Wij willen graag in juni op vakantie (vliegen) en dan is onze kleine uk ongeveer 6,5 maand oud. Aangezien we niet weten of ze dan al zelfstandig kan zitten zoeken we een buggy met ligstand, hij moet met het vliegtuig mee kunnen (in de cabine) en niet te zwaar zijn zodat hij later ook evt op de fiets mee zou kunnen, een die je gewoon even snel achterin de auto gooit en die ook geschikt is voor lange mensen. Ik zoek dus eigenlijk een multi-functionele buggy die mee kan tot ze geen buggy meer nodig heeft en voor gebruik naast de Buzz. Natuurlijk gaan we nog even een keer in de winkel kijken, maar ik ben benieuwd waar jullie goede of minder goede ervaringen mee hebben.
Wie heeft er tips?
(Ik had zelf de maxi cosi mila al gevonden, die kan volledig plat, kan een mc op, en zou op de fiets mee kunnen. Iemand ervaring hiermee?)
Zelf zeer tevreden met de Titanium Baby Breeze. Lijkt op Quinny Zapp, maar kan helemaal plat.
Wij zijn zaterdag dus gaan buggy shoppen voor de vakantie, we hebben ook de breeze geprobeerd, maar vond m toch wel een heel stuk gammeler dan de zapp. Voordeel van de breeze is dat i ook dubbel vouwt dus m klein kan opvouwen, maar wij zijn voor naast de zapp (die dus niet plat kan en we dus niet mee op vakantie wilde nemen) toch voor de koelstra buggy gegaan. Vonden m goed rijden, kan het platst liggen van alle buggy’s die we gezien hebben en heeft een mooi prijsje. Hij vouwt wel wat groter op (helemaal als je de zapp gewent bent) maar er zit een handvat aan de zijkant waarmee je m kan tillen. En hij mag gewoon mee tot aan de gate.
volgens mij mag geen enkele buggy echt mee de cabine in, je levert hem in bij de gate en dan regelen ze daar het vervoer.
Ik zou dus voor een vliegvakantie de allergoedkoopste, desnoods 2e hands buggy kopen die afgeragd mag worden want vrienden van ons kochten voor hun vakantie een maclaren quest en konden na de vakantie een nieuwe kopen.
Zelfde verhaal hoor ik veel van anderen.
Er verbuigt iets, hij komt klem te zitten met vervoer of hij raakt zoek.
Onze buren hebben dus ook speciaal voor vakantie voor 20 euro een maclaren van mp getrokken en dat is ze goed bevallen aangezien hij in nog slechtere staat terug kwam.
wij hebben er een van chicco gekocht (liteway glamour). Rugleuning kan in veel standen. Hij is lekker stevig maar wel makkelijk en klein op te vouwen. Kan ook aan de fiets worden gehangen.
Ik heb met onze 1e vakantie onze grote buggy meegenomen (die van de wagenbak, met MC. Die ging in het ruim, Saar in de MC mee in het vliegtuig, ze was toen 3,5 maanden.
MC konden we daar meteen als autostoel gerbuiken!
Voordeel van onze grote buggy was dat er luchtbanden onder zaten en hij echt helemaal plat kon.
Had er van een oud boxkleed met daar omheen handdoeken een soort van matrasje in gemaakt, voor de warmte.
Ze lag er heerlijk in! Parasolletje erop, deze buggy had ook grotere kap, dus minder zon in de wagen zelf!!!
Hier ook de maclaren quest is meerdere malen al me geweest vakanties met het vliegtuig.
Prima wagen, en rijdt nog steeds goed.
@Cell wrote:
volgens mij mag geen enkele buggy echt mee de cabine in, je levert hem in bij de gate en dan regelen ze daar het vervoer.
Ik zou dus voor een vliegvakantie de allergoedkoopste, desnoods 2e hands buggy kopen die afgeragd mag worden want vrienden van ons kochten voor hun vakantie een maclaren quest en konden na de vakantie een nieuwe kopen.
Zelfde verhaal hoor ik veel van anderen.
Er verbuigt iets, hij komt klem te zitten met vervoer of hij raakt zoek.
Onze buren hebben dus ook speciaal voor vakantie voor 20 euro een maclaren van mp getrokken en dat is ze goed bevallen aangezien hij in nog slechtere staat terug kwam.
Klopt! Mijn hondenbuggy heeft de reis ook niet overleefd

Het word allemaal zo opgestapeld e.d. en dat tussen zware koffers e.d…