buffetkast verven...resultaat inmiddels klaar..

Onze buffetkast is donkergrijs.

We willen hem graag verven maar komen er niet uit.

Hij komt tegen een witte wand aan te staan met aan 1 zijkant een taupekleurig wand.

Ik wil hem graag antiekwit maken, dus roomwit met een wat bruinige waas hier en daar, alsof hij oud is.

Manlief wil hem graagd zwart bruin maken, ook wat antiekig.

Zelf vind ik dat te donker. Hij vind het mooi afsteken tegen de witte wand.

Wat zouden jullie doen?

Het gaat om deze kast

persoonlijk zou ik ook kiezen voor antiekwit, idd omdat hij anders zo donker wordt…

en hier ook voor het room/antiek witte.

Maar ik hou dan ook niet van hele donkere/bruine meubels.

Ik zou voor rood gaan :mrgreen:

Of roze, ook leuk.

En anders dan toch maar antiek-wit idd. Zo donker wordt het echt een gevaarte denk ik.

omdat jullie al donkere meubels hebben zou ik voor room wit gaan,

maar witte muur en lichte kast… dat vind ik juist niet mooi

zou eerder voor een beuken kleur gaan… (zeg maar hout kleur)

Ik vind hem nu ook al redelijk donker.

Voor mij zou het ervan afhangen wat de rest van de meubels voor kleur hebben.

Zelf vind ik wit ook een heel mooie kleur, je ziet dat ook steeds meer nu, beetje een landelijke stijl. Zelf hou ik daar ontzettend van.

Maar tegen een witte muur, lijkt me dat wel minder mooi dan tegen een gekleurde muur.

Maar als ik nu moet kiezen, zou ik voor wit gaan.

Of inderdaad helemaal schuren tot op de houtnerf en dan beitsen.

Dat kun je ook met white wash.

Het past beide bij de rest van de meubels… we hebben namelijk een evenredige combi van zwart/bruine meubels en wit…

Een witte boekenkast bij een zwartbruine tv kast en wandplanken en een zelfde salontafel.

De muren zijn taupe en gewoon wit (ral 9010)

In de hoek waar de kast komt te staan staat ook al een wit bureau met expedit vakkenkast van ikea.

De tafel die 1 meter van de kast staat is wel houtkleur maar daar ligt een kleed over (taupe) en de stoelen zijn zwart/antraciet.

Ik denk zelf dat een witte kast (niet spierwit want door een bruine waslaag uit te wrijven word hij oud wit.) meer rust geeft.

De kast afschuren is geen optie :shifty: Ik moet het doen en dat is wel zoveeeeeel werk, daar heb ik de eerste 4 jaar geen tijd voor :shifty:

Ook zijn het 2 kasten op elkaar… het bovendeel is wel massief grenen, het onderdeel is een ikea kast van deels spaanplaat.

Dus verven is het enige, daar waren we al over uit.

Meeste stemmen nu voor wit… dus ik ben aan de winnende hand :lol:

ik zou natuurlijk een taupekleurige rand langs de kast kunnen schilderen op de muur… de hele wand taupekleurig maken word te donker :think:

Het is een wand van 11 meter.

Of inplaats van wit een tint die 2 tinten donkerder is dan de muur of juist 2 tinten lichter dan de taupekleur die nu steeds terug komt… is dat wat?

Aan mij heb je niks, want ik zou er dus niks aan veranderen :mrgreen:

whahahahaha

nou, dat grijs is wel erg grijs, bijna hetzelfde als onze vloer en daardoor is hij niet " eigen" zeg maar.

T is net of de vloer doorloopt in de kast en dat vinden we beide niet helemaal tof…

antiekwit

Je zou n de open stukjes een behangetje kunnen plakken.

ik vind antiek wit erg mooi

vind het trouwens een hele mooie kast

Mooie kast zeer zeker!!!

Zou hem dezelfde kleur geven als je bank… :oops:

Ik zou ook voor donkerbruin gaan, maar ik lees nu dat je een (donker)grijze vloer hebt :think: , daar zou ik bruin dus niet zo mooi bij vinden. Moeilijk hoor.

@Marieke_5000 wrote:

Ik zou ook voor donkerbruin gaan, maar ik lees nu dat je een (donker)grijze vloer hebt :think: , daar zou ik bruin dus niet zo mooi bij vinden. Moeilijk hoor.

Maar ja de bank is ook bruin, dus waarom zou het niet passen?

Die bank past er toch ook bij? :mrgreen:

dat soort opties vallen bij ons onder het commentaar… " vraag ik; wil je vla of pudding, zeg jij " doe maar ijs"

bruin is geen optie. Mijn oma laat mij haar grote servieskast na als ze overgaat en het gaat al lange tijd niet goed met haar. Ze is 95.

Dus helaas moeten we er rekening mee houden dat we die kast ook ergens moeten plaatsen tussen nu en het komende jaar en die is donkerbruin eiken.

Ik ga niets aan die kast doen, hij past prima bij de rest.

Maar 2 grote bruine kasten word me wat te veel van het goede… mede ook daarom denk ik dat mijn voorkeur richting oudwit gaat. :think:

Ik denk dat ik toch voor oud wit ga en dat ik dan Of een kader rondom de kast ook taupe verf of dat we die hele muur een tint doen die lichter is als het taupe wat we al hebben, maar geen wit…

Ik ga nog even met manlief in conclaaf… de muur zou wel wat warmer mogen, maar niet heel donker.

We hebben nu histor Ral wit 9010 op de muren gecombineerd met histor kleur " veilig"

De kleuren in die zelfde kleurkaart maar dan lichter zijn " puur" en " connectie"

Dus dat is ook nog te doen denk ik…

Ik zou denk ik ook voor oud wit gaan.

Ik weet niet of de achterkant van de kast ook grijs is? Anders zou je eerst de achterkant kunnen verven zodat je kunt zien of je het echt wat vind en of het mooi bij je muur staat.