Hallo allemaal,
Ik denk laat ik toch maar eens een topic starten hierover want ik zit met een vraag. Ik zal bij het begin beginnen…
Gisteren 3 weken geleden begon het. Na een dag wandelen verloor ik 's avonds bruine afscheiding met een paar heldere bloedpuntjes erin, de grootte van een speldenknopje waren die bloedpuntjes. Ik was toen 13 weken en 1 dag zwanger. Ik en mn vriend zijn ons doodgeschrokken…dus wij naar de verloskundige meteen maar alles was prima, geen bloeding te zien in me baarmoeder! (gelukkig) De dag erna was het eigelijk weg.
Wel verlies ik mn hele zwangerschap al afscheiding, soms geel, wit of doorzichtig maar dat is normaal. Met 6 weken zwangerschap ook wat bruinachtig slijm verloren maar ook dat is normaal en ook toen was er niks aan de hand…
Gisteren (precies 3 weken later dus) met 16 weken en 1 dag, verloor ik weer bruine afscheiding, oud bloed dus. Nu gelukkig zonder helderrode bloedpuntjes, maar toch wel bruin, oud bloed. Wij dus wéer naar de vk (ik maak me erg snel zorgen ivm miskraam vorig jaar oktober, dat begon ook met bruin…) maar weer was er niks aan de hand gelukkig, hartje klopte en weer geen bloeding in mn baarmoeder te zien, ook de placenta lag hoog, allemaal prima dus. Nu, de dag erna, verlies ik eingelijk alleen nog maar wat gele afscheiding, het word gelukkig dus minder…
Ik schrik hier elke keer zo erg van! De vk zegt ook van ja de kans dat het nu nog mis gaat is heel klein, misschien is het wat oud bloed wat is blijven “hangen” of komt het bloed niet uit de baarmoeder maar uit de vagina zelf…met het kindje is in ieder geval niks mis. Ze kon ook niet zien waar het bloed vandaan kwam want er was geen bloeding te zien. Zal het dan toch oud bloed zijn ofzo wat er dan nu pas uit komt? heb verder ook geen krampen enzo…
Nu is dus mijn vraagje: hebben meerder dames zoiets gehad in het 2e trimester bij wie de zwangerschap gewoon goed is verlopen?? Dus geregeld bruin bloedverlies??? Ik snap dat ik niet zomaar meer een miskraam krijg, we hebben 23 april een pretecho gehad en het kindje groeide perfect.
wat vervelend! ik snap dat je je ondanks goeie echo’s zorgen blijft maken…
ik heb het zelf alleen maar rond de 6e week gehad…
een van mijn mede maandmamma’s heeft het ook nog heel lang gehad, de bloedingen (niet alleen oud bloed) maar werd steeds minder en met het kindje bleef het ook gaan…
hopelijk stopt het bij jou ook snel, zodat je wat meer kan genieten!
Hier bij de zw van Seth veel bloedverlies maar dat lag aan de voorliggende placenta en bij Lewi* ook bloedverlies. Hier vonden ze ook niets dus zeiden ze steeda dat ik een gevoelige baarmoedermond had. Ik hoefde maar iets te doen…lang lopen of werken en had weer een bloeding.
het overlijden van Lewi* had hier trouwens niets mee te maken.
Nu bij deze zw heb ik ook weer een bloeding gehad en zou het aan een poliep liggen die ze vonden op de baarmoedermond. Hier doen ze niets aan tijdens de zw.
Sterkte ermee want het is gewoon heel vervelend.
Bedankt voor de reacties. Die bloeding van paar weken geleden was een combi van oud bloed en een heel klein beetje vers bloed, die van vrijdag was alleen bruin oud bloed. Ik heb een hoogliggende placenta dus dat was het ook niet, er was gewoon niks raars te zien. De vk zei ook van het kan bloed van gister zijn maar ook van weken geleden. Is dus moeilijk vast te stellen… maar nu heb ik weer normale afscheiding dus hoop dat het nu weer tijd wegblijft, liefst voor de rest van de zwschap mja daar valt toch niks aan te veranderen. Wel “fijn” om te horen dat er meerdere dames zijn met bloedverlies, wat verder wel goed is gegaan.
http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-zijn/Zwangerschapskwalen/Wanneer-is-bloedverlies-zorgwekkend.htm?m_i=dTadL5iLdLGbgqNy6DKBCujgb3enXJXCDwmjNylN3CS0hBDdu&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=%2679
Wellicht kun je hier ook meer info vinden :hug:
Thanks Kaatje :-*