Brood eten

We zijn nu al een paar weken aan het proberen Jack brood te laten eten.

Alles is geprobeerd, wit brood, licht bruin brood, jam, smeerwordt, smeerkaas, pindakaas, maar hij hoeft het niet.



Ik ben het blijven aanbieden en het eerste stukje gaat erin, maar zodra hij geproeft heeft wat het is hoeft ie niet meer.



Heeft iemand een tip?

ik vermoed dat hij er nog heel erg aan moet wennen. Aanbieden kun je blijven doen maar je kunt het ook even 2 weken stilleggen en daarna weer proberen. Zelf laten eten, korstje geven… en vooral in het begin er niks op doen of misschien een klein beetje boter.

Hier zijn we met 6mnd begonnen met wat korsjes geven, zelf laten vasthouden en op laten sabbelen. Met 7 maanden 1ste gesmeerde boterham gegeven en dat ging direct goed. :thumbup: Ik was met smeerkas begonnen en las hier op KOK dat men liever met boter kan beginnen dus sindsdien alleen boter. Ik geef ook alleen bruinbrood.Mijn zoontje is nu ook 8 maanden en hij eet een hele boterham op met korsjes en alles! :oops:

Trouwens mijn schoonmoeder adviseerde (in geval dat hij brood niet lekker zou vinden) om de boterham in wat opvolgmelk te doppen en dan geven…misschien helpt dat een beetje!



Succes :-*

Ach mijn zoontje weigert ook nog steeds brood te eten. Hij houdt zijn mond stijf dicht als ik met brood aan kom. Ik blijf het gewoon proberen, alleen in de weekenden geef ik niks. Ik bied het elke dag aan wanneer ik zelf ook eet (zien eten doet eten)Een half uurtje na het brood aanbieden, geef ik hem gewoon een fles, 's ochtends geef ik pap uit een fles. Verder eet hij wel alles dus maak me er niet druk om. Het zal vast wel een keer komen.



Ik bied hem wel elke dag het zelfde aan dat wil zeggen bruin brood, soms met alleen boter soms met smeerkaas, maar zo ziet het er wel het zelfde uit, na 4 weken eet hij nu soms 1 a 2 stukjes. Het zal vanzelf wel komen, leg er niet teveel de nadruk op.

Odin kon geen brood eten ging hij van overgeven… maar krentenbol ging er wel in :lol:

nu eet hij ook gewoon brood zonder overgeven :thumbup:



dus misschien krentenbol proberen en dan later weer gewoon brood?

anders gewoon Pap geven? Daar zit net zoveel verzels in als brood. Verteld iemand verteld door het cb .

@Karin1981 wrote:

anders gewoon Pap geven? Daar zit net zoveel verzels in als brood. Verteld iemand verteld door het cb .




Wij maakten broodpap van melk en brood met een beetje suiker. Werkte fantastisch. Later zijn we brood aan gaan bieden toen ze eenmaal aan de smaak en textuur gewend waren.



grt