hallo,
Pffff alles is weggeebt of de richrtlijnen zijnn veranderd. Wanneer begin je met brood? Internet staat vol met tegenstrijdige berichten, 6 of 7 en zelfs 8 maand.
Seline wil geen 4 flessen meer dus zit ze op 3. Ze krijgt 's morgens fruit en ,s avonds groente. Ik merk dat ze toe is aan wat meer, maar wat? Kan ik brood
Gaan geven of extra fruitmoment? Wat zouden jullie doen?
Ik persoonlijk zal nog niet meer doen…
In de ochtend een fles
tussendoor wat fruit
In de middag een fles
Tussendoor korstje brood om te sabbelen.
Avondeten
laatste fles
En vanaf een maand 8 een boterham geven, met daarbij een fles als ze die wil. Met 8 maanden wilde mijn meisje absoluut geen fles meer bij de boterham en zat ze dus op 2 flessen.
Wij zijn begonnen met 1 korst, en na 1 week was het al 1 broodje (6 maanden )
Wij zijn hier ook bij alle 2 met 6 maanden met een boterham begonnen.
hier probeer ik al een tijdje brood te geven maar nee hoor mevrouw vindt er niets aan. Want brood bestaat uit stukjes…
Mevrouw aan het woord: jakkie stukjes…die lust ik niet :snooty: En weet je wat ik ook niet wil. Drinken…ik lust alleen hele warme melk :think:
:wall:
ik denk dat je rustig brood kunt proberen hoor. Het hoeft niet meteen een hele boterham te zijn, maar als jij zegt dat ze toe is aan meer, zou ik gewoon eens kijken wat ze er van vindt.
tnx meiden, vandaag na de fles toen wij zelf gingen lunchen heb ik haar wat kleine stukjes brood gegeven en jaaa hoor mevrouw vond het HEERLIJK!!! had eigeniljk niet echt moeite om het weg te krijgen. Terwijl, als ik het fruit niet fijn genoeg pureer, mevrouw moeite met de stukjes heeft! :mrgreen: :inlove:
Tegenwoordig schijn je te mogen starten met 6 maanden.
Wij doen mee met een onderzoek naar coeliakie omdat onze middelste dat heeft en daar hebben ze een glutenOPbouwschema.
Wij zijn gestart met een kwart boterham met 7 maanden, vervolgens een halve met 8 maanden en vanaf 10 maanden een hele.
En dan natuurlijk niet ook nog de glutenvolle pap. Het is of of.
Gewoon langzaam opbouwen, dat geldt voor alles.
Snap niet dat iedereen nog luistert naar wat een vreemde verteld.
Je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Denk jij dat je kind klaar is om brood te proberen dan moet je dat doen en niet luisteren naar iemand die uit een boek leeft.
Is ze er nog niet klaar voor dan merk je dat vanzelf.
Hier gaan de woorden van het consultatie bureau ( om maar een voorbeeld te noemen) het linker oor in en recht er net zo snel weer uit.
Gr Jack
@pappa van twee spruitjes wrote:
Snap niet dat iedereen nog luistert naar wat een vreemde verteld.
Hier gaan de woorden van het consultatie bureau ( om maar een voorbeeld te noemen) het linker oor in en recht er net zo snel weer uit.
Gr Jack
Als je erom vraagt zal men adviezen geven.
Niets verplicht. Ook een bezoek aan een CB niet.
Mijn moeder maakte vroeger broodpap, dat kun je ook doen natuurlijk.
Maar doe wat je zelf prettig vindt, het heeft geen haast, het is BIJvoeding, niet een complete voeding.