Hallo allemaal,
Gisterochtend ben ik tijdens het vrijen klaargekomen (geen penetratie). Gevolg een harde buik en daarna op de wc bruine afscheiding bij het afvegen en ook wat bloed.
De hele dag verder last gehad van m’n buik. Steken en een trekkerig gevoel en ook last van m’n onderrug. 't Leek wel op menstruatiepijn.
Is het ‘normaal’ dat je na een orgasme (zonder penetratie) een hele dag last van je buik (en rug) hebt en ook bruine afscheiding plus wat bloedverlies hebt?
(dan weet ik dus niet of ik wel weer ‘zin’ heb in klaarkomen… :? )
Groetjes!!
Nee, dit lijkt me niet normaal.
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Kan je dus niet helpen.
Misschien kun je morgen de verloskundige even bellen hierover.
Zij weet er vast meer over.
Hoe voel je je nu?
Nog steeds krampen en bloedverlies?
Het trekkerige gevoel en kramp in je buik is voor mij herkenbaar, ik vond vrijen dus absoluut niet fijn tijdens de zwangerschap. Maar bloedverlies vind ik wel wat zorgelijker, zeker omdat er niets in je is geweest. Als je bloedverlies blijft houden, moet je meteen de VK bellen zodat ze op de hoogte is van jouw situatie. Het hoeft niets bijzonders te zijn maar bloedverlies hoort niet.
Hoe is het nu?
Wat Karin ook al zei, een harde buik tijdens/na een orgasme is normaal, maar bloedverlies niet.
(het zou mischien nog kunnen zijn dat er een klein adertje geknapt is, dat gebeurt wel vaker, ook omdat je baarmoedermond erg doorbloed is)
ik heb tijdens de 1e 5 maanden van mijn eerste zwangerschap regelmatig bloedverlies gehad na het vrijen, de vk zei dat dit kan komen omdat alles beter doorbloed is.
als je het niet vertrouwd, zou ik altijd even bellen, ookal is het alleen voor je eigen rust.
hallo…
mischien een goeie tip :thumbup:
je kunt ook alles via internet zoeken via google.
dan zoek je gewoon orgasme en zwanger. :lol:
zo zoek ik ook alles op.
en mischien word je dan wel wat wijzer.
veel liefs aletha
Bedankt voor jullie reacties.
De dag erna was gewoon alles weer goed hoor. Geen rommelige buik meer, geen bruine afscheiding en ook niks roods meer van bloed te zien. 't Is dus echt die ene dag geweest.
Ik zit er nu niet meer zo over in. 't Zal wel goed zijn. Maar als ik volgende week naar de verloskundige moet, zal ik het zeker even noemen.
Het is allemaal normaal, de krampen en het bloedverlies. Het kan geen kwaad.
Het bloedverlies komt hoogstwaarschijnlijk van de bmm af, die is nu erg gevoelig en doorbloedt. Als je een gevoelig plekje ergens hebt zitten, kan het gaan bloeden… (ik heb dit al vanaf het begin van de zwangerschap, ook tijdens mijn vorige zwangerschap had ik continu bloedverlies…)
De krampen is een reactie van de baarmoeder, kan ook geen kwaad.
Goed dat je nergens meer last van hebt, als je het echt niet vertrouwd, gewoon je vk bellen!!
je b, trekt samen na een orgasme. dat is heel normaal
Fijn dat je het nu niet meer hebt! Wat een schrik he bloedverlies. Heb dat niet gehad nog maar kan me zo voorstellen dat je je wezenloos schrikt.
mischien een goeie tip
je kunt ook alles via internet zoeken via google.
dan zoek je gewoon orgasme en zwanger.
zo zoek ik ook alles op.
en mischien word je dan wel wat wijzer.
Vind je? :think: Dat doe ik juist NIET meer, ik word er helemaal niet wijzer van, juist de door de dingen die ik lees word ik vaak nog ongeruster...
Chess, ik ben het met je eens hoor!! Ook ik bel liever de vk of de ha dan dat ik zelf voor doktertje ga spelen op het internet.