buggy / rugdrager voor vliegreis

We hebben de knoop doorgehakt en gaan in april vliegen met onze twee kids (5 en nog net geen 2) naar de VS. Vroeg me af wat handig is om mee te nemen: een buggy. Zo ja, welke / wat voor soort. Of een rugdrager.

Wat zijn jullie ervaringen?

gr, tiene

Buggy is handig vond ik, die gebruikten we naast op het vlieggeld ook met wandelen op de vakantiebestemming.

Maar wie liepen maar kleine stukjes, kan me voorstellen dat als je grote stukken moet lopen met een buggy dit niet echt handig is.

Wij zijn net in Brazilie geweest en hadden ook de buggy mee. We moesten overstappen in Parijs en daar mag een buggy dus niet mee met de handbagage. We kregen op schiphol gelukkig de tip om 'm in de tas (zapp) te doen en dan gewoon mee te nemen als handbagage. Ze wisten toen dus niet dat er een buggy in zat :wink:

Dat moet je dus wel even goed navragen!

Wij hebben een goedkope simpele buggy van marktplaats gehaald, maar wel een die ook een beetje meer in ligstand kan. Daar kan je kindje van 2 dan lekker in liggen, lang vliegen en tijdverschillen maken kinderen gewoon errug moe, en al kunnen ze goed lopen, dat doen ze dan mooi niet meer.

Bedenk wel dat als je een tussenstop hebt ergens je waarschijnlijk niet bij je buggy kan, tenzij je m mee kan nemen aan boord. Maar dat lukt helaas niet altijd.

Een rugdrager is overigens ook heel handig als je daar ook nog gaat hiken. Wij hadden een buggy en een rugdrager. De rugdrager mocht mee aan boord als handbagage.

Veel plezier bij alle voorbereiding!