Bruidsmeisje

Zoals velen wel weten (nav het vrijgezellentopic :wink: ) hebben wij binnenkort een bruiloft en Eva is gevraagd als bruidsmeisje !!!



Leuk ! Maar wat moet ze aan ? De moeder van de bruid is coupeuse en wil zelf een jurkje oid maken. We zijn hard op zoek naar leuke ideeen.



De bruid heeft een ivoorkleurige jurk (halter, maatje 36 met weinig tierelantijntjes) en nu lijkt het mij leuk om Eva een combinatie aan te trekken van een broek met extreem wijde pijpen en dan een tuniekje met eventueel nog een hesje erover. Dit in de combinatie, creme/taupe.

Maar ja, misschien is de bruidegom ook wel in taupe, dat weten we dus niet :doh:



Is een jurkje wel handig voor een meidje van 3 ?



Zal ik voor de zekerheid zelf ook nog een reservejurkje/ setje kopen ivm knoeien/vallen etc ?



En wat doet een bruidsmeisje eigenlijk behalve bloemblaadjes strooien ? :oops:



Oja, er is ook een knappe jonker bij van 6 :angel:



Een foto van Eva voor het brainstormen wat haar staat, volgt nog.

kijk een sbij kleding van ot en sienā€¦kun je inspiratie zat opdoen

ohhh, dan moet je echt een patronenboek van sue en blu hebben :inlove:

Staat vol met superlieve broeken en tuniekjes.

En een jurkje is misschien net TE als ze 3 is, maar een leuke tuniek op een wijdepijpenbroek kan altijd toch :inlove:

Ik denk dat het belangrijk is dat Eva en de jonker in dezelfde stijl en kleur gekleed gaan. Dus ff overleggen.

Ik denk wel dat jouw idee rond haar kleding een heel mooie combinatie kan zijn. :thumbup:

Persoonlijk zou ik toch reservekleedje voorzie, voor in geval vanā€¦

Behalve bloemblaadjes:

Ik zag eens bij een trouwgelegenheid twee bruidskindjes met elk een mooie teddybeer in de arm. Rond de nek van teddy een satijnen lint en aan die lintjes hingen de ringen van het bruidspaar.

Kleur beer en lintjes aangepast aan de kleding. Was hƃĀ©ĆƒĀ©l mooi om zien.



liefs

Gerda

@Cell wrote:

ohhh, dan moet je echt een patronenboek van sue en blu hebben :inlove:

Staat vol met superlieve broeken en tuniekjes.

En een jurkje is misschien net TE als ze 3 is, maar een leuke tuniek op een wijdepijpenbroek kan altijd toch :inlove:




Nou, dit wilde ik dus net zeggen :mrgreen: .

Ik ben zelf met 3 jaar bruidsmeisje geweest samen met 2 nichtjes. Ik had ook een jurk aan, mn nichtjes ook, die hadden dezelfde jurk in het geel aan. Was een beetje ā€˜ouderwetseā€™ bruid. Dus de jurk is niet als voorbeeld, maar wel dat het een mogelijkheid is. Anne heeft het op de foto aan, het is nog in perfecte staat en ik heb het zelf nog gedragen toen een nichtje van mij de comunie deed. Het jurkje is nu 27 jaar oud :mrgreen:

daphne en myrna waren ook bruidsmeisjes, de jurkjes werden gemaakt door dezelfde vrouw die ook de trouwjurk maakteā€¦

wij hadden zelf weinig inspraak, we meegeweest kijken en passen e.d. uiteindelijk is er een keuze gemaakt door het bruidspaarā€¦

ik heb ook gezegd tegen ze, ik heb een totaal andere smaak dan jullie, wat jullie mooi vinden vinden wij niet mooi, dus jullie mogen/moeten kiezen, het is jullie trouwdagā€¦de meiden vonden zowiezo alles mooi, want het waren net kleine bruidjesā€¦



ze zijn meegeweest voor de fotoā€™s, en bij de plechtigheid liepen ze voor het bruidspaar uit, myrna was toen ook npg 3 en dat ging goed, na de plechtigheid ook weer voor het bruidspaar de zaal uitā€¦

verder hadden ze geen verplichtigen, alleen zich vermaken en genieten van de dag en alle aandacht :wink:



maar inderdaad zoek wat leuke patronen, een mooie wijd broekje en mooi tuniekje en leuk effen shirt eronderā€¦ :thumbup:

wit met hier en daar een accent rose is ook heel leuk en dan wat kleine rose bloempjes voor in de hand bijv,



de stof maakt ook veel uit, zoek mooie stof uitā€¦

na een hilarisch ā€œinkijk op pamperā€ moment toen ons nichtje tijdens de doop op het altaar wijdbeens ging zitten rondhangen :inlove: :lol:



hebben wij voor hetzelfde meisje op onze bruiloft een jurk gemaakt tot op haar kuiten en daar een 3/4 pofbroek eronder.



mijn jurk was afgebiest met nachtblauw fluweel en de meisjes hadden hetzelfde fluweel aan hun jurkā€¦het lint zat ook in het trouwboeket en de boeketjes van de meisjes en rond de bloembakjes in het restaurant :oops: hoezo gek van detail ":lol:



dus ik zou idd het detail en kleur van de jurk herhalenā€¦



je zou je ook kunnen richten op ZIJN stropdasā€¦misschien is die wel leuk fris van kleur en detailā€¦en herhaal je dat in de jurkā€¦

Ik vind persoonlijk een jurkje leuker :oops:

Mijn eigen mening is in iedergeval haar geen taupe aandoen. Het is al een schande dat die kleur bestaatā€¦



Ik zou dus iets kleurigers aan doen, iets vrolijks wat met haar leeftijd te maken heeftā€¦



:shifty:

Bedankt voor de ideen en linkjes :thumbup:



Ik vind een combinatie van wit en taupe erg mooi, maar taupe en oudrose ook. Maar google maar eens onder afbeeldingen op ā€œtaupeā€. Dan krijg je verschillende kleuren. Het is maar net wat je taupe voor kleur vindt.



Wit en rose accenten vind ik ook leuk. Zelfs een rose stropdas bij de jonker vind ik leuk maar dat vindt de bruid helemaal niks 8)



Hoe vinden jullie het witte jurkje qua model ?

supercute!! :inlove:

en wat vind je van zoiets?? dan bv jonkertje ook een bordeauxrode stropdas oidā€¦ :shifty:

by the wayā€¦ deze jurk komt van de site humpiedump (met het bekende ervoor en erachter)

Er staan hier heeeeeeeeel veel jurkjes op als je kijkt bij feestkleding voor meisjes! Misschien zit er een leuk voorbeeld op!



groetjess Jiska

Ik vind die jurk (het model) heel leuk, maar de gladde stof niet zoā€¦

okeā€¦nou heb je iig een modelletje waar je vanuit kan gaan





op naaipatronen (met het bekende ervoor en erna) vind je ook patronen voor een jurkje en 2 met bloesje/ broek (of rok, dat ben ik alweer kwijt)



groetjess!