broodbeleg?

Wat voor soort broodbeleg geven jullie aan de kleine?

Jaydin is 11 mnd!

groetjes

Ellen

Ehhm meestal leverpastei, smeerkaas en pindakaas. En als ze zich heel goed heeft gedragen :wink: af en toe een keertje jam :mrgreen:

Ik heb toevallig vandaag voor het eerst boterhammenworst geprobeerd en dat vond ze erg lekker.

smeerkaas, smeerworst, kaas, appelstroop, af en toe chocopasta… eigenlijk alles wel hoor, met boterhamworst etc zou ik nog wat uitkijken ivm het toegevoegde zout!!

Hee Marieke, dat is een goede! Daar heb ik niet eens aan gedacht :oops:

ik zelf geef het volgende: smeerkaas, smeerworst, chocopasta, jam, hagelslag, fruitstroop…

Ik wil wat meer hartig beleg gaan proberen want het zoete vindt hij te lekker worden :wink: Nu is het de ene dag hartig en de ander dag zoet.

Dus ik was idd benieuwd wat jullie allemaal geven.

Pindakaas werd bij ons nog afgeraden omdat daar noten in zitten…daar kunnen ze een allergische reactie op krijgen… dus dat durf ik niet te geven.

gr.

Ellen

Pindakaas is idd niet zo handig.

Senne krijgt alleen smeerkaas, leverpastei en appelstroop

Lucas en Pepijn kregen tot ze 1 jaar waren alleen suikervrije jam (van cereal), appelstroop (zonnestroop van zonnatura) , smeerkaas en leverpastei

Pindakaas zou ik zeker mee wachten ja ivm allergische reacties

Hier mogen we over 2 weken beginnen met brood.

Doen jullie ook de stukjes brood weken in melk als je net als wij net gaat beginnen met een broodmaaltijd?

En even in smeerworst en smeerkaas zit toch ook zout? of in mindere mate dan boterhamworst.

Suikervrije jam die moet ik ook onthouden :thumbup:

dat zal die kleine man wel lekker vinden.

Ik heb het nooit in melk gedoopt.

@Fryskefaam wrote:

Ik heb het nooit in melk gedoopt.

ik ook niet.

Ik gaf altijd inimini stukjes en die stopte ik in de wangzak (aan de zijkant dus) en dan werd het vanzelf wat zachter zodat ze het zonder kauwen in konden slikken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sam is nog jonger en eet pas sinds kort brood, maar een supertip vind ik tartex!

Is vegetarische smeerworst zeg maar, en in verschillende smaken verkrijgbaar bij reformzaken.

Nee hier ook niet dopen in melk. Met kleine stukjes begonnen en nu pakt hij zelf de stukken en maakt ze zacht…

Ik gaf de oudste vaak fruitbeleg (Zonnatura e.d) Puur fruit in een soort jamvorm. Zitten ook geen zoetstoffen in zoals soms wel het geval is bij ‘suikervrije’ jam.

Ook teveel leverprodukten zoals smeerworst en leverpastei wordt afgeraden. Zit vitamine A in, waar je niet veel van mag hebben.

Ik liet Wisse altijd zelf het brood pakken en dan speelde/at hij het uiteindelijk wel op (in het begin meestal een broodkorstje). Ik ben nogal fan zelf laten ontdekken.

Troi, hier ook hoor. Beleg is ook vaak meer een formaliteit dan dat het op de boterham blijft zitten. :lol: Kleinste van 7 maanden kan al prima met een broodkorst overweg en peuter smeert zelf.

hier smeerworst en smeerkaas

Over het algemeen wordt begonnen met smeerkaas of smeerworst… Ik zou zowiezo iets smeerbaars nemen haha…

Maar gewoon lekker vanalles proberen en dan idd suikervrij en geen pindakaas… ivm allergieontwikkeling…

Ik geef Joyce nu lekker een halve boterham en daar mag ze lekker op kluiven en over een week ofzo dan ga ik eens kijken of ze stukjes met beleg wil eten…

Tessa heeft heeel lang alleen maar smeerkaas of smeerworst gegeten…

Nu eet ze al iets meer… smeerworst, ardenner worst en gelderse plakjes en appelstroop. Hopenlijk mag ze dit blijven eten…

Liefs

ik geef nog steeds allen maar boter. Zolang hij dit prima vindt, laat ik hem nog zonder beleg. (hij is 11 maanden)

groeten Estelle

leverpastei

jam

kaas

hagelslag

boterhamworst

magere ham

smeerkaas

snijworst

Hier gaan er 2 a 3 boterhammen doorheen in de middag :mrgreen:

Hier ook nooit in de melk gedaan. Ik gaf hem gewoon een stukje en liet hem er zelf mee aan de gang gaan. Wel zonder beleg.

Veron krijgt eigenlijk sinds kort pas beleg. En ik probeer zoetigheid toch wel zo veel mogelijk te vermijden. Maar dat komt omdat ik zelf aanleg heb voor snel te dik worden en daarom krijgt hij ook zo min mogelijk. Heb wel eens gehoort dat kinderen die als ze heel klein zijn zoetigheid krijgen op oudere leeftijd vaak te zwaar zijn. Misschien is het onzin maar goed…

Veron vind smeerworst en kaas het einde…