buggy voor mee op de fiets/fietskar

Ik heb een 2e hands fietskar gekocht en vind het helemaal super hoe lekker we nu rondrijden.

Het enige probleem is dat hij niet echt makkelijk ombouwt tot een buggy.

Ik moet dan bij de winkel een wiel staan vervangen en die pen wil niet los bla bla bla.

Dus dacht ik dan kan ik beter een kleine buggy kopen die ik achterin de fietskar gooi of in de fietstas/aan de fiets.

Ik wel wel zo’n buggy-mee geval nog van mijn dochter maar vind dat niet heel handig.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een klein opvouwbaar ding die ik achter in die kar mieter.

Maar ik ben er een beetje uit wat er nu te koop is.

Zag wel een zap nu met ligstand: is dat wat?

Is niet iedereen positief over geloof ik.

Misschien hebben jullie suggesties?

Oh ja hij zit natuurlijk nog niet maar kan dat al redelijk.

Dus vind ik dat voor 10 min in de supermarkt wel kunnen zo’n buggy met ligstand.

Heb ook al zitten denken aan een draagzak ofzo…

Ervaring met een buggy-mee heb ik niet. Wel met een fietskar maar de onze kon niet worden omgebouwd, dus ik ga even alleen in op het laatste deel van je post:

Als je een draagzak overweegt; ik weet niet of je je al georienteerd hebt op merken, maar ik raad je aan geen babybjorn/stokke/chicco oid te nemen. In die draagzakken hangen de kindjes namelijk vooral op hun geslachtsdelen en dat lijkt me érg oncomfortabel voor jongetjes. Daarnaast hoor ik van veel mensen dat die draagzakken zwaar worden als het kindje wat ouder wordt, ouders krijgen snel last van hun rug en schouders.

Er zijn echter ook een hoop ergonomische draagzakken (ergonomisch voor zowel ouder én kind, terwijl de eerdergenoemde merken alleen semi-ergonomisch zijn voor de ouder, soms) zoals de manduca, ergo-baby, beco of boba.

Er zijn nog veel meer merken, maar dan ga je alleen maar door de bomen het bos niet meer zien. Als je er het een en ander over wilt lezen: Ga naar babybij.nl als je in hun menu op ‘babydrager / draagzak’ klikt krijg je een overzicht met wat ze verkopen en vanaf welke leeftijd het bruikbaar is. Ook zijn er sites die de dragers verhuren, zodat je zelf eerst het een en ander kunt uitproberen voordat je het hoeft te kopen :slight_smile:

De zapp is weliswaar compact op te vouwen…MAAR de verstelbare inzet dus niet! Dat is een grote ovaalvormige ring die je dan ook mee moet zeulen. De zapp zelf weegt al gauw 10 kilo…

Ik weet niet welke fietskar je hebt, maar ik zou eerder eens goed laten kijken naar de constructie, een stroeve splitpen kun je licht opschuren en smeren, enz…

En anders idd een handige ergo drager. Voor kleine boodschap momentjes heb ik vooral in het begin heel veel een sling gebruikt, die kon ik dan al omhangen over mijn jas en hop, kindje uit de babyschaal en in de sling.

Nu heb ik hem weer veel bij me, op de momenten dat madammeke er de brui aangeeft en we net in de rij bij de kruidvat staan, zet ik haar op mijn heup en is de sling een handige ondersteuning waardoor ze niet zo zwaar op mijn arm getild hoeft.

Als hij straks wel goed kan zitten, zou ik dan gewoon zo’n shop buggietje van 19 euro doen met maar 1 stand. Die wegen niks en kan je met wat mazzel zo ergens achterlangs bij de kar instouwen.

Als je een nieuwe zapp neemt is het zitgedeelte ook op te vouwen. Ik heb al een filmpje gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iYtqzeRHPZY#t=186s

@Mouse! wrote:

Als je een nieuwe zapp neemt is het zitgedeelte ook op te vouwen. Ik heb al een filmpje gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iYtqzeRHPZY#t=186s

Dat is niet de nieuwe quinny zapp…dat is nog de oude.

Ik heb me namelijk verdiept in de zapp omdat ik met de vakantie zit en niet mijn grote logge quinny mee wil nemen.

De oude zapp kan je klein opvouwen en die heb ik nu ook (goedkoop via mp gekocht)…ik wil voor de vakantie er een zapp xtra bijkopen, maar die kan je dus niet vouwen omdat je dus zoals Cell ook al schrijft een ovale ring hebt waarin het zitgedeelte kan kantelen naar ligstand. Die ovale ring is dus niet opvouwbaar en je moet dus het hele zitgedeelte eruit halen en dan kan je het onderstel opvouwen.

De zapp is dus niet een goede oplossing omdat het ventje nog zo klein is…als ie straks ouder is en nog in de fietskar zit en in een wandelwagen kan waar hij niet in hoeft te liggen is het wel makkelijk, want hij vouwt echt heel klein op.

Oh, dankje voor de verbetering, ik dacht dat het andersom was :slight_smile:

@Mouse! wrote:

Oh, dankje voor de verbetering, ik dacht dat het andersom was :slight_smile:

Nee helaas niet anders had ik hem al gehad…tis jammer dat ie niet klein opvouwt, maar dat doen de meesten niet en als je het niet erg vind dat ie niet in ligstand kan is de gewone zapp wel een fijne wagen.

Bedankt tot dus ver.

Ik heb de winther dolphin fietskar.

Dus ik ga maar eens kijken of de goedkope buggy die bij mijn moeder ligt er zo achterin past.

Ik heb bij babybij al een mei tai besteld eerder. Dus ik was daar al aan het sneupen. Vind die alleen niet handig voor even snel buiten om doen om de winkel in…

En ik vraag me af of een ringsling dat wel is.

Misschien als ze iets groter zijn wel. Maar nu lijkt me dat dat ook nog wel precies komt.

Ik heb wel zin in een gespendrager maar Marten wil naar voren kijken, niet naar mij want dan wil hij drinken haha.

En dat is niet zo handig als ik een winkel in wil 8) .

Zijn die er?

Verder moet er toch een kleine buggy zijn zou je zeggen hè… is dat nou nog nooit uitgevonden dan?

naar voren kijken is nogal vloeken in de kerk in draagdoeken land :wink:

je kindje kan met gezicht naar voren nl nooit in een ergonomisch goede houding zitten (knietjes hoger dan billen, in een soort m-vorm).

Er worden natuurlijk genoeg draagzakken verkocht waar het wel kan (denk aan de bekendste, de baby bjorn), maar imho kun je als een fabrikant met gezicht naar voren aandraagt als mogelijkheid, meteen al vette vraagtekens zetten bij die hele drager en in hoeverre de makers het lichaam van jou en je kindje belangrijk vinden…

ik ben zelf nooit enorme fan van ringsling geweest, maar het is wel echt heel snel om te doen, ook bij een frummeltje van 3 mnd.

qua gespen zou je bv naar de bondolino kunnen kijken, die kan ook al van zo jong.

en ik zou zelf denken dat een buggy die op een buggymee past, ook makkelijk in je fietskar moet passen (met een beetje creativiteit). Dus een mclaren of een goedkoop opvouwbaardingetje van de kruidvat of zo? (maar dan wel dus met ligstand)

@Mamalien wrote:

Verder moet er toch een kleine buggy zijn zou je zeggen hè… is dat nou nog nooit uitgevonden dan?

Ja de quinny zapp…die zit zelfs in een draagtas, maar dan kan je hem weer niet in ligstand doen…denk dat dat te moeilijk is om te maken…klein opvouwbaar met ligstand :think:

Ik zou een ringsling kopen! Gebruik ik nog steeds voor boodschapjes als ik de fiets afkom, altijd gedaan met alle kinderen. Ideaal vind ik en zit binnen twee tellen!

Ringsling vond ik toen Noortje een baby was ook heel fijn.

Maar er is wel een hele kleine buggy, nl de Quicksmart stroller. Deze is echt piepklein, maar ik weet niet of deze ook kan liggen.

Zou die scootababy drager wat zijn.

Dat is dan de klik/klak variant van de ringsling.

Ik hou wel van makkelijk haha.

Iemand ervaring?

Het is zo lastig dat hij alleen maar aan eten denkt…anders zou de boba misschien ook wat zijn.

Maar misschien tilt het wel minder zwaar zo op de heup.

Zit alleen met bekkenklachten dus dat is even de vraag hoe dat uitpakt.

Al is het toch voor korte stukjes bedoeld.

Scootababy lijkt me een fijne drager ja :slight_smile:

Je draagt alleen wel over 1 schouder, dus asymmetrisch. Je kunt hem gebruiken vanaf 5,5 kilo lees ik op de website, dan is dat dus nog wel te doen. Maar tegen de tijd dat ze (bijna) leren lopen is dat gewicht al snel 10 kilo, over 1 schouder. En ja op je heup natuurlijk, maar daar komt niet al het gewicht terecht.

Als je last van bekkenproblemen hebt dan is dan misschien toch de boba een beter idee omdat je het altijd verdeelt over beide schouders. Maar ik heb verder geen verstand van bekkenproblemen, dus ik weet niet of het echt veel verschil maakt.

en als je hem een speen geeft ofzo? Hier ook een dame die de hele dag door kan eten, maar in draagdoek is ze heerlijk rustig, wil laatste tijd neit eens meer de speen.

Hij heeft geen speen. Hij wil helaas niks wat van plastic is dus ook geen fles…

Nee dat het over één schouder is en op de heup steunt dat kan juist goed uitpakken of niet…

Lenen is ook een optie maar hij is op het moment weg :think: .

Lune jij hebt ook bekkenklachten toch en toch een ringsling?

Er hoeft niet speciaal een kleine buggy achterin de fietskar hoor, ik heb een Koelstra, gewoon standaard ding, en die zet ik zo in het achterste vak van de fiets kar, tussen de duwstand en de kar door zeg maar, ideaal.

Ik deed mijn normale buggy ook gewoon in de fietskar.

Bij mij zat achterin nog een stuk waar je boodschappen etc in deed, ik zette mijn buggy rechtop, en dan achter de duwstand zodat hij niet kon kantelen.

Hij past inderdaad! Wat fijn!

En de maxi-cosi krijg ik ook in en uit de kar bij de winkel :dance: .

Dus ineens opties te over haha.

Wil me nog wel in die draagdoeken verdiepen maar ben zo eerst in iedergeval gered!

Bedankt dames!