bugaboo en sneeuw!

wie heeft er ervaring met veel sneeuw en de bugaboo… is dat te doen met een bugaboo…

hier nooit problemen gehad, maar dan duwde ik wel omgekeerd… dus met de zwenkwielen achter ipv voor… is effe wennen met sturen, maar dan ros je hem zo door de sneeuw heen hoor.

Sneeuw is in elk geval nooit reden geweest om bv sneeuwwielen eronder te plakken.

Inderdaad de andere wielen voor.

Is even wennen.

In het bos zet ik hem ook altijd zo, de eerste paar meters gaat de wagen alle kanten op maar daarna heb je het al snel door.

Ik vind het niet fijn rijden en heb daarom via mp een urban jungle gekocht (op luchtbanden).

Heb de bugaboo in de auto liggen want daar kan dan weer de mc op voor in de stad en winkels enzo.

vorig jaar met die dikke lagen sneeuw liepen bij mij de bandjes vast met duwen. Ik heb hem toen in ‘strandstand’ achter me aangesleurd… Dat ging best.

Een dun laagje sneeuw gaat prima inderdaad met de ‘bosstand’. Sneeuwwielen hebben wij ook niet.

ja ik zat anders te denken om een goedkope wagen met grote wielen erbij te kopen, maar dat is niet nodig?

ik zou het niet doen, tenzij je echt voor 2 tientjes aan wat fatsoenlijks kan komen.

Ik doe Suus hier in de draagzak als het echt bar en boos is want anders schud ze ook zo door elkaar… daar vind ik haar dan nog wel wat klein in zeg maar :shifty:

We hebben voor de jongens bugaboo gehad en echt nooit problemen mee gehad in sneeuw of strand of bos…

Nu dan een maxi cosi mura en die heeft wel luchtbanden, maar de voorwielen zijn wel kleiner dan de achterwielen. Als er echt flink sneeuw ligt is er geen wagen op beducht denk ik zo.

Dan knoop ik de maxi cosi aan de slee en ga ik wel met de slee op pad :thumbup:

in de draagzak vind ik nou juist gevaarlijk… wat als ik uitglijd! op onze slee kan geen maxicosi…

wij hadden ook de maxi cosi op de slee gezet met spanbanden!

Hier ook een bugaboo, in gebrui sinds februari 2010 :inlove:

Eerste rit was in flinke sneeuw :shifty: maar geen last gehad. Loopt inderdaad wel moeilijker, dus wij hebben nu wel sneeuwwielen besteld (€ 65, verzenden gratis).

Dus over een paar weken kan ik je vertellen hoe dat rijdt ! :smiley:

Ik kan dus echt niet sturen als die zwenkwielen vóór zitten, ik ga alle kanten op :oops:

ooh oke op die slee kan dus ook! ja ik heb ook winterbanden gezien, maar ik kan dan goedkoper een wagen kopen met grote wielen

Leuke vraag, ik vroeg het me ook al af :wink:

Leuke foto’s van Meike groenelimo :inlove:

Ik zou voor de strandstand gaan en de wagen achter me aan trekken.

ja maar het probleem is dat ik 4 keer per dag naar school moet! en ik moet milan helpen met de luizenzak dichtmaken,want dat is een onding… met de strandstand kan je de bugaboo niet loslaten… lijkt me niet erg handig… stel ook dat je valt…

Bij een klein laagje sneeuw gaat het prima, grote wielen voor zwenkwielen achter.

Maar ik deed de kleine op de slee in de maxicosi vast.

Hoe maken jullie de mc dan vast op de slee???

ben ik ook benieuwd naar ! hoe doe je die spanbanden vast

hier op een houten slee en dan met 2 korte spanbandjes rond een houte en dan de draagbeugel naar beneden vastgeklikt en de bandjes aan beide zijden om de draagbeugel heen.

Evt doe ik ook nog wel eens een langer spanband net als in de auto door de riemhouders over de benen heen en helemaal om de slee.

Met zo’n kunststof slee stel ik me voor dat je de zijkant zowieso op dezelfde wijze vast kan maken.

ik moet ff vragen aan R. die is daar handig in… ik heb m zo laten zitten :angel: (wij hebben 2 MC’s)

heb net ff de fotos vergroot, maar zit ook om de draagbeugel en dan onder de slee door

@Marlous79 wrote:

Hier ook een bugaboo, in gebrui sinds februari 2010 :inlove:

Eerste rit was in flinke sneeuw :shifty: maar geen last gehad. Loopt inderdaad wel moeilijker, dus wij hebben nu wel sneeuwwielen besteld (€ 65, verzenden gratis).

Dus over een paar weken kan ik je vertellen hoe dat rijdt ! :smiley:

Ik kan dus echt niet sturen als die zwenkwielen vóór zitten, ik ga alle kanten op :oops:

en, hoe beviel dat? :wink: