Budget uitjes

Wij zijn niet in bezit van een auto ( en rijbewijs) en willen dus wel uitjes gaan doen met Riley, daarom moet het evt wel beetje budget zijn met evt. Reiskosten van Ov.



Wat is dan leuk? Het bos gaan we regelmatig heen, zo ook de diertjes en strand is wel op fiets afstand, maar… Ik hèb Een peuter die zodra een korrel zand zijn schoen raakt hij naar huis wil schoenen wassen :lol:



Mijn neefje van 8jr komt binnenkort ook een week :dance: Dus daar wil ik dan ook wel leuke dingen mee doen ( waar Riley ook mee kan) … Wat is leuk? Het mag ook leuke dingen zijn die kosteloos zijn.( graag zelfs) :mrgreen:

Ik woon in Den Helder.

Een klein treinritje, met de kortingskaartjesboekje wat laatst bij de post zat.

Ik heb er vandaag aan zitten puzzelen. Wilde eigenlijk naar eindhoven. Zou me 13.60 ofzoiets kosten in het totaal. 1 retour kaartje kopen, 2de persoon gratis met het kaartje van boekje, F.enna is zowiezo nog gratis, en I.mke met de gratis railrunner.



Verder woon ik helemaaaaaaal aan de andere kant van den Helder :lol: dus heb ik niet echt andere tips.

Picknicken, speurtocht door de stad (als de vvv dat heeft), iets duurder maar wel leuk: fort kijkduin. Als jij alleen zou gaan met R en je neefje ben je €13,50 kwijt.



Met R alleen zou ik het niet al te gek maken. Stuk fietsen met ergens een pakje drinken op drinken is al een feest, speeltuinen tourtocht, cakejes bakken etc etc.

Oja, wat hier ook helemaal een hit is, cupcakes bakken, in een tasje stoppen met een fles ranja, bekers en een kleed.

En dan gaan we hier om de hoek picknicken :lol:

oh en bij de haven kijken is ook altijd leuk (of een viaduct) met peutertjes.



Als je neefje eris, marine museum is ook niet zo duur.



Of jullie gaan lopend met de boot naar Texel mee en daar met de bus over het eiland touren, of fietsend.

Dank jullie wel voor de tips. :mrgreen:

Ik spui ook nog wat ideetjes:



*Zit er een pierenbadje in de buurt :think: , dat vinden mijn jongens met mooi weer altijd weer geweldig!



*Eendjes voeren is zelfs met regenlaarsjes en paraplu leuk, of zou dat juist daarom leuk zijn :wink:



*Als je een bieb pas hebt, kun je gezellig samen boekjes uitkiezen en dan lekker ergens op een bankje/kleedje met een hapje en wat drinken (eventueel zelfs in het zonnetje, als dat niet te scherp is…) samen lezen.



*Samen een wandeling maken waarbij je wat knutselspullen verzamelt waarmee je thuis lekker kunt knippen en plakken: denk aan bloemen die je eerst nog perst in een dik boek, grotere keien die je kunt verven, blaadjes die je ergens op kunt plakken(nadat je eerst een boomstam getekend hebt bijv.). Ook leuk met wat zand een schelpen, kun je een strandtekening/-collage van maken :wink:



*Voor je neefje dan: fotosafari! Van te voren een thema bedenken, digitale camera mee en op stap gaan. Thema zou kunnen zijn: kleine kruipers, kleuren en vormen, etc.



Hopelijk kun je daar iets mee :slight_smile:

Eisblume leuke ideeen!

Toen mijn jongens klein waren ging ik vaak gewoon lekker met ze fietsen; langs de brandweerkazerne naar de brandweerwagens kijken, politiebureau, bij het ziekenhuis naar de ambulances, was altijd een hit!



Je kan ook iets verder weg gaan, picknick mee. Wij rijden dan weleens langs een boerderij waar je zelf groente/fruit kan plukken, kost je een paar euro en dan heb je supervers zelfgeplukt eten :slight_smile: Of we maken een heel rondje, halen kaas bij de ene boerderij (en mogen dan even bij de koeien kijken), fruit bij de volgende, een ijsje bij de volgende kaasboerderij. Dat vinden ze hier al jaren leuk.



En naar een slootje met een netje (is Riley misschien nog net een beetje klein voor, maar als hij een beetje precies mannetje is met wat hulp wel leuk al) diertjes opvissen, in een emmertje bekijken en weer terug in het water doen.



Verven met besjes, bramen en wat je maar kunt vinden in het bos (neem wel natte washandjes mee want het wordt echt een vies zooitje).



Zoek een natuurspeeltuin op, via google vind je er vast wel een en dat speelt weer heel anders als een gewone speeltuin.



Met de trein naar Schiphol, vliegtuigen kijken.

Is attractiepark de Goudvis niet wat ? Zit in St. Maartenszee (aan de hele lange kuststrook vanaf Den Helder richting Callantsoog etc.). Volwassenen en baby’s zijn gratis dus je hoeft alleen voor Riley te betalen (7 euro).

Rijden geloof ik ook bussen :slight_smile:

Ik weet niet wat het kost om met de fiets naar Texel te gaan, maar toen wij er op vakantie waren vonden de kinderen “de bonte belevenis” in Den Hoorn heel erg leuk! Voor een paar euro extra morgen kinderen zelf een broodje, een zeepje, een kaars en papier maken.

Zit er geen ijsboerderij in de buurt van Den Helder. Hier in de omgeving zitten er een paar en daar zijn fietsjes, tractors, springkussen, zandbak, klimtoestellen aanwezig. De kinderen kunnen er spelen als je hooguit een ijsje komt eten. Nou dat is geen straf toch en hartstikke leuk!



Verder speeltuintjes zoeken in de buurt, zijn bijna altijd gratis of kosten weinig. Wij hebben 2 speeltuinen in Zwolle waar je moet betalen (tussen 0,50 - 1,50). Prima te doen dus…



Zwemmen ook een optie?



Naar een peuterochtend (kost rond de 4,50 euro) in Ballorig? Hoewel dat in vakanties niet telt geloof ik…



Kinderboerderij in de buurt?



Lars vindt treinen kijken alleen al leuk. Mijn man gaat wel eens met hem naar het station, ze gaan niet eens weg… maar wel die reusachtige treinen bekijken :mrgreen: !

@Selena wrote:

Is attractiepark de Goudvis niet wat ? Zit in St. Maartenszee (aan de hele lange kuststrook vanaf Den Helder richting Callantsoog etc.). Volwassenen en baby’s zijn gratis dus je hoeft alleen voor Riley te betalen (7 euro).

Rijden geloof ik ook bussen :slight_smile:




Is inderdaad leuk! Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in Sint Maartenszee. En Lars heeft 2 keer bij de Goudvis gespeeld. Is binnen en buiten!