In onze tv-gids staat een aanbieding voor een weekendje Brugge.
Is Brugge leuk en wat is er allemaal te doen?
Ik ben een keer een weekendje naar Brugge geweest en heb genoten!!
Ik weet het niet precies meer, maar we hebben gewoon lekker gewinkeld, door de stad gewandeld, terrasjes gepakt enzo. Mooie stad is het!
Ja! Brugge is erg mooi. Wij zijn er een dagje geweest. Ook toen gewinkeld, gewandeld en op terrasje op de Markt gezeten. Het is een beetje Anton Pieck-achtig op sommige plekken. Mooie binnenstad. Je kunt in ieder geval een boottochtje maken door de binnenstad. Verder zou ik even Googelen wat er verder te doen is wanneer jullie gaan.
Maar om de stad gewoon te bekijken is al de moeite waard :thumbup:. Heel gemoedelijk.
Ja, ik vond het ook een leuke stad. Boottocht is mooi. Lekker gegeten en gedronken. Mocht je een lekker biertje willen: Pilaarbijter…Word je echt toeter van, maar hmmmmmmmm! :drool:
Heerlijke stad… maar vanwege al die taverne/ terrasjes, wel t leukst met mooi weer.
wij hebben een bedrijfsuitje gehad…
stadrondleiding gehad per fiets
wandeltocht en dan verhalen over sprookjes enzo in brugge
rondleiding bierbrouwerij de halve maen
en gewinkeld en teras gezeten…
Wel 1 tip… als je op een teras wil zitten ga niet op het grote plein, maar loop iets verder… dit scheelt heel veel…
Ik ben in brugge opgegroeid en je hebt er wel gezellige mooie plekjes.
Zeker eens gaan varen op de reitjes en een tochtje met de paardjes kun je ook doen :thumbup:
Het begijnhof is erg gezellig om te wandelen.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb al wel via internet uitgevonden dat er hotels en b&b’s zijn die goedkoper zijn en op een mooiere locatie liggen dan het hotel van de aanbieding in de tv-gids. De aanbieding betreft het hotel Van der Valk in Brugge-Oostkamp, dat ligt ruim 7 km uit het centrum van Brugge. Ik vind het juist zo leuk van een stedentrip dat je zo je hotel uitloopt en ergens iets kunt gaan eten, dat alles op loopafstand zit. Dus dit hotel valt in elk geval af voor ons.
Maar Brugge op zich lijkt ons wel leuk. Alleen weten we nog niet of we een weekendje weg kunnen, omdat we misschien het huis van mijn schoonouders gaan kopen. Dus dat is nog even afwachten.
Ik vond het wel leuk, maar ik geloof dat ik het met minder goed weer minder leuk zou vinden. Lekker rondslenteren en op terras zitten, maar met slecht weer weet ik niet zo goed wat je er kunt doen.
Wij hebben een lang weekend Brugge gehad van mijn broertjes en zusje voor ons huwelijk vorig jaar (konden niet op huwelijksreis).
En het was super! We hebben lekker rond gewandeld in de stad, wat musea bezocht. In kerken gekeken, wij hebben niet over de reien gevaren, maar die waren ook schitterend. Als je van een mooie oude stad houdt dan is Brugge zeker een aanrader. Wij hebben ons van vrijdagmiddag tot zondagavond goed vermaakt en zijn amper in het hotel geweest.
Ben zelf in Brugge geweest in februari. Dat is geen aanrader…
Brugge is leuk in de lente en de zomer, daar buiten varen de bootjes ook niet meer. Het chocolademuseum is wel een aanrader :drool:
Dus voor november/december is het geen aanrader? Dan zijn alle terrassen dicht en varen de bootjes ook niet meer?
Dan valt het voor ons af. Als we een weekend weggaan, zal dat vast eind dit jaar worden.
Dan kunnen we beter naar een stad waar iets meer te beleven is.
Dat is dan toch heel persoonlijk. Ik vind Brugge altijd leuk, zomer en winter. In de winter zijn veel terrassen verwarmd. Er zijn allerlei wandelingen en er is een boel te bezichtigen maar als je inderdaad echt de bootjes wilt dan moet je niet in de winter gaan.
Wellicht is Antwerpen dan leuker
Natas
@Jippie wrote:
Dus voor november/december is het geen aanrader? Dan zijn alle terrassen dicht en varen de bootjes ook niet meer?
Dan valt het voor ons af. Als we een weekend weggaan, zal dat vast eind dit jaar worden.
Dan kunnen we beter naar een stad waar iets meer te beleven is.
In Duitsland heb je vanaf het laatste weekend van november de kerstmarkten. Heel gezellig allemaal. Ik heb een paar jaar in Hamburg gewoond en vond het altijd beregezellig deze weken.
Ter informatie http://www.duitsverkeersbureau.nl/NLD/cultuur_en_beleving/kerstmarkten.htm?id=1178
Brugge heeft ook een kerstmarkt. Ik weet niet vanaf wanneer maar vorig jaar volgens mij al begin december. En ook in november/december is Brugge erg leuk. Het is gewoon een hardstikke mooie stad met een leuk centrum en veel te doen. En ook vlak bij de kust. Daar is het ook altijd goed vertoeven.
@lbc wrote:
Brugge heeft ook een kerstmarkt. Ik weet niet vanaf wanneer maar vorig jaar volgens mij al begin december. En ook in november/december is Brugge erg leuk. Het is gewoon een hardstikke mooie stad met een leuk centrum en veel te doen.
Dat wilde ik ook al zeggen :thumbup: .
-
Data kerstmarkt Brugge van zondag 21 november 2010 t/m dinsdag 4 januari 2011 is de gezellige kerstmarkt in Brugge met schaatsbaan op de mooie Markt. De markt is dagelijks geopend van 11.00 tot 19.30 uur. Er is ook een aardige kerstmarkt op het Simon Stevenplein van 11.00 tot 19.30 uur.
-
Data kersthappening Brugge Van zondag 28 november t/m dinsdag 7 december 2010 is er een kersthappening in het centrum Oud Sint Jan. Hier kan je de nieuwste trends in kerstdecoratie en exclusieve kerstversiering bewonderen. Bij de kraampjes verkopen ze leuke kerstcadeautjes! Dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur.
- Vanaf zondag 21 november 2010 t/m maandag 10 januari 2011 is er ook het bekende Sneeuw en IJssculpturen Festival Brugge. Een groot feest waar kinderen de nieuwe figuren uit de film Plop en de Pinguin kunnen ontmoeten en heerlijk kunnen glijden op de ijsglijbaan terwijl hun ouders genieten van een drankje aan de ijsbar.
Sneeuw en IJssculpturen festival Brugge, Stationsplein, Brugge. Dagelijks van 10.00 - 19.00 uur.
Voor verdere info:
http://surprisetickets.nl/reizen/382-kerstmarkt-brugge