(Budget) naar Engeland?

Ok, zoon en ik willen naar the UK (dochter heeft nog niet echt wensen),

nog geen idee wanneer we gaan (voor deze zomer staat eigelijk Vlieland op de planning) maar ik vraag me af aan wat voor een bedrag ik moet denken.

Ik heb geen auto/rijbewijs en we hoeven niet veel luxe (geen hotel en anders heel budget, als we maar kunnen slapen/douchen).

Ik was vanplan om dit jaar goede rugzakken te kopen zodat we de buggy niet meer mee hoeven te slepen als trolly (we gaan vaker een weekend/weekje uit logeren bij mijn vrienden) :wink: .

We willen graag naar London (en omgeving).



Ik wil graag een indicatie krijgen van de prijs, en verder natuurlijk ook ideeën op doen over wat we echt moeten doen en zien daar.

UK is hier de favoriete vakantiebestemming :).



We zijn één keer wezen vliegen, ik vond de prijs wel redelijk meevallen, maar let wel op dat het vaak goedkoper lijkt doordat de terugreis duurder uitvalt dan de heenreis. Ik weet eigenlijk niet meer wat het kostte. Dus qua prijsindicatie heb je niet zoveel aan mij, sorry :mrgreen:



Budget verblijven: ik zou kiezen om niet echt in het centrum van londen te gaan zitten dan. Een metrokaart koop je waarschijnlijk uiteindelijk sowieso wel, ook als je in t centrum en hotel kiest. Wij hadden destijds een hotel vlakbij paddington station, met als nadeel dat je de hele nacht de metro’s langs hoort denderen (we sliepen op de kelderetage).



Leuke uitjes: lekker wandelen in een van de parken (al die eekhoorntjes, dat zie je hier niet zo gauw), je moet natuurlijk een keer met de bus. Wij zijn ook nog naar een soort van natuur/techniek museum geweest (weet de naam niet meer), dat is allicht ook al leuk voor je oudste.

British Museum

Natural History Museum

Science Museum

London Zoo

Madam Tussaud’s

London Aquarium

Reuze rad bij de Thames

Hyde Park

Trafalgar Square

Piccadilly circus

Covent Garden

Camden





It is heel verleidelijk om een B&B te nemen, maar ik zou gaan voor een Travelodge of Premier Inn. Beide hebben een website waar je prijzen kunt vergelijken ten aanzien van welke locatie je kiest.



In Battersea Park heb je een hele leuke speeltuin. Ook even op Google kijken.



De reis zelf weet ik niet. Ik zou kijken waar je wilt verblijven, en dan het dichtsbijzijnde vliegveld zoeken.



In iedere WHSmith winkel kun je een pocket guide voor London kopen voor een paar pond. Heel erg handing om je dag te plannen zonder van hot naar her te lopen, of eindeloos op de trein/ondergrondse te hangen.

Je kunt ook met de bus naar Londen. Is wel een lange zit, maar voor heel weinig heb je dan een retourtje Londen. Ook vliegen is vaak goed te doen, alleen even rekening houden met luchthavenbelasting enzo, dat is vaak nog het duurste. Met de boot is erg leuk, maar kan best prijzig zijn, moet je even op googelen.



En wat er te doen is heeft degene boven mij al verteld :smiley:

Bedankt allemaal tot zover!

Kwam net ook een leuke website tegen (denk ik):

Kids London Guide



Heb in elk geval al een leuke indoor speeltuin gevonden “Climbers and Creepers”.

ik weet niet vanuit waar je moet vertrekken, maar de trein vanuit Brussel is ook een goede optie, je komt midden in het centrum van London aan.



En de parken in London zijn geweldig, inderdaad Battersea park is echt één van de leukste, daar stopt helaas de metro niet, maar goed te bereiken met de bus.