BSO, hoe werk dat?

Lieve modies mag dit heel ffkes blijven staan :pray:

Ivm een wellicht naderende nieuwe baan, moet ik ook mijn meiden opgeven voor de bso.

Wat kost zoiets en heb je daar wachtlijsten voor. Ik heb al verschillende sites gekeken, maar niet echt duidelijk allemaal.

dus brand los aub

@Jennifer77 wrote:

Ivm een wellicht naderende nieuwe baan, moet ik ook mijn meiden opgeven voor de bso.

Wat kost zoiets en heb je daar wachtlijsten voor. Ik heb al verschillende sites gekeken, maar niet echt duidelijk allemaal.

dus brand los aub

Heb je in de buurt niet een stichting kinderopvang zitten, vaak word vanuit daar de bso ook geregelt :eh:

Althans zo zit dat hier…

Wellicht heeft de school waar je meiden op zitten ook info over de bso een folder of iets dergelijks ennen dit is ook op te geven bij de belasting he :wink: dus deels krijg je weer retour van hen :mrgreen:

Hangt er vanaf welke dagen je nodig hebt en waar je woont ivm wachtlijsten.

Je kan er ws vanuit gaan dat de dinsdag en donderdag wachtlijsten staan.

Ik denk dat het gem. op ongeveer 5,70 per uur is. Dat is bij het bedrijf waar ik werk

Het hangt samen met de school waar je kinderen naar toe gaan.Niet iedere BSO vervuld de opvang voor iedere school.Hangt ook van de afstand e.d af.

Scholen moeten het nu regelen of uit handen geven aan een Kinderopvangorganisatie.ZO is het eeir dus.Helaas zijn er hier behoorlijke wachttijden.Even een voorbeeld: Mijn zoontje staat vanaf Januari 2007 ingeschreven voor de BSO voor op donderdag en nu is er vanaf het volgend schooljaar eindelijk plek.Succes.

Jennifer, even de plaatselijke dagopvang bellen en het uurtarief vragen. Je krijgt vrij veel terug van de belasting hoor.

Hier is het BSO uurtarief rond de 6 euro, maar uiteindelijk betalen we maar weinig zelf.

Als je het uurtarief weet en jullie beide inkomens dan kan je op http://www.toeslagen.nl berekenen hoeveel het je uiteindelijk zelf zal kosten.

Hier is het ook op dinsdag en donderdag een dikke wachtlijst.

vraag bij de school na of zij een contract hebben afgesloten met een bso

neem dan contact op met die bso

vaak zijn de dinsdag en donderdag de drukke dagen

maar dat is niet overal zo

ik had begrepen dat de school verplicht is om het te regelen en ja het gaat bij m ij waarschijnlijk om de dinsdag :lol:

de school is verplicht het aan te bieden

maar of ze dat nu op school doen, of uitbesteden, dat is aan de scholen

Informeren bij de school met welke BSO ze gekoppeld zijn, dat zijn meestal de bso’s in de buurt.

En daar je kindje aanmelden… De wachtlijsten zijn idd vaak lang, en wat al meer geschreven is, de dinsdag en donder zijn de drukste dagen. De woensdag en vrijdag zijn vaak het rustigst…

Bij de bso informeer je naar de uurprijs, en de gemiddelde uren die je zou afnemen bij zoveel dagen in de week. Dat is zelf vaak lastig uitreken omdat in de urenafname per maand vaak ook vakantie opvang verrekend zit (bij ons iig wel).

En dan kan je op toeslagen zelf heel simpel een berekening maken wat de werkelijk kosten voor jullie zouden zijn.

Ik betaal nu (na aftrek bijdrage bd) 48euro per maand voor 2x per week bso. Daar zit ook alle vakantieopvang al bij

Succes!!!

@Jennifer77 wrote:

dus brand los aub

en dan zegt ze dat ik haar niks vertel. :naughty: hoezo nieuwe baan?

och grutjes ja…maar een excuus, tis in tijdsbestek van 2 dgn gegaan

er zijn heeeele lange wacht lijsten voor de bso…voor sommige dan he. het ligt er natuurlijk aan waar je woont enzo.

zou gewoon de school vragen wie bij hun de bso verzorgt (staat waarschijnlijk ook op de site van de school) en dan die bso gewoon bellen of er plek is!

succes

het is donderdag geweest…hoe is het afgelopen…heb je de baan?

poepie heb jij ook mijn sms niet gehad?

Jaa ik heb de baan, gaaf he!!!

Ik had je direct een sms gestuurd, maar bij een andere dinnetje was ie ook niet aangekomen :evil:

inmiddels een hoop bso info wijzer. Het moet de dinsdag en woensdagmiddag worden voor 2 meiden, per 1 sept :lol: :lol: :lol: Humor heb ik he?

@Jennifer77 wrote:

poepie heb jij ook mijn sms niet gehad?

Jaa ik heb de baan, gaaf he!!!

Ik had je direct een sms gestuurd, maar bij een andere dinnetje was ie ook niet aangekomen :evil:

inmiddels een hoop bso info wijzer. Het moet de dinsdag en woensdagmiddag worden voor 2 meiden, per 1 sept :lol: :lol: :lol: Humor heb ik he?

ik heb idd geen sms van je gekregen nee :shock:

hee maare van harte met je nieuwe baan zeg

hihi nu alleen de vraag wat voor baan heb je eigelijk hahahaha

research nurse :wink:

ik ga de pharmaceutisch wetenschap/onderzoek in c.q onveilig maken whaha