Broodje bapao

Wie heeft dit wel eens gemaakt

en hoe doe je dit met stomen?

in een zakje of rijststomertje.

:thumbup: :thumbup:

gister nog met zoonlief gegeten hmmmm

Ohhhhhhhhhhhhhhhhh, die zijn zooooooooooooo lekkerrrrrrrrrrrr :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Je kan het in de magnetron doen (in het zakje)

Of je haalt het broodje uit het zakje en legt hem in een stoompan.

Zo doen wij het altijd want wij hebben geen magnetron!

Je brengt mij op een idee, ik ga straks meteen even weer een voorraadje halen :wink: :dance:

hier ook gewoon magnetron werk , zaaaaaaaaaaaaaalig!(met de rode pittige /zoete saus mmmmmmmmmmmmmmmm :drool:

Bedoel je zelf maken Nijn ? Wij hebben dat net gedaan afgelopen weekend, superlekker :thumbup: Als je het recept wilt, dan post ik deze.

Wij hangen het vergiet in een grote pan, met onderin de pan een laagje water. Broodje in het vergiet en dan een minuut of 10 het water laten koken.

@Tamma wrote:

Wij hangen het vergiet in een grote pan, met onderin de pan een laagje water. Broodje in het vergiet en dan een minuut of 10 het water laten koken.

WIj gebruiken hiervoor een pastapan met deksel.

@Karin2 wrote:

Bedoel je zelf maken Nijn ? Wij hebben dat net gedaan afgelopen weekend, superlekker :thumbup: Als je het recept wilt, dan post ik deze.

Zou je het recept zowiezo neer willen zetten? Lijkt me erg lekker! (ik vind de kant en klare namelijk niet zo erg lekker…)

Ingredienten

* 500 gram bloem
    * 75 gram (riet-)suiker
    * 1 zakje bakpoeder
    * 2 eiwitten
    * 150-175 ml water
    *
    * 300 gr gehakt
    * 1 uitje
    * 1 teentje knoflook
    * chinese sojasaus (van Kikkoman;géén ketjap!)
    * chinees 5 kruiden poeder (te koop bij de AH en toko's)
    * sambal
    * 1/2 bouillionblokje
    * 3 eetlepels zonnebloemolie
    * 1 eetlepel sesamolie (optioneel)
    * peper

Bereiding
Verhit wat olie in een pan, en fruit hierin het uitje glazig. Snipper de knoflook fijn, en bak even mee. Voeg dan het vlees toe. Bak het vlees rul, en als het bijna gaar is, doe er een scheut sojasaus bij, dan wat 5 kruidenpoeder, het halve bouillonblokje, beetje sambal en wat versgemalen zwarte peper. Proef, en als de smaak goed is, kun je eventueel nog een eetlepel sesamolie door doen.

Laat dit afkoelen.

Meng het water, de eiwitten en de suiker, en zorg dat de suiker goed opgelost is. Meng de bloem met het bakpoeder. Voeg het water/ei mengsel toe, en kneed het geheel tot een soepel deeg. Verdeel dit in porties van ca. 75 gram.

Rol met een deegroller elke portie uit tot een ronde, platte schijf van een centimeter of 10 in doorsnee. Leg 1-2 eetlepels vulling erop, en vouw dicht. De vouw komt aan de onderkant.

Stoom de broodjes met behulp van een stoompan, of pastapan met inzet, in 20 minuten gaar. (eventueel een stukje bakpapier onderin de pan leggen)

Of doe ze individeel in een diepvrieszakje, en vries in. Dan zijn ze met de magnetron in een paar minuten eetklaar!

Lekker met loempiasaus :drool:

Als Nijn ze zelf gaat maken dan weet ik wat wij zaterdag krijgen!!! :drool: :drool: :drool:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@Karin2 wrote:

Ja zelf maken…

@nijntje wrote:

@Karin2 wrote:

Ja zelf maken…

Even verder scrollen lieverd :slight_smile:

Oh, bedankt voor het recept!

Zelf kan ik de kant en klare broodjes niet eten, ivm mijn darmen (zit altijd iets ui/kool-achtigs in). Dit ga ik eens proberen!

:drool:

Zit ik hier met mijn verantwoorde boterham met kaas. :roll: :angel: :drool:

Oh get vinden jullie dat echt lekker?

Ik vind t zoo smerig… hap klef deeg… ieuw! ril

super dank je wel… :-* :-* :-* :-*

@Tamma wrote:

ga ik proberen, dank voor de tip

@Greetje14 wrote:

Ohhhhhhhhhhhhhhhhh, die zijn zooooooooooooo lekkerrrrrrrrrrrr :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Je brengt mij op een idee, ik ga straks meteen even weer een voorraadje halen :wink: :dance:

denk niet dat het gaat lukken voor zaterdag…, je krijgt andre dingen hahahahahaha

@nijntje wrote:

@Greetje14 wrote:

denk niet dat het gaat lukken voor zaterdag…, je krijgt andre dingen hahahahahaha

Is ook goed, ik heb er helemaal zin in!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: