bso vol

Hoe het er nu uit ziet zit de bso op school vol en hebben wij in augustus geen opvang voor de oudste 2.

Nu heb ik al verschillende dingen bedacht maar wellicht hebben jullie ook nog goede ideeen om ze toch ergens met een gerust hart achter te laten.


  1. oma komt oppassen. Dat wil ze wel doen, 1 va de 2 dagen maar ze gaat regelmatig op vakantie (altijd buiten de schoolvakantie’s en dan hebben we dus een probleem.


  2. manlief neemt ouderschapsverlof voor de laatste paar uurtjes van de dag. Dat kan waarschijnlijk maar dit is natuurlijk eindig als het verlof op houdt.


  3. Een oppas inschakelen maar waar vind je die en is die betrouwbaar. Ik denk bijv. Aan een pabo student oid maar die hebben natuurlijk ook wisselende roosters e.d.


  4. Een vriendin kan ze om de vrijdag wel meenemen maar wat vraagt dit van de vriendschap? Zij wil zelfs overigens ook opvang op vrijdag omdat ze dat om de week nodig heeft en die andere vrijdag eignelijk tijd voor zichzelf wildus al met al geen heel geod idee.




  5. ouders van vriendjes vrage maar dat vind ik eignelijk geen oplossing om structureel te doen, dan kunnen ze ook niet naar het zelfde adres.


  6. een andere bso in de buurt zoeken die evt bereid zou zijn kinderen bij ons op school ook op te halen. Iemand enig idee hoe dat in zijn werk gaat?? Dan zou het dus niet de bso van onze school meer zijn. Ik zag nl. dat een bso hier in de buurt nog wel plek overheeft maar die gaat naar 2 andere scholen…



    wie oh wie heeft er nog tips of ideeen? bedankt alvast :thumbup:

Optie 2. Je man kan totdat het kind 8 is ouderschapsverlof opnemen, en je hebt er 4 (ik heb niet op de leeftijden gelet, maar zag er een uit 2008 en 2010). Je begint gewoon met het ouderschapsverlof van de oudste, maakt dat op, dan naar de volgende etc. Met een paar uur per week kun je heel lang vooruit. Tegen die tijd is er toch wel plek? Anders heb je zelf ook nog recht op ouderschapsverlof.



Hier heb je een kdv/bso organisatie met verschillende vestigingen, zij hebben kindjes elk van een aantal verschillende scholen. Die worden gewoon opgehaald bij de school. Ik zou even navragen welke vestiging kindjes van jullie school heeft dan. Andersom kun je ook bij de school navragen naar welke bso’s kinderen gaan. Bij de school waar onze dochter is ingeschreven (jaja vroeg, moet wel) zijn er meerdere bso’s waar ze heen kunnen.

zou ook voor optie 2 gaan.



Weet niet om hoeveel uur per week het gaat?

Maar hij kan idd eerst beginnen met het verlof voor de oudste… tot die 8 wordt, daarna geen recht meer op uren voor dat kind.



Dan door naar nummer 2 en eventueel 3 en 4 ook nog.

Kom je denk ik echt een heel eind mee als het maar om een paar uur per week gaat.

Ik vind dat ook een goede oplossing maar dat kan maar 1 dag ivm zijn werk. Hij heeft ook al voor 2 kids ouderschapsverlof gehad dus het kan nog voor de 2 jongste. Ik ben nu een jaartje thuus met ouderschapsverlof dus dat is straks wel op :wink:

En een gastouder zoeken die buitenschoolse opvang bied?



Tot je die gevonden hebt zou je man dan ouderschapsverlof kunnen opnemen en oma misschien als ze niet op vakantie is de andere dag.

Dan zou je alleen als oma weg is misschien beroep hoeven doen op je vriendin c.q. ouders van vriendjes?

@Amaya, daar zat ik ook aan te denken.



ik hoop volgend jaar vanuit m’n eigen huis als gastouder te gaan werken en wil ook bso gaan doen. Geen idee of het bij ons in de wijk zoveel animo voor is.



Maar een gastouder is ook nog een optie.

Ik ben zelf ook als gastouder begonnen vandaar dat ik daar meteen aan moest denken :wink:

Ik heb alleen niet zoveel plaats en ga daardoor (voorlopig niet voor BSO maar alleen dagopvang)

Hier waarschijnlijk hetzelfde probleem maar dan 1 dag in de week, de vrijdag krijgen we op de naschoolse niet rondgebreid, tenminste niet vanaf september al, nu hopen we op december maar tja… voorlopig is er nog geen aanbieding en ze stond op de vrijdag vorige maand nog 3e dus… ik wacht ff tot volgende maand en dan stuur ik weer een mailtje hoe het ermee staat.



Ik ga het proberen op te lossen door schooltijden te werken in de maand december ( 9-12 ) en hub vangt hier en daar ook een dagje op in december. Zo komen we de maand december door en hoop ik dat er in januari toch wel plek is, anders weet ik het ook niet…



Andere naschoolse lukt denk ik niet echt; ik weet niet hoe lang je kindje al ingeschreven staat voor deze, maar hier is Elise al ruim 1 jaar ingeschreven. De tijd die ze ingeschreven staat begint bij een nieuwe kinderopvang natuurlijk opnieuw en het word dan al met al wel lastig denk ik…



In jullie geval zou ik denk ik voor ouderschapsverlof kiezen, ik weet niet of ze bij jullie kunnen kijken hoeveelste je kind is op de wachtlijst? Of anders opa/oma en dan evt. de dagen dat oma niet kan je vriendin of een andere kennis laten oppassen of dan een vrije dag nemen? Ik weet niet om hoeveel vakanties het gaat en het kan snel gaan in ene met zo’n wachtlijst ook hoor…

Met ouderschapsverlof (een paar uur per week) kom je al een heeeel eind. Zeker als er ooit weer plek is op de BSO.



Anders andere BSO zoeken, er zijn er via stichtingen (kinderopvang) die kids vanuit school op komt halen. Meestal de grote stichtingen in een gemeente die kinderopvang (in de breedste zin) aanbieden.

Hier op school stoppen regelmatig busjes van deze opvang-aanbieders die kids komen ophalen na school.

Ooit weer plek is alleen als er een nieuwe groep open gaat…



Heb vandaag de schoolleidster gevraagd en ze hoopt uiterlijk na de zomervakantie een nieuwe groep te kunnen openen :dance:

Ze is alleen niet altijd precies op te hoogte dus ook maar ven het bestuur gemailt, zij gaan er uiteindelijk over. Er is wel al een keuring van de ruimtes geweest dus dat is hoopvol.



De stichting had alleen de aanmelding veranderd. De aanmeldingsdatum veranderd in de datum dat ik belde, verleden week dus :roll:

Dan staan ze natuurlijk weer achteraan :wall:

Net gebeld en het is terug veranderd en nu staan ze boven aan! Broerrtjes en zusje en kids met uitbreiding hebben nog voorrang maar daarna zijn zij aan de beurt. Ik denk dus dat het wel snel goed zal komen en anders wordt het tot die tijd oma.

Ik kan er alleen niet zo heel goed tegen als het niet precies geregeld is dus zal nog wel even stressen tot het echt in kannen en kruiken is :oops:

Weet de school niet een gastouder die al kinderen van school opvangt? Zo zijn wij aan onze gastouder gekomen toen we vastliepen bij alle gastouderbureaus.



Edit: ik had niet alles gelezen en lees nu dat het ws wel goed komt. Nou ja, misschien heb je nog iets aan mijn tip.

heel oud draadje, maar ben erg benieuwd hoe jullie het opgelost hebben?



Hier nog steeds geen plek… voor de beeb hebben we al aanbod gehad voor december ( zelfde organisatie ) alleen voor Elise is er nog steeds een wachtlijst en als er in de volgende maand kids zijn die eerder ingeschreven stonden, dan gaan die ook weer voor… :think: Ik zie net dat ze ingeschreven staat vanaf 16 maart 2010…



We hebben Jesse maar alvast ingeschreven nu voor januari 2014, dan is hij vast wel op tijd aan de beurt… :think: ( hij staat dan ruim 2,5 jaar ingeschreven )

Ik had bij kdv gevraagd wanneer ik Sean moest inschrijven voor de bso en toen zei de leidster (die zowel bij kdv als bso werkt): NU! En toen was Sean nog maar 6 maanden :? Ben blij dat ik dat toen had gedaan, want anders zou ik het pas hebben gedaan als hij 3 ofzo is…



Hoe is het afgelopen maantje? Heb je een en ander uiteindelijk weten te regelen of is er toch nog een nieuwe groep gekomen?

Rainbow, dat is wel lastig als je niet weet nog naar welke school je kindje gaat dan… :think: Ik vind de wachtlijsten op de naschoolse eerlijk gezegd absurd!!! Maar misschien dat door de wijziging in kinderopvang toeslag er toch wel weer wat plekjes vrij komen, gaat volgend jaar toch meer kosten :wink: En zeker als je meer dagen afneemt dan je werkt, want dan word het weer niet meer vergoed…



Voorlopig wachten we het voor Elise maar af; ik ga volgende week bij werk in overleg of ik december-januari niet de vrijdag nog gedeeltelijk vrij kan krijgen… En dan wacht ik het nog even tot oktober af want opzeggen kan 2 maanden van de voren. Is dat nog niet geregeld, dan moet hub vanaf februari maar de vrijdag vrij houden gedeeltelijk :think: Maar de maandag was dus geen probleem, daar was gewoon plek voor haar… bij KDV kan de beeb daar pas weer later terecht ( 2 weekjes later dan inschrijfdatum )

Oh ja dat was ik vergeten te vertellen. Hier zitten 3 basisscholen in 1 gebouw die gebruik maken van 1 naschoolse opvang. Dus zolang ik 1 van die 3 kies (was ik wel van plan) dan maakt je dus gebruik van de naschoolse opvang tegenover mijn huis :mrgreen:

@Maantje, heb je al iets meer duidelijkheid?

denk dat ze het topic niet meer volgt?



Hier voor de vrijdag toch ook geregeld en wel vanaf september :smiley: :dance: Dus zat mensen die toch nog 2 maanden van te voren opzeggen :slight_smile: Ik helemaal blij, nu contract nog tekenen maar dat komt uiteraard goed :wink:

Dat is fijn om horen! De opzeggers wilden wsl. nog gebruik maken van de opvang in de zomervakantie. Zou ik ook doen.