Hoe maak ik dat ding op??
Het is een of ander onhandig dekbedje met rits ofzo, daar krijg je nooit een hoesje netjes om. Zit al de hele tijd te klooien ermee en wordt er nog chagrijnig van ook.
Of moet ik dat dekbeddinges gewoon er maar uit gooien en er een dunne deken in leggen, is misschien veel handiger en minder frustrerend?
Hoi Lydia,
Ik deed er zo’n flanellen luier omheen, gewoon strak instoppen aan de zijkanten, is heerlijk zacht en houdt ook best een beetje vocht tegen voor het geval er iets een beetje lekt.
Bij ieder laken setje voor wiegjes zit vaak ook een kussensloopje…vreemd natuurlijk want wat moet je ermee :think:
Ik legde die onder het hoofdeinde omdat er vaak wel een leuk randje omheen zit ofzo…staat dus wel leuk :thumbup:
Maar gewoon een hydrofiel kan natuurlijk ook.
Verder gebruikt ik altijd een wiegenlakentje van katoen, gekocht bij de prenatal, gewoon met een lakentje eronder.
ik heb gewoon een wiegmolton zo gevouwen dat ie past en dat de rits dus gewoon dicht kan. Daaroverheen nog een flanellen doek en aan het hoofdeind een hydrofieldoek voor als ie spuugt. Ik heb ook onder het matrasje nog een gevouwen dekentje liggen zodat het hoofdje ietsje hoger ligt, naar mijn gevoel ligt het hoofdeind zo laag nl.
Ik gebruik trouwens over de baby heen geen lakentje ofzo maar gewoon een fleece dekentje of zo’n babydoek van de H*MA (en dan dus alsnog het “ritsdekentje” dat bij de wagen hoort).
Snappie of moet er nog een foto tegenaan?
even tussendoor; ik vind het dus wel handig dat het dekje met een rits dichtkan. Die van mij zijn nogal schoppers/onrustig en ze kunnen zich op deze manier niet het dekentje van zich afschoppen.
@annemarie69 wrote:
even tussendoor; ik vind het dus wel handig dat het dekje met een rits dichtkan. Die van mij zijn nogal schoppers/onrustig en ze kunnen zich op deze manier niet het dekentje van zich afschoppen.
Ja dat vind ik dus ook.
En ja er moet nog een foto tegenaan
morgen is er weer een dag, moet ik wel eerst de halfopgevreten kamillebloem van Minke er nog uitvissen, de wagen algeheel fatsoeneren etc ( :wall: waarom bood ik die foto dan ook aan :mrgreen: )
Oh dat mag best met opgevreten bloem en al hoor.
Alsof ik zo precies en netjes ben :roll:
ok. komt ie:
men neme…
en vervolgens
ok, ik begrijp nu dat dit niet de bugaboo cameleon is… ik snapte de vraag al niet… :doh: :think: :mrgreen:
mooie fotosessie Annemarie, en die mooiste baby… heb JIJ die! :inlove: :thumbup: :lol:
wat is er anders aan de Cameleon dan?
Ja hij is mooi he? :inlove:
(eerlijk gezegd is het me echt helemaal worst wat een ander van Jelmer vindt. Voor mij is hij de mooiste :mrgreen: :inlove: maar als een ander dat ook vindt :thumbup: )
Ik maakte het ding op als een bedje, dat bugaboo eigen ding gebruikte ik niet…
Je kunt ook 2 flanellen luiers aan elkaar naaien, een kant vouw je dan om het cremekleurige gedeelte heen en het andere leg je plat op het matrasje… Lekker warm een soort slaapzakje…
@annemarie69 wrote:
wat is er anders aan de Cameleon dan?
daar is het gedeelte met de rits het dekje van de wieg… je hebt niet een soort slaapzakje daarbij, wat ik hier dus op de foto’s zie. Dus ik maakte het altijd gewoon op met lakentje en dekentje en gebruikte het fleecedeel met de rits alleen als we naar buiten gingen.
maar jij vindt dus ook dat het hoofdeinde te laag ligt. Dat vind ik dus ook, maar vroeg me af of het mijn verbeelding was… zelfs nu Yvan in de buggy-inzet zit en ik leg hem plat, vind ik dat het hoofddeel achterover hangt…
mss tijd voor een mailtje richting die boys van bugaboo bedenk ik me…
groetjes, hazze
kan je doen, ze zijn erg geschikt vind ik. 'k Heb ze een jaar of wat terug toen het hier echt mega-gesneeuwd had (als geintje) gevraagd of ze ook sneeuwkettingen leverden :mrgreen: konden ze wel waarderen daar :thumbup: . Maar eerlijk gezegd was het mij niet erg opgevallen (toen ik 'm net had) tot ik er iemand anders over hoorde, tja en dan ga je er op letten :roll:
ik snap dat verschil nu trouwens, ben ik toch blij met mijn ritsgedeelte zoals het is bij de Frog vanwege dat afschoppen van beddegoed enzo!
@annemarie69 wrote:
kan je doen, ze zijn erg geschikt vind ik. 'k Heb ze een jaar of wat terug toen het hier echt mega-gesneeuwd had (als geintje) gevraagd of ze ook sneeuwkettingen leverden :mrgreen: konden ze wel waarderen daar :thumbup: . Maar eerlijk gezegd was het mij niet erg opgevallen (toen ik 'm net had) tot ik er iemand anders over hoorde, tja en dan ga je er op letten :roll:
Er zijn nu wel sneeuwwielen te krijgen. Echt!!!
Ik maak geen grap nu.
ik doe een gewoon wiehoeslaken om het wiege en dan leg ik de kleine in zo’n fleece omslagdoek (van de Pren*atal) erin :think:
enne niet lachen maar het zou best kunnen dat wij die sneeuwbanden kopen, voor als we bij mijn ouders in Oostenrijk zijn :shifty:
whahahah wat een mop :lol: zou ik ze op een idee gebracht hebben?
zie hun site en dan producten en dan accesoires
Misschien kun je geld vragen Annemarie of een gratis setje :mrgreen:
ja ik had al even gespiekt :mrgreen: Heb je de wagen nou al opgemaakt dan?