hallo dames!
ik ben nu 9 weken zwanger en ben dit weekend in het bubbelbad geweest
in een subtropisch zwembad.
Ik weet wel dat je beter niet naar de sauna kan gaan als je zwanger bent, maar hoe zit het eigenlijk met bubbelbaden?
ik dacht er vandaag pas aan :think:
weet iemand of het schadelijk is voor de baby?
maak me nu toch wel ongerust eigenlijk…
:-* van rose
Hoi Rose,
Volgens mij is het niet schadelijk hoor! In mijn vorige zwangerschap ben ik vaker in een bubbelbad geweest. En toevallig vorige week ook weer eens. Denk alleen maar dat het ontspannen voor jezelf is!
Fijne zwangerschap toegewenst!
thanx!
ik ga er maar van uit dat het oke is en ik kan me wel zorgen gaan maken, maar daar heb ik ook niets aan natuurlijk.
gewoon genieten ga ik…
liefs van rose
In het begin van een zwangerschap kan het absoluut geen kwaad. Mij hebben ze alleen aangeraden om vanaf een maand of 7 acht het niet meer te doen. Veel vrouwen hebben dat al een beetje ontsluiting, paar mm. of zo. En er dan dus kans op infecties. Dat lauwe water is natuurlijk een mooie bron voor bacterien en zo.
Voorlopig nog lekker genieten dus!!
Ik ben met 12 weken naar een beautyfarm geweest en daar mocht ik ABSOLUUT niet in het bubbelbad… dat omdat de trillingen het vruchtje zouden kunnen loslaten
Dit is wat ik weet
Niet om je aan te vallen hoor Sanne1986 maar dit lijkt me werkelijk lariekoek :think:
De laatste paar weken ivm infectiegevaar worden inderdaad wel afgeraden zover ik voorgelicht ben…
Nou, ik zou het ook niet doen hoor.
Ze weten het niet zeker, de ene gyn zegt, niet doen, de andere zegt dat het geen kwaad kan.
Dan maar het zekere voor het onzekere, toch?
ik ga voor de zekerheid maar niet meer in het bubbelbad.
maar dat het vruchtje zou kunnen loslaten door de trillingen lijkt me wat vergezocht :think:
een vriendin van me mocht zelfs van haar verloskundige in achtbanen toen ze naar euro disney ging.
ik dacht dat je niet in hete baden mocht als je net zwanger bent, tenminste dat las ik op zo’n zwangerschapssite op het internet.
maar de meeste vrouwen gaan toch ook in bad en dat is toch ook heel warm…
@rose wrote:
maar de meeste vrouwen gaan toch ook in bad en dat is toch ook heel warm…
Natuurlijk wel! Laat je niet gek maken!! Je mag echt wel gewoon de sauna in hoor en DAT is warm!! Je moet enkel niet opeens al die dingen gaan doen als je lijf dat niet al gewend is. Ben jij een regelmatige saunaganger, dan kan het echtgeen kwaad. Er wordt niet geadviseerd om daar opeens mee te beginnen, maar dat moge logisch zijn.
Ik zou lekker in dat badje gaan zitten, of hij nu bubbelt of niet

Ook ik geniet van badkuurtjes, en voel me verder keigezond. Hoop dat dat voor baby ook geldt. Gewoon meteen eruit gaan als je het benauwd krijgt, verhoogde hartkloppingen krijgt of whatever iets waar je niet lekker bij voelt.
Volgens mij kan het helemaal geen kwaad, hoor Rose. Ha ha, door het trillen kan het vruchtje los laten… dan mag je ook niet meer fietsen over zandpaadjes of met de auto over een drempel :mrgreen: Dat lijkt me erg vergezocht. Het is inderdaad niet verstandig om aan het eind van de zwangerschap in een bubbelbad te gaan, maar volgens mij geldt dat zelfs alleen als je vliezen gebroken zijn, dan mag je ook niet meer in een gewoon bad ivm infectiegevaar. Het enige is dat je het inderdaad benauwd kunt krijgen, omdat een bubbelbad over het algemeen erg warm is. Omdat je als je zwanger bent meer bloed hebt en je hart wat harder moet werken kun je dan sneller duizelig worden. En daar moet je natuurlijk mee oppassen. Maar als je je goed voelt en er lekker ontspannen van wordt dan lijkt het me absoluut geen probleem. Veel succes met je zwangerschap!
Liefs,
Winnie
Ik ben het helemaal met Winnie eens.
Als je er niet goed bij voelt vooral niet doen! En als het je heerlijk ontspant, vooral doen!
Verder niet te heet, maar met dit weer heb ik absoluut ook geen behoefte aan een warm bad :shock:
Afgelopen weekend thuis ook weer heerlijk gebubbeld, maar wel in een lauw bad. Meer ter afkoeling en om te relaxen natuurlijk!
Dus let vooral op hoe je lichaam erop reageerd. Eigenlijk hetzelfde als met sporten. Het moet lekker blijven en je moet absoluut geen grenzen willen verleggen!
Oja, en in bad mag idd niet meer als je vruchtwater is gebroken. Alleen als de weeën goed op gang zijn en de verloskundige aangeeft dat het mag (bv bij een waterbevalling)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
@pientje wrote:
@rose wrote:maar de meeste vrouwen gaan toch ook in bad en dat is toch ook heel warm…
Natuurlijk wel! Laat je niet gek maken!! Je mag echt wel gewoon de sauna in hoor en DAT is warm!! Je moet enkel niet opeens al die dingen gaan doen als je lijf dat niet al gewend is. Ben jij een regelmatige saunaganger, dan kan het echtgeen kwaad. Er wordt niet geadviseerd om daar opeens mee te beginnen, maar dat moge logisch zijn.
Ik zou lekker in dat badje gaan zitten, of hij nu bubbelt of nietIk denk dat ik vanavond maar eens in bad ga, krijg er zin van als ik dit allemaal lees
![]()
Toch heb ik begrepen (als wel een saunaganger) dat hoe dan ook een plotselinge stijging van je lichaamstemperatuur in de eerste maanden niet oké is!
En infraroodsauna de hele zwangerschap niet mag!
Bubbelen moet kunnen,helemaal als je goed naar je lijf luisterd.
En zonnebank (buiten het risico op een zwangerschapmasker) mág ook maar wordt de eerste 3 maanden ook ontraden ivm de stijging van je temperatuur…
Ik heb gewacht met dit soort dingen tot ik de baby voelde…zo kan jij je lichaam voelen én de baby want die geeft het ook aan als hij/zij zich niet prettig voelt!
En wat betreft de trilling…ik heb ook wel eens vernomen dat vibraties de vrucht los kunnen trillen,zoals op een moter ofzo en de trilplaat…bubbelen lijkt mij niet van die orde vibraties

Ik ga totdat ik de baby voel maar niet in het bubbelbad maar gewoon lekker in het ligbad…
dat is veel te lekker en ontspannend
:-* rose
bubbelbad kan echt geen kwaad, alleen aan het eind ivm ontsluiting.
Als het maar niet te warm is, je lichaamstemeratuur stijgt dan ineens te ver en da kan je lcihaam denken dat je koorts hebt, wat weer slecht voor het vruchtje zou kunnen zijn.
ik vond het heerlijk heet badderen en douchen, maar hield mezelf gewoon in de gaten, zodra ik begon te merken dat ik het te warm kreeg of draaierig werd, ging ik er ondervandaan.
Hier wel bubbelen hoor :dance: Nog nooit van gehoord dat
het niet goed is. Laten we elkaar niet gek maken mensen… :-*
@joseetje wrote:
bubbelbad kan echt geen kwaad, alleen aan het eind ivm ontsluiting.
Als het maar niet te warm is, je lichaamstemeratuur stijgt dan ineens te ver en da kan je lcihaam denken dat je koorts hebt, wat weer slecht voor het vruchtje zou kunnen zijn.
ik vond het heerlijk heet badderen en douchen, maar hield mezelf gewoon in de gaten, zodra ik begon te merken dat ik het te warm kreeg of draaierig werd, ging ik er ondervandaan.
:thumbup: precies!Dat bedoelde ik ook :mrgreen: