brugge, leuke tips?

Mijn man en ik gaan zaterdag voor een nachtje naar brugge :inlove:

iemand leuke tips wat we moeten/kunnen doen?

leuke eettentjes?

gezellige kroegjes??

Mss kom je m’n broer en sz wel tegen! Die gaan dan ook! :lol:

Ben je al geweest anders nog wel wat tips. zijn er in 2009 geweest vlak na ons trouwen…

tigru: tips zijn welkom! gaan as zaterdag

Komt ie!

Wij zijn dus in juli 2009 geweest een cadeautje voor ons trouwen. Dan zijn wij wel van het rondkijken en musea bezoeken. Maar enkel al met rondkijken (en zeker als je van gebouwen houdt) is zoveel de moeite waard.

Wij zaten in hotel Karel de Stoute. Schitterend hotel, heel vriendelijk en zeker de moeite waard. Ook vlakbij het stadscentrum, of eigenlijk erin.

Op zondag is er wel wat open, maar niet veel, zeker qua winkels valt het tegen. De wat meer toeristische dingen als chocolateriën zijn wel open, maar enkel in de ochtend.

We hebben een paar kerken bezocht, in de Onze Lieve Vrouwe Kerk staat ook een beeld van Michaelangelo. Sowieso ben ik dan wel niet gelovig, maar van die mooie oude kerken maken altijd indruk op mij.

De Belforttoren, ondanks mijn dieptevrees ben ik tot bovenin geklommen. Alle trappetjes genomen en trots boven bereikt. Ondertussen zie je het complete klokkenstelsel, schitterend om te zien!

Qua musea zijn wij naar het Groeningemuseum en het Gruuthusemuseum geweest. In een van de twee was toen ook een expositie over Karel de Stoute, wat het wel leuk maakte gezien het hotel waar we zaten.

Een tochtje over de reien schijnt ook tof te zijn, hebben wij zelf dan niet gedaan.

Chocolade kopen! Niks zo lekker als Belgische chocolade en zeker de bonbons. We hebben we gemerkt dat de kwaliteit soms ook zeer verschilt.

Als je brugge en dan punt nl erachter tikt dan kom je op een goede website uit! In ons hotel hebben ze ons toen ook echt gewezen op bezienswaardigheden.

Wij vonden het rondlopen in zo’n prachtige oude stad al geweldig!

Qua eten raad ik aan om in de zijstraten te gaan eten (als je geen eten in het hotel hebt) daar is het stukken goedkoper dan echt op de markt. Wij zijn gaan eten in 't Schrijverke en Strijdershuis. Op de vismarkt hebben wij dan nog wat gedronken. Mijn man een Brugse Zotte (of hoe dat ook heet, zo’n biertje, ik drink geen bier).

Neem ook echt een fototoestel mee en geniet! Wandel door alle kleine straatjes en steegjes die je vindt, want die zijn zeer zeker de moeite waard!

bierbrouwerij de halve maan…

en wij hebben een stadstoer gehad, en kwamen bij een soort klooster uit. zag er ook mooi uit, maar zowiezo vind ik brugge erg leuk…

oja tip, als je wat wil drinken, niet op het plein, maar net ernaast/achter, scheelt een hele hoop geld…

Goh… En ik heel de tijd maar denken dat je naar Antwerpen gaat :doh:

In ieder geval alvast heel veel plezier met zijn tweetjes. Het zal jullie goed doen :-*

haha cees, dat was in eerste instantie ook de planning :slight_smile: mar dit zag er leuker uit :mrgreen:

pitje: de bierbrouwerij staat in elk geval op onze planning :slight_smile:

tigru: bedankt voor je uitgebreide reactie! bonbons kopen is eigenlijk niet zo goed voor d elijn, maar wellicht wel lekker :slight_smile:

Mijn tip voor jou, lieve Ellen:

GENIET! Gun het jezelf. Gun jezelf de luxe. Gun jezelf de liefde. Gun jezelf de vrijheid van even niet na hoeven denken. Gun jezelf de rust. En GENIET!!!

:-* :-* :-*

lieve hanneke,

bedankt voor jouw tip. :-

ik ben het ook allemaal van plan. En ben er ook zo hard aan toe… :oops: :-

:hug: :-*

@HanB wrote:

Mijn tip voor jou, lieve Ellen:

GENIET! Gun het jezelf. Gun jezelf de luxe. Gun jezelf de liefde. Gun jezelf de vrijheid van even niet na hoeven denken. Gun jezelf de rust. En GENIET!!!

:-* :-* :-

Wauw, mooi verwoord en hier sluit ik me geheel bij aan.

Geniet geniet geniet! :-