brood

Is brood echt zo belangrijk?

Lev is gek op pizzaranden, koekjes, alle soorten vlees, tagliatelli, alle groenten en fruit, indiaas naanbrood maar een gewone boterham is garantie voor kokhalspraktijken. Hij slaat het gewoon uit mijn handen en zelf wil hij het ook niet doen.

Ik hoef het er toch niet in te duwen :think: of begint dan het grote verwennen??

Snij je de korstjes er wel van af :think:

In het begin moest Sam ook kaken. Jam op brood vond hij in het begin

heerlijk en dan is het brood meteen wat “natter”.

Na een paar weken at hij alles op brood, incl korsten.

Succes :thumbup:

Maar zo te zien komt Levje niets te kort :wink:

ja zonder korstjes.

Maar jam vind hij ook niks.

De salami pakt hij dan wel weer uit mijn handen :angel:

Oh nee hij komt niks te kort hoor en hij ziet er goed uit en verder eet hij goed, maar brood…

Lotte wilde in het begin geen bruin brood, kreeg ze gewoon niet doorgeslikt. We zijn toen overgestapt op “kidswit” of “Viwit” heet het geloof ik ook wel eens. Hangt er vanaf waar je het koopt. het is wit brood met de voedingsstoffen van bruin brood. Dat ging wel goed :slight_smile:

Inmiddels eet ze licht volkoren en dat gaat goed, maar de eerste 2 maanden dus kidswit gegeten. Ze is nog steeds geen grote broodeter, met moeite 1 sneetje, maar ach… de rest gaat er wel zo in (vooral fruit!!!) en daar ben ik erg blij mee. Zoals jij ook al zegt: Ze komt niets te kort en volgens mij Lev ook niet :mrgreen: !

Ze heeft sindskort een nieuw trucje: met haar tong de half afgekloven stukjes brood weer naar buiten duwen… :roll: errug grappig…

We forceren nu niets en besteden er zo min mogelijk aandacht aan. Laten haar gewoon zelf eten en stoppen ook af en toe een stukje in haar mond. Mooi als het op gaat, jammerdebammer als het een keer minder is (zoals vandaag :wink: )

Qua beleg: La vache qui rit, smeerkaas, appel/perenstroop, soms gewone kaas, jam… maar in ieder geval boter!