BSO perikelen

Ik hoop dat iemand hier ervaringen heeft met de bso die wegens te weinig kinderen een middag tot 15uur dicht blijft…



Wij nemen af:

Ma 12.00 / 17.30

Do 15.15 / 17.30



Dinsdag wilde ik wel maar is er geen plek. Heb dit opgelost met mijn moeder die wil oppassen met aflossing van mijn zus.



Nu zit het zo dat er op de bso 2 scholen hun voorzien van kinderen (dorpje). Nu heeft de ene basisschool bedacht de lesroosters aan te passen waardoor R. als enige van de andere school overblijft in de tijd van 12 tot 15 u.



Hierdoor mag de bso niet open gaan door dat ze de 1 op 1 situatie krijgen. Tijdelijk gaan ze hiermee akkoord maar ze zoeken een andere oplossing. (tevens wetend dat ik volgende week hopelijk kan vertellen dat wij in de herfstvakantie gaan verhuizen)



Wat hebben ze vandaag gedaan;

R. In de auto (zonder autostoel) op gehaald. En meegenomen naar de verticale groep kdv groep op een andere lokatie.



Dit was niet zoals afgesproken… Aangezien r. Een achterstand heeft is het niet goed om hem in een groep te zetten van kinderen rond de 3jr. En jonger. Ze zouden 1 op 1 met hem gaan.



Hoever zouden jullie in gaan tegen dit totale plaatje?

Lastig. Zonder autostoeltje kan hoe dan ook niet natuurlijk, als ze iets beloven kunnen ze ook niet zomaar iets anders doen maar 1 op 1 is natuurlijk voor een NSO wel erg duur!



Hier hebben ze 2 NSO’s samengevoegd in de zomervakantie wegens te weinig kinderen, ze willen dit op woensdag in ieder geval na de vakantie zoiezo doen. Elise zit niet op woensdag (gelukkig) want ik zou er niet blij van worden.



Vanaf 3 was R dus wel weer bij de andere NSO kinderen trouwens? dus van 12-3 bij dat KDV en daarna NSO? Is wel erg heen en weer zeulen ook met zo’n klein kereltje.



Ik kan me voorstellen dat je er niet blij van word… Zit alleen te bedenken wat een andere optie zou kunnen zijn, want kan me ook wel voorstellen dat het lastig is voor de NSO :think:

Naar de basisschool gaan. Volgens mij zijn zij medeverantwoordelijk voor VSO, TSO en NSO.

Mlk1982 idd eerst de kdv en dan de nso op de plek waar die hoort.



wawa, daar had ik niet aan gedacht. Morgen de juf maar eens aanspreken!



De vakantie bso was heerlijk, nog een andere vestiging waarvan de kinderen bij R. Op de groep kwamen. Hierdoor waren er 'sochtends al 9kids.

Ik zou het aan de directeur vragen. Leerkrachten zijn hier niet altijd van op d ehoogte :wink:

Hier zijn de scholen alleen verantwoordelijk voor de TSO, dat wordt geregeld door een kdv die bij de scholencomplex zit.



De VSO en BSO moeten de ouders zelf regelen en iedere organisatie heeft zijn eigen regels. Ik neem aan dat jij een contract hebt afgesloten? Ik zou dat contract erbij pakken en kijken wat er in beschreven staan qua tijden, locatie en 1 op 1 contact e.d., want als dat niet vermeld staat dan ben ik bang dat je geen poot hebt om op te staan…

lastig… weet niet wat ik zou doen, op zich zou ik er geen grote problemen mee hebben als het voor een paar uur zou zijn en dat hij iets te doen heeft.



betreft autostoeltje,



een niet-eigen kind mag vanaf 3 jaar vervoerd worden zonder autostoel, mits in de gordels…



kan me wel voorstellen dat je het zelf niet wil, maar officieel mag het wel…