Bugaboo wieg zonder onderstel gebruiken

Hallo allemaal,

Straks wil ik de wieg van de bugaboo ook af en toe los gebruiken, dus zonder onderstel om in te slapen. Nu krijg ik de wieg er wel af, maar als ik deze op de grond zet dan steunt deze niet op de 4 pootjes, maar op die 2 middendingen (waarmee je de wieg op het onderstel klikt) en 2 van de 4 pootjes (dus achter of voor, net waar het gewicht ligt).

Klopt dit? Of doe ik iets verkeerd?

Ik dacht dat je de wieg ook los kon gebruiken, maar nu lijkt hij me veels te erg te wippen omdat ik die middendingen niet weg kan halen?

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

dat klopt! en zo hebben wij em ook 6 maanden lang naast ons bed gebruikt :wink:

Bedankt klavertje4!

Ja, dat vonden wij ook zo raar toen wij hem net hadden.

Maar in gebruik hebbende, moet ik zeggen dat dat wel goed gaat.

Klopt dat hij wiebelt, wij hebben hem op een fleecedeken gelegd. Opgevouwen totdat de deken helemaal onder de wieg lag en de pootjes dus vrij hangen. Maar wel zo dat zowel de voorkant als de achterkant ondersteund worden, dat vonden wij stabieler staan.

Het antwoord van Bugaboo was:

Zodra het kindje erin ligt zorgt het gewicht van het kindje ervoor dat de wieg op z’n pootjes komt te staan. NU kan ik dat nog niet uittesten ( :wink: ) Maar het lijkt mij dat als je er een kindje in legt, het gewicht ook in het midden komt, dus dat het niet veel uit zal maken?

Maar de deken eronder vind ik een goede tip! :thumbup:

hij staat ook prima zonder deken :wink:

We gebruiken hem af en toe los, in de praktijk wiebelt hij hier niet. op de slaapkamer hebben we hem een tijd tussen 2 kuipstoelen gehad. klein stukje uit elkaar dat de pootjes tussen de stoelen valt.

Ik heb hier ook geen last ervan gehad dat het wiebelde. Gewoon zo gebruikt dus. Of met wagen en al in de kamer, om heen en weer te kunnen wiegen. (vooral bij Tejo, eigenlijk nu ik erover nadenk)

:-* Liefs, Evelien :vlinder: