BSO vs gastouder

Onze zoon gaat naar de BSO. Wij denken eraan om over te stappen naar een gastouder vanwege de kleinschaligheid. Dat past meer bij hem.



Mijn man denkt dat gastouders (netto) veel duurder zijn dan een BSO. Ik heb her en der wat bekeken en kom uit op hooguit een paar euro per maand meer. Wie kan me hier meer over vertellen?



Ook andere tips/suggesties waar we aan moeten denken zijn heel welkom.

zal niet makkelijk worden go vinden voor bso meeste go die ik ken doen alleen bso als kinderen van kleins af aan bij hun zijn geweest.enkeling doet alleen bso opvang wat prijs betreft er zit tussen go en gob erg veel verschil in tarieven.

wat de teruggave betreft deze is helaas voor go opvang iets minder als voor kdv per uur 2011 5,09 ct maximale vergoeding,voor deel van de go is dat werkelijke uren betaald worden, mits op tijd doorgegeven wordt dat kind niet komt(volgens contract wisselend per go) bij mij bv week van te voren doorgeven anders moet er doorbetaald worden.

verder moet je goed afspreken of go noodopvang heeft en of ze ook vakantieopvang doet mocht je dit nodig hebben.



succes met je keuze go opvang is inderdaad kleinschaliger

Ik begreep al dat de gastouders zeldzaam zijn tegenwoordig. Aankomende woensdag heb ik een kennismaking met een gastouder die in elk geval wel plek heeft. Zij is ook gastouder van een vriendje van onze zoon. Via via werkt vaak toch het best he?



De ouders van dat vriendje vertelden dat zij geen vakantieopvang doet, dus daar moeten we het over hebben en een oplossing voor zien te vinden.



Ik vond inderdaad al teveel verschillende tarieven op het internet. Ik zag door de tarieven het bos niet meer :mrgreen: Maar kun je wel aangeven of er aan het einde van de streep een duidelijk verschil is tussen de kosten voro BSO en gastouder?

Hé, ik zie dat jij bij dezelfde gastouderbureau bent aangesloten als zij ( Mr Nosey), ben je er tevreden over?

Ik werk ook als gastouder en heb op dit moment alleen maar een naschools kind in de opvang. Overdag heb ik nog een andere baan, maar ik ben altijd om 15.00 klaar. In de vakantie is het in overleg. Als ik het met mijn baas kan verzetten, dan pas ik gewoon op. Meestal weet ik toch ruim van tevoren wanneer ze komt. Hetzelfde met studiedagen. Wat hier bijvoorbeeld ook nog geldt is dat ik per keer minimaal 2 uur uitbetaald krijg, want anders loont het zich soms helemaal niet. Af en toe komt het namelijk voor dat papa al bij ons huis staat als ik met de kinderen thuiskom. Dat is zijn goed recht natuurlijk, maar ik schrijf toch die 2 uur. Bovendien begint de teller al te lopen als ik om 14.45 naar school vertrek.

@Dame wrote:

Hé, ik zie dat jij bij dezelfde gastouderbureau bent aangesloten als zij ( Mr Nosey), ben je er tevreden over?




ik ben vere van tevreden over mr nosey vind hun erg duur en niet klantvriendelijk,als je kinderopvang toeslag in eigen beheer wilt houden betaal je 10 euro extra bij hun vind ik persoonlijk niet kunnen daarbij betalen ze de go pas uit op 15e van volgende maand sept wordt dus pas 15 okt uitbetaald. verder zijn ze erg l;aks in de nieuwe regelgeving meeste go moeten nog bij de gemeente ingeschreven worden zo kan ik nog wel poos doorgaan heb hun nog ivm noodopvang voor collega van mij zelf zit uik met mij gezinnen bij solo bambini

Ik vond inderdaad al teveel verschillende tarieven op het internet. Ik zag door de tarieven het bos niet meer Maar kun je wel aangeven of er aan het einde van de streep een duidelijk verschil is tussen de kosten voro BSO en gastouder?





je kunt het zelf uitrekenen als je weet wat go en gob rekenen maar duurder zul je niet uit zijn,aangezien meeste go met afname werkelijke uren rekenen en kdv altijd moet betalen evt met of zonder vakanties.

@maritkollau wrote:

@Dame wrote:
Hé, ik zie dat jij bij dezelfde gastouderbureau bent aangesloten als zij ( Mr Nosey), ben je er tevreden over?




ik ben vere van tevreden over mr nosey vind hun erg duur en niet klantvriendelijk,als je kinderopvang toeslag in eigen beheer wilt houden betaal je 10 euro extra bij hun vind ik persoonlijk niet kunnen daarbij betalen ze de go pas uit op 15e van volgende maand sept wordt dus pas 15 okt uitbetaald. verder zijn ze erg l;aks in de nieuwe regelgeving meeste go moeten nog bij de gemeente ingeschreven worden zo kan ik nog wel poos doorgaan heb hun nog ivm noodopvang voor collega van mij zelf zit uik met mij gezinnen bij solo bambini




Dat is verrassend. De mensen die ik ken zijn juist wel tevreden over dit bureau. maar dit zijn wel allemaal vraagouders en niet gastouders. Wellicht zit daar het verschil…

Ik heb alleen nog maar negatieve verhalen over mr nosey gehoord. Vraagouders zien ze nooit. Bij gastouders komen ze ook amper langs. De RI moet een gastouder zelf doen. Koppelingsgesprekken doen ze ook niet aan en ze zijn ook nog eens duur… En nu zijn ze samen gegaan met flexmoeders die net zo erg zijn… tsja.

administratie is puinhoop zijn alle papieren van alle go kwijt om ze in te schrijven bij gemeente :twisted: iedereen moet alles opnieuw opsturen en dan maar hopen dat het voor 1 okt goed komt.

zit gelukkig niet meer bij hun alleen nog om voor collega

noodopvang te doen

Hier schrik ik van. De kans is klein dat ik uiteindelijk bij deze gastouderorganisatie terecht kom, maar schokkend hoe ontevreden jullie over hen zijn. Hier in de omgeving heb ik deze verhalen nog niet gehoord. Wellicht verschilt het per regio en is het sterk afhankelijk van de medewerkers aldaar?

helaas is dit landelijk hun administratie is puinhoop voor al hun gastouders,dit is sinds ze overgenomen zijn en samen werken met flexmoeders diep triest allemaal.

en dan vertel ik hier nog maar deeltje is nog veel meer zou iedergeval niet met hun in zee gaan.



voor de fusie was het prima gob en was ik dik tevrede alles was toen goed geregeld,tot de nieuwe regels voor go gingen gelden toen ging het zwaar mis.