Brrrr

Loek belt 10 minuten geleden…

“Hee schat, ik sta op station Delft, er was een gijzelingssituatie in een trein” :shock:

Bleek dat er een vent met vuurwapen in die trein zat, passagiers hebben vanuit de trein de politie gebeld en geprobeerd de machinist te waarschuwen. (die uiteraard de deur niet opendeed)

Op Delft stond de opgetrommelde politie al te wachten en die hebben alle passagiers veilig uit de trein kunnen halen en die idioot is aangehouden.

Hij had het vuurwapen nog verstopt maar ook dat is gevonden.

De trein is intussen weer vrijgegeven en de passagiers zitten nu veilig in bussen…

Wat een idioten zijn er ook op de wereld zeg :wall:



Ik geloof dat ik het vak van mijn hubbie toch af en toe wel eng vind zeg :?

gátver!!!

wat eng zeg!

gelukkig is ie gepakt (en gelukkig hebben de passagiers dus gebeld!)

dat is echt brrrrrrrrrrrrr

Oops…



Niet te veel over piekeren hoor. :-*

:frowning: bah… als je er alleen al aan denkt wat er had kunnen gebeuren…

ik vind sowieso het beroep conducteur gevaarlijk hoor…

:shock: eng :shock:

wat lopen er hier toch een gekken rond in nederland :naughty:

Vreselijk zeg…



Heb net even gekeken op nu.nl maar daar hebben ze nog geen concrete informatie neergezet…



Reis zelf elke dag 3.5 uur met de trein…



Moet er niet aan denken dat ik Fai opbel en zeg dat er een of andere gek bezig is met een gijzelactie dus ik kom een trein of twee later

Getver wat eng! Het idee wat zo’n idioot zou willen aanrichten…

Hoop dat je mannetje gauw thuis is!

Nou ik pieker niet zozeer (beetje wel natuurlijk) maar moet er wel even bij vermelden dat Loek gelukkig niet in die trein zat.

Hij werkt in een speciaal team (Is wel officieel hoofdconducteur) dat word opgeroepen bij calamiteiten, ontruimingen, zelfdodingen, voetbaltreinen en dat soort zaken. (heet nu nog proces bijzondere taken)



Maar ja…ik ben lekker hormonaal ook nu dus ik zit nogal snel op de kast momenteel :roll:

He bah, wat een nare mensen zijn er toch op de wereld :wall:

sjows thuis :mrgreen:



Tjah er lopen genoeg gekken op de wereld rond … en vandaag dus ook 1 in een trein tussen rotterdam en delft… met een plastic nepwepen bleek later.



Wat is er nu presies gebeurd :

Een of andere mafketel zat rond 21.30 in die trein … wat er presies in de trein is gebeurd is voor ons nog even onduidelijk. maar mede reizigers zagen dus een wapen, ze hebben 112 gebeld en zo is door de spoorwegpolitie en de verkeersleiding het treinpersoneel ingelicht.

De trein is in Delft zuid blijven staan alwaar een legertje agenten en een tijdje later ook een arrestatie team de reizigers in groepjes de trein uit gehaald hebben.

Daartussen zat dus ook die 31 jarige mafkees die gelijk door het AT team vast werd genomen en af gevoerd.

Later is in de prullenbak in de wc het ‘wapen’ gevonden het bleek nep te zijn.

De reizigers zijn met 2 bussen naar station Delft verder gebracht en hebben slachtofferhulp aangeboden gekregen.



Wij hebben dus van een afstandje het allemaal meegemaakt Verkeer weggehouden van een parkeer plaats achter bij Delft Zuid aangezien de politie even wat andere prioriteiten had en hebben het treinpersoneel toen de boel ‘veilig was’ opgevangen en met de lege trein door 2 van mijn teamleden verder naar den haag gebracht.



Ik zelf en 2 anderen zijn naar Delft gegaan om daar reizigers te helpen aangezien het treinverkee rin totaal bijna anderhalf uur stil heeft gelegen.

En ervaren treinreizigers weten dat na een verstoren het nog wel even duurt voordat alles weer ‘normaal rijd’



Heb maar een uurtje moten overwerken :slight_smile:



enne zo gevaarlijk is mijn beroep niet hoor … 8)

tsss hoor hem stoer doen

als er van die gekken in treinen zitten heb jij een gevaarlijk beroep!

echt wel

gelukkig is het goed afgelopen

Nou! Mellie al was ik niet zwanger hoor, ik zou gek worden… :evil: :evil: :evil: Bah vreselijk zulke kerels… zouden zijn plastic pistooltje daar moeten stoppen waar de zon niet schijnt… :silenced: :silenced: :silenced:

Zoveel mensen last ervan he, van 1 zo’n grapjas… :hand:



Loek, :slight_smile: lijkt wel law and order… special victims unit… :mrgreen: maar dat ehmm in en rondom de trein… :think:

Ik heb 1 heeeeeel groot wapen … !!





En das mijn mondje :mrgreen:





95% van de agressie die ik zie is mede veroorzaakt door verkeerde benadering van de agresieve persoon…



Soms kan het niet anders, maar dan ben ik toch echt met een paar man meer dat zown mafkees :slight_smile:

En als iemand met een mes oid gata lopen zwaaien gaan we niet als een stel rambo’s er op duiken … neu dan doen we toch echt wel wat afstand houden en bellen de mensen die daarvoor bedoeld zijn … en dat zijn onze vrienden van de politie :slight_smile:

@Loeksel wrote:

Ik heb 1 heeeeeel groot wapen … !!





En das mijn mondje :mrgreen:





95% van de agressie die ik zie is mede veroorzaakt door verkeerde benadering van de agresieve persoon…



Soms kan het niet anders, maar dan ben ik toch echt met een paar man meer dat zown mafkees :slight_smile:

En als iemand met een mes oid gata lopen zwaaien gaan we niet als een stel rambo’s er op duiken … neu dan doen we toch echt wel wat afstand houden en bellen de mensen die daarvoor bedoeld zijn … en dat zijn onze vrienden van de politie :slight_smile:






Oh ja hoor, dat geloof ik ook best… :thumbup: met de goede aanpak kun je iemand erg rustig krijgen… en iemand verkeerd benaderen als ie toch al opgefokt is, is vragen om NOG meer problemen…

Het zou niks voor mij zijn hoor, mijn bek is ook groot… :mrgreen: TE groot :silenced:





sorry hoor maar ehhh die eerste zin… en dan die foto van Sas (Renzosmam) hihi… moest meteennnn ergens anders aan denken… :silenced: :silenced: :silenced:

Maar even serieus… :angel:

De politie doet er toch erg weinig aan, niet…

Zo’n gast zit misschien volgende week opnieuw in de trein… :think:

Tjah politie doet er niet veel aan …



:hand: niet de politie he … die gast is opgepakt en daarna gaat ie de molen in van justitie …

Politie is staat daar los van, die hebben vandaag zeker geweldig netjes opgetreden. Hij zit nu vast en dan gaat een officier van justitie bepalen wat er gaat gebeuren. Blijft ie in arrest tot dat ie voor een rechter kan komen of word hij heen gezonden in afwachting van een proces.



En naar mijn mening doet de politie de laatste tijd jeuist steeds meer en meer aan dit soort dingen… preventief fouilleren e.d. zie ik ook steeds vaker gebeuren.

Vorige week nog een grootschalige aktie van de gemeente Delft, de ov bedrijven, wij NS met de KLPD spoorwegpolitie , HTM, Conexxion), overal in het OV extra contoles, Stadswachten die optreden tegen van alles, en regio politie die van alles aanpakt.

Oohh jeetje meid. Dat is schrikken. Vooral omdat je man daar werkt. :hug:

dat is even schrikken :shock: Maar ik las net op teletekst dat het uiteindelijk om een nep-pistool ging?





kuzzz

@Denise wrote:

dat is even schrikken :shock: Maar ik las net op teletekst dat het uiteindelijk om een nep-pistool ging?





kuzzz




Klopt Denise, toen Loek thuiskwam vannacht had hij idd ook al te horen gekregen dat het een neppistool was…

Snap het niet hoor dat zo iemand dat doet, als het een geintje was dan komt hem dat duur te staan…

Maar volgens mij spoort die vent gewoon niet.