brood

Melinda vind haar flesjes op eens niet zo lekker meer denk ik…

Dit is nu haar schema

6 uur drinkt ze 160 cc dan wil ze niet meer

9.30 eet ze meestal potje fruit van 6 maanden …

12 uur drinkt ze nu meestal maar 150 cc

16.00 beetje roosvicee ze drinkt hooguit 60 cc, een een paar hapjes liga, of een klein beetje broodkorst of klein hapje van haar bambix start koekje…

17.30 eet ze soms pot groente leeg maar meestal eet ze maar halve pot…

19.30 drinkt ze 200 cc en daarna gaat ze slapen…

Mijn vraag is kan ik om 12 uur halve boterham doen en dan bijvoorbeel daar 100 cc opvolgmelk bij?

Persoonlijk vind ik haar nog te jong voor brood. Volgens mij kan je daar pas langzaam mee beginnen vanaf 8 maanden.

Mijn antwoord is dus: Nee :wink:

op het cb zeiden ze dat ze een korstje brood mocht en evt als het goed ging een halve boterham…

Maar ik wil weten of ik daar dan melk bij moet/mag geven

nou ik moest van cb met 6 maand al beginnen met broodje met iets erop , ga ik niet doen hoor ik wacht totdat hij 6,5 maand is.

Langzaam opbouwen met hapjes.

Ik denk dat je moet kijken of ze nog melk wil na het broodje, beetje uitproberen dus

jayden kreeg met 7 maanden voor het eerst brood, steeds een paar stukjes meer :slight_smile:

ze moeten ook 500 cc melk hebben he, dus zou gewoon het flesje erna geven :slight_smile:

Jade knabbeld ook al af en toe lekker op een korstje brood :mrgreen:

met 6 mnd gaan wij ook brood geven…maar de fles blijft nog wel de belangrijkste van dat moment…

dus naast de fles kan je stukjes brood geven

je kan ook om 12u je broodje doen (een paar stukjes) en dan om 13u de fles geven…

@Becca wrote:

Persoonlijk vind ik haar nog te jong voor brood. Volgens mij kan je daar pas langzaam mee beginnen vanaf 8 maanden.

Mijn antwoord is dus: Nee :wink:

Hier ben ik het mee eens :thumbup:

denk om 12.00 dan paar stukjes brood en flesje… kijken hoe het uitpakt :slight_smile:

Hier ook op aanraden van het CB vanaf 6 maanden met korstjes brood proberen. Daarna een paar stukje.

Ik geef meestal een half uur nadat hij zijn broodje op heeft een flesje melk. Eerder dronk hij 200 cc op. Nu komt hij niet verder dan 100/120 cc. Moet wel zeggen dat hij ruim 1,5 broodje eet (op aanraden van CB, aangezien hij te “licht” was.

Hier vanaf 6 maanden af en toe korstjes brood gegeven, van af een maand of 7 op aanraden van CB een boterham.

ik zou er wel wat melk bij geven…maar de hoeveelheid is aan je kleine meid…als ze niet meer wil krijg je er toch niet meer in… :wink:

Hier ook met 6 maanden een paar korstjes en dat uitgebouwd. Met 7 maanden at meneer bijna 1 boterham per dag en nu 2.

Ja, hier ook: eerst was het een kwart boterham, toen een halve en nu een hele. Een een fles melk van 150 cc erachteraan.

Hier hetzelfde, met 6 maand een korstje

met 7 maanden een halve broodje met direct er achteraan de fles, soms drinkt ze 200 cc en een ander keertje 100 cc

Een stukje over gluten:

Gluten zijn eiwitten die in granen (tarwe, rogge, gerst en haver)voorkomen. Bij baby’s kunnen gluten de darmen irriteren. Baby’s die er gevoelig voor zijn, kunnen er zelfs blijvende schade aan overhouden. Het is daarom belangrijk dat u tot 6 maanden geen voedingsmiddelen geeft die tarwe, rogge, gerst of haver bevatten (zoals brood, soepstengel, beschuit, biscuit, of gluten bevattende pap). Maïs, witte rijst en boekweit bevatten geen gluten.

Ik heb Pete vanaf 6 maanden een korstje gegeven als ik ging lunchen. En vanaf 7 maanden begonnen met een boterham met beleg.

Ik combineerde lunchtijd altijd met een fles opvolgmelk. Hoe meer brood hij ging eten, hoe minder opvolgmelk hij kreeg, maar altijd minimaal 100 ml opvolgmelk. Later is dus gewone halfvolle melk geworden.

brood geprobeer hier maar madam wil er nog niet echt aan…

Dus we wachten nu lekker totdat ze een maand of 8 is

Joey wild eerst ook niet echt brood. Hier zijn we mee begonnen toen hij 7 maanden was.

Eerst hebben we brood met melk geprobeerd en nu krijgt hij brood met smeerkaas of leverpastei.

Het gaat prima en hij krijgt gewoon een fles erachteraan. De ene keer laat hij wat meer staan dan de andere keer, maar dan denk ik maar, hij zal wel genoeg hebben.

Wij zijn afgelopen week begonnen met soms een half sneetje brood met leverpastei na zijn fles bij de lunch. Hij vindt het heerlijk. Sabbelt vooral hoor! Maar omdat mijn zoontje geen groenten of warme hap lust, wil ik hem zo toch wat stimuleren om te oefenen met bijvoeding zonder dat het ten koste gaat van zijn melk.

Het gaat overigens prima, geen last van het een of ander. En dat terwijl het toch een allergisch typetje is.

Mijn zoon krijgt nu 2 sneetjes per dag (tussen de middag). 's Morgens krijgt hij pap, maar daar heeft hij nu geen zin meer in. Hij kijkt me de boterham uit de mond.

Kan ik hem een sneetje extra geven als ontbijt of wordt het dan teveel?

@cees77 wrote:

Kan ik hem een sneetje extra geven als ontbijt of wordt het dan teveel?

In plaats van de pap Cees? Lijkt mij geen probleem!

Ik heb het hier wel eens gehad dat de bambix op was, heeft

hij ipv de pap een boterham gekregen :thumbup: