanalles met werk en school te regelen maar dan heb je gewoon een vast moment. Weet niet of het mogelijk is hoor… schoot mij even te binnen.

Welk revalidatiecentrum bezoeken jullie?

ik heb er hier een liggen die niet meer gebruikt wordt.

van mij mag je hem zolang lenen tot je er zelf een hebt.

als je interesse hebt stuur maar een pb

Voor Cayla 1 aangevraagd via wmo bij de gemeente. Met een goede onderbouwing.

Zonder problemen en snel kunnen regelen.

Goed te horen Chrisje. Morgen ook maar even langs de gemeente voor aanvraagformulieren.

Snips, wat lief! Je hebt pb. :-*

Een tip die misschien kan helpen bij het nakomen van allerlei afspraken in combi met je werk: toen wij veel afspraken hadden met onze oudste, heb ik voor een dagdeel per week ouderschapsverlof opgenomen, dat ik flexibel mocht inzetten. Dat moet je wel overleggen met je werkgever, normaliter is het zo dat je een vast dagdeel je ouderschapsverlof opneemt. ik mocht het echter per week laten verschillen. Soms nam ik de ene week geen verlof op, om de week daarna een hele dag vrij te zijn. het verlof kon ik gebruiken om alle afspraken af te lopen en soms ook om zelf even bij te tanken.

Het moet natuurlijk allemaal kunnen (ik weet niet of je überhaupt nog ouderschapsverlof hebt en of het financieel bij jullie kan etc) maar mij heeft het toen heel veel rust gegeven.

Sterkte met alles.