BSO hier flink duurder...

De BSO heeft besloten om van een 51 weken contract naar een 52 weken contract te gaan. Daarnaast heeft men het uurtarief van 6,53 EURO naar 6,78 EURO te verhogen :shock:



Gevolg is dat we nu dus 45 EURO per maand meer moeten betalen!! Vind ik toch een boel geld.



Wat ik me afvroeg is of deze BSO de enige is die de prijzen zo omhoog gooit.



Ik heb met name moeite met de timing(in 2012 wordt de kinderopvangtoeslag ook minder) en de manier waarop. Tja men rekent er toch een beetje op dat je je kind niet naar een andere BSO doet. (Wat toch ook wel zo is… :oops: )

Ik vind het uurtarief ook erg stevig.

Ik ben gastouder, is dat misschien iets voor jullie ? Het is een stuk goedkoper en flexibel.

Hier gaat de uurprijs elk jaar omhoog.



De BSO van 6,50 naar 7,50, dus dat is nog hoger.



Toen we bijna 6 jaar geleden begonnen daar was het nog 5,25, zo zie je maar.

Elk jaar krijgen we als reden dat loonkosten stijgen, etc, etc…



Waar ik meer mee zit is dat ze 2 jaar geleden besloten hebben dat de kinderen vanaf 8 jaar (tot 12) naar een andere locatie gaan.

Dit was dus nog niet zo toen we kozen voor deze locatie.



Maar omdat die locatie dus in een andere wijk is, moeten ze vervoerd worden per bus, en per rit betalen we 4 euro straks (over een half jaar als Robin 8 word).

Maar dat is dus ophalen tussen de middag, terug brengen naar school en om 15.30 weer ophalen. Dit is 12 euro per opvang dag extra.



Plus dat we Robin ineens een paar kilometer verder in een andere wijk moeten ophalen en Lucas gewoon in onze wijk waar ze nu beide zitten.



Kan me daar nu al over opwinden…

Maar omdat die locatie dus in een andere wijk is, moeten ze vervoerd worden per bus, en per rit betalen we 4 euro straks (over een half jaar als Robin 8 word).
Maar dat is dus ophalen tussen de middag, terug brengen naar school en om 15.30 weer ophalen. Dit is 12 euro per opvang dag extra.


:shock: :shock: belachelijk. wat een enorme bedragen aan onvoorziene extra kosten.


qua verhogingen: ik ben echt een struisvogel.... :shifty: heb brief gekregen met wat er allemaal verandert, en heb het echt heel erg vanuit mijn ooghoeken gelezen, beetje bang dat het hier neerkomt op dat ik het eigenlijk gewoon helemaal niet meer kan betalen.... :? (maar wat ik dus vanuit mijn ooghoeken las, was iets met dat mensen die op de lange dagen (wo-wr) -zoals ik- opvang afnemen, er het minst last van hebben...dus. toen ben ik gestopt met lezen....)

Uiteindelijk heb ik besloten om de woensdagmiddagen vrij te gaan nemen.



Waarom? Ivan heeft het naar zijn zin op de BSO en van de andere BSO hier hoor ik veel negatieve verhalen. En mijn bulk aan verlofdagen worden wat minder. (Met ingang van 2012 zijn de wettelijke niet meer 5 jaar geldig)



Tja als het om je kind gaat switch je denk ik ook niet zo makkelijk…

Grote voordeel van een BSO is dat er altijd wel een vriendje is om mee te spelen. Volgens mij heb je dat niet zo gauw bij gastouders. (misschien dat ik hier verkeerd lig … )



Bijeenkomstige redenen is dat vanaf 2012 de wettelijke vakantiedagen(20 dagen als je fulltime werkt) nog maar 1,5 jaar geldig zijn. Aangezien ik nog wel wat dagen heb staan wil ik uiteraard ervoor zorgen dat ik mijn aantal vakantiedagen wat ik nog heb staan wat minder worden.



Tja en als ik dat zo lees mag ik blij mag zijn dat het tarief niet hoger is…

Even oftopic, maar anbo voor de vakantiedagen die je nu hebt geldt in en na 2012 de oude regeling, wat betekent dat ze max. 5 jaar geldig zijn

Weer ontopic hier is de bso ook omhooggegaan maar we hebben een duidelijke uitleg gehad waarom en ik snap het ook. Het is dat de jongste komend jaar nog op het kdv zit, maar zodra hij naar school gaat ga ik proberen om minder te werken en bso alleen in de vakantie of zo en dan hou ik nog meer over.

Sopje, klopt de dagen voor 2012 zijn nog wel 5 jaar geldig maar de wettelijke vakantiedagen zijn vanaf 2012 nog maar 1,5 jaar geldig.

De HR afdeling van mijn werk “promote” dat we het aantal dagen naar beneden brengen.

Dus ik sla 2 vliegen in 1 klap. (Heb geen zin om vakantie op te nemen wanneer hun dat willen :wink: )



De meeste moeite heb ik met de uitleg van de verhoging die in dit geval een copy was van die van vorig jaar. Door de centrale ouderraad is er een nagatief advies gegeven voor de verhoging.



Ik hoop nu dat de veranderingen die er aan zitten te komen gewenste verbeteringen gaan geven (Ze naar meer lokaal management gaan met meer verantwoordelijkheden i.p.v. management vanuit een centraal punt.)

joehoe… ik ben blij met mijn kdv!! :dance: ik heb flex en vast uren. Omdat ik een minimaal aantal uren werk. Nu gaan ze de vaste uren (in overleg) iets verhogen enkijken ze per maand, ipv per week! anppen jullie het nog?



hier ook flinke verhoging hoor, ga even infomreren hoe het is op het andere kdv. ALs het daar ook zo hoog is, juul moet straksn aar een andere bso, omdat het kdv waar ze heen gaat niet haalt en brengt.

anbo: mijn ervaring is juist dat bij ons op de bso haast geen vriendjes kunnen spelen omdat we al vol zitten op de groep.

Ik werkte tot voor kort ook als gastouder en had altijd wel een vriendje of vriendinnetje mee. Ook wel eens een kind ‘kwijt’, die was dan ergens aan het spelen dus dat hief elkaar op.



Anneke: wat een kosten zeg wat je straks extra gaat betalen!

Is een andere bso geen optie? Of een gastouder en dan overblijven op school tussen de middag?

Ik ben gastouder en heb hier ook 1 kindje die eigenlijk BSO afneemt. Op dinsdag en donderdag blijft hij over op school en om kwart over 3 neem ik hem mee samen met mijn dochtertje die een maandje ouder is.

Hij heeft dus altijd iemand om mee te spelen en als hij met iemand uit de klas wil spelen is dat ook geen probleem…die gaat dan met ons mee of hij gaat daar naartoe.

@Anneke wrote:

Hier gaat de uurprijs elk jaar omhoog.



De BSO van 6,50 naar 7,50, dus dat is nog hoger.



Toen we bijna 6 jaar geleden begonnen daar was het nog 5,25, zo zie je maar.

Elk jaar krijgen we als reden dat loonkosten stijgen, etc, etc…



Waar ik meer mee zit is dat ze 2 jaar geleden besloten hebben dat de kinderen vanaf 8 jaar (tot 12) naar een andere locatie gaan.

Dit was dus nog niet zo toen we kozen voor deze locatie.



Maar omdat die locatie dus in een andere wijk is, moeten ze vervoerd worden per bus, en per rit betalen we 4 euro straks (over een half jaar als Robin 8 word).

Maar dat is dus ophalen tussen de middag, terug brengen naar school en om 15.30 weer ophalen. Dit is 12 euro per opvang dag extra.



Plus dat we Robin ineens een paar kilometer verder in een andere wijk moeten ophalen en Lucas gewoon in onze wijk waar ze nu beide zitten.



Kan me daar nu al over opwinden…


WAT?! dat kunnen ze toch niet maken … hun willen toch hem naar een andere locatie hebben??



Hier trouwens op het kdv, een lichte verhoging van 6,10 per uur naar 6,22 per uur.

En het gekke is, dat we dus volgend jaar meer terug krijgen dan dit(afgelopen jaar).



Er kan trouwens nu berekent worden op de site van toeslagen. nl hoeveel je terug gaat krijgen!

hier een kdv dat meedenkt. Ik ben een flex, met wel een minimaal antal uren afnamen. Nu is het verschil tussen flex en contract 25 cent. dus dat is de moeite niet om dan contract te doen.



Ze gaf aan dat nu het verschil tussen flex en contact bijna een euro is, dus veel. Ze gaan nu de kosten berekenen per maand. Dus als ik de ene week meer werk en de andere week minder, nemen we gewoon het minimaal aantal uur! ben blij dat ze zo meedenken!

Ik heb nu ‘ruzie’ met het vestigingshoofd…



Wat een ellende zeg.

Net nadat ik had gepost hier (weken geleden) kreeg ik dus een mail waarin werd aangekondigd dat Robin per 1 januari al over zou gaan.

Maar normaliter is dit de vakantie na de 8ste verjaardag pas.

En omdat ik er al niet achter sta, gaat hij sowieso niet eerder.



Maar schijnbaar was ik de enige ouder die er moeite mee had, voor de kinderen was het juist leuk (en was dat niet het belangrijkste???) en als we het vervoertechnisch niet rond konden maken (ik werk tot 18.00, mijn man moet dus alles op de fiets doen, maar doordat Robin met die bus meegaat kan hij niet met zijn eigen fiets, nu past hij nog wel achterop (en Lucas dan, die kilometers verder ook nog ergens opgehaald moet worden??), maar wat als hij straks 10/11 is?), dan moesten we maar eens om de tafel gaan zitten.





Echt, het is een hartstikke leuke KDV/BSO maar dit gaat echt mijn pet te boven. Kan het ook gewoon niet bevatten dat zij vinden dat Robin zijn ‘geluk’ voorop staat en ik mijn bezwaren zwaarder laat wegen.

Robin moet 2 vriendjes achter laten, die pas volgend jaar over gaan. Zodra ik het woord van die nieuwe groep noem krijgt hij het al benauwd…





Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.