BSO

Hoi,

Dacht dat de scholen bso moesten regelen en de plekken organiseren. Nu kom ik erachter dat ik toch echt zelf aan de bak moet en dat de scholen het uit hebben besteed aan kov-organisaties. De vraag is of daar plek is en er zijn wachtlijsten. Nu loop ik het risico dat wanneer mijn oudste naar school gaat ik in ene niet kan werken omdat er een wachtlijst is.

Lopen hier meer mensen tegenaan? Wat kun je hiertegen doen? Kan je hier de scholen op aanspreken? Want die maken zich er maar makkelijk van af… :think:

Ik denk niet echt dat je de scholen er op kan aanspreken…

Het is niet hun probleem dat je de bso nodig hebt toch???

Hier moet het ook zelf geregeld worden en dat vind ik best logisch eigenlijk…

De scholen moeten de bso regelen. Het is de bedoeling dat dat op school gebeurt (maar sommige scholen besteden dat uit.

Ik zou het nog maar eens goed navragen, want vanaf augustus dit jaar zijn de scholen dus verplicht om opvang te regelen!

@pluutje wrote:

De scholen moeten de bso regelen. Het is de bedoeling dat dat op school gebeurt (maar sommige scholen besteden dat uit.

Ik zou het nog maar eens goed navragen, want vanaf augustus dit jaar zijn de scholen dus verplicht om opvang te regelen!

Om opvang aan te bieden, ze weten niet welke ouders er gebruik van maken, dus dat zul je toch echt zelf aan moeten geven, dus ja jij als ouder zijnde moet er werk van maken.
Vanaf 1 januari 2007 zijn scholen verplicht kinderopvang aan te bieden als ouders daarom vragen.

ouders moeten dus aangeven dat ze opvang nodig hebben
de ene school kan het ook school aanbieden ( zgn brede scholen)
veel scholen besteden het uit.
de school kan je dan het adres geven van een organisatie waar zij mee in zee zijn gegaan.
maar je kan ook zelf kijken naar welke bso in de buurt is en welke ook kids opvangen van de school waar jou kind heen gaat

maar idd, de ouder zal dit zelf moeten aangeven

Natuurlijk moet de ouder het zelf aangeven. Maar het kan dus niet zo zijn dat je kind op een wachtlijst komt te staan en er geen opvang is! en dat was volgens mij het punt .

idd dat is mijn punt…Ik weet ook wel dat ze wel moeten weten voor hoeveel er opvang gerealseerd moet worden, maar ik geef het nu (een jaar van te voren aan) en de kans is dat het dan niet conform mijn verzoek wordt gerealiseerd en dat ik op een wachtlijst kom. Dat is toch niet juist?

Waarschijnlijk koopt de school een X aantal plaatsen in, een ruimte mag qua oppervlakte een max aantal kinderen hebben, vol is vol.

Ik werk op een kdv hier werkt het net zo.

Momenteel heben wij bij ons een wachtlijst van een jaar, absurd, maar zo werkt het.

School moet idd gelegenheid bieden voor BSO. Maar op welke manier??? Dat mogen ze zelf weten. Tigo zijn school is gekoppeld aan een BSO en dat is het dan. Verder moet je alles zelf regelen… Ten opzichte van vroeger is er nog weinig verandert…

Je moet zorgen dat je kind op de wachtlijst staat zodra het mag. Meestal is dat met 3 jaar…

Ik had voor tigo ook geen plek toen hij naar school ging begin sept. 2007. Kon best nog wel even duren, maar in november werd ik gebeld dat er een plekje was…

Tot die tijd heeft tigo zijn oma mij uit de brand geholpen

Bij ons hebben de scholen het ook uitbesteed aan de kinderopvangorganisatie die de KDV en BSO doet. Maar… je moet wel bij 2,5 precies inschrijven voor de BSO anders heb je geen plek als je 4 bent. veel ouders weten dit niet en komen inderdaad in de problemen. Als je kind al op het KDV zat heb je hier wel voorrang. Dus ik hou hoop dat er voor Lucas straks plek is. Op de dag dat hij 2,5 was heb ik de brief de deur uitgedaan. Die wachtlijsten zijn echt om gek van te worden.

De scholen zijn het wel verplicht maar het is op een gegeven moment gewoon overmacht.

1 jaar van te voren zou hier al te laat zijn. Ik weet niet welke wachtlijsten er bij jullie zijn. De BSO kan je hier wel meer info over geven toch?

@Joy wrote:

Momenteel heben wij bij ons een wachtlijst van een jaar, absurd, maar zo werkt het.

Dat valt dan nog mee.

Robin staat al meer dan een jaar ingeschreven, gaat over 1,5 maand naar school en we hebben vorige week te horen gekregen dat er geen plek is.

Hij stond zelfs ónderaan de wachtlijst.

Er zijn 2 instanties die met zijn basisschool werken, bovengenoemde is zijn KDV, en de andere is aangesloten bij zijn basisschool voor het overblijven (maar bieden ook BSO), en die zit ook helemaal vol!

Als de volgende hummel straks geboren is, word hij/zij direct ingeschreven.

Dat heb ik wel geleerd.

Maar blijf het belachelijk vinden dat je je kind nergens kunt onderbrengen als het naar school gaat.

Wij hebben nu 1,5 maand om het op te lossen, en anders zie ik geen andere mogelijkheid dan mijn baan op te zeggen.