broodkorstje=overgeven

als ik thomas een korstje geef, dan vind ie dat heerlijk TOTDAT het te ver in zijn keelte komt en dan gaat ie kokhalze,

ik kijk het dan nog evenaan wat ie gaat doen (doorslikken of uitspuugen)

maar ineens zet ie het op overgeven :shock: en gutst alle malk er weer uit van de ochtend fles

ben ik dan nog te vroeg???(hij is nu net een half jaar) volgens het cb mocht hij die al hebben :think:

ik twijfel nu des te meer, die kleine rijste wafeltjes gaan er helemaal in, alleen met brood doet ie dat

groetjes kim

Mischien vind hij het nog te moeilijk om er en stukje vanaf te bijten.

Anders geef hem kleinere stukjes of wacht er gewoon nog even mee mischien is hij er zelf nog niet aan toen hoor.

Esmie

brood en andere graanprodukten het liefst vanaf 7 maanden ivm de gluten.

Is hij te jong vraag je? eigenlijk zou als het rijstewafeltje lukt het korstje ook geen proleem moeten zijn, maar het kan ook geen kwaad nog even te wachten en het over een maand nog eens te proberen… :-*

jha dr zit ook geen druk achter hoor :mrgreen: maar was nieuwschierig wat het zou kunnen zijn, probeer het over een maandje nog wel eens

Ik zou inderdaad ook nog even wachten. Brood gaat meestal beter vanaf een maand of 7. Oefenen kan natuurlijk altijd wel, maar als het kokhalzen en overgeven als gevolg vaak voorkomt, is dat wel een vervelende ervaring voor hem natuurlijk.

Je kunt misschien beter proberen om een klein stukje in zijn wang te stoppen. Het kauwen wordt dan meer uitgelokt en dan schiet er niet direct een te groot stuk naar achter.

Oh ja, de rijstwafeltjes worden sneller zacht, waardoor het makkelijker door te slikken is. In ieder geval al een heel goed teken dat dat goed gaat, toch, met 6 maanden?!

jha die kleine stukjes heb ik ook geprobeerd, met een heel klein beetje leverworst erop, maar precies het zelfde, eerst kokhalzen en dan overgeven :?

sinds ik het getypt heb heb ik het nog niet weer gegeven ik wacht nog wel een maandje (het gaat me toch allemaal al veel te snel :oops: :mrgreen: )