bronchitus...update nachtje ziekenhuis

Djanel die was al een paar dagen verkouden maar sinds twee dagen begon hij ook te piepen. Ik ben gister met hem naar de dokter geweest en zij constateerde bronchitus…

Maar hij is 5 weken, is dat niet erg vroeg voor bronchitus?

Er zit astma in de familie, ik heb het namelijk en in mijn man’s kant komt het ook voor. Ik moest bij de apotheek een ventolinpuffer halen en een babyhaler, jeetje wat een apparaat zeg :shock:

Ik dacht en dat is wel een beetje naief naderhand :oops: maar ik dacht dus, ik geef borstvoeding dus dan zal hij het vast niet krijgen…

Joy had haar eerste opname met 5weken5dagen en met 4maanden aan de flixotide. Dus nee het is niet te vroeg, dat kan gewoon.

Maar het betekend niet als er nu brongitus is vastgesteld, dat het veel vaker voor komt. Of ontwikkeld naar astmatische klachten. Ik hoop van niet!!

Het kan natuurlijk wel.

Gewoon heel goed in de gaten houden zou ik zeggen.

En als hij in de toekomst te vaak ventolin nodig heeft praten over een onderhoudsmedicijn maar zo ver is het gelukkig nog lang niet!!

Wie weet is het wel iets eenmaligs!!

Dat de babyhaler zo groot is is alleen maar goed. Zo krijgt hij het medicijn veel beter binnen :wink:

Ok dat zei de dokter dus niet he, dat het eenmalig kon zijn dus ben gelijk weer wat geruster… thanks!

Ja hoor. Aantal neefjes en nichtjes in de babyleeftijd (beide kanten familie die nu allemaal tussen de 4 - 12 jaar zijn) hebben het als baby wel is gehad. Of als kind wel eens een keer. Maar echt heel sporadisch. Dus dat kan inderdaad :slight_smile: Meer als even ziek en last: en dan weer over.

Ja het kan…Yur was 10 weken met zijn eerste bronchtius en daarna zijn er nog een aantal gevolgd helaas…hij loopt nu bij de ka ivm zijn luchtwegproblemen.

Tama, dat dacht ik dus ook van de bv.

Maar bedenk je eens hoe ziek hij er van zou zijn zonder bv!

Ik ben met Lev een paar keer in de nacht bij de hap geweest (en overdag) en toen noemde ik dat ook. Hij zei toen dat de kans groot was dat hij was opgenomen als hij geen bv had gehad, dus het helpt wel maar het is wat minder zichtbaar.

Die haler van de ventilon heb ik ook. Wat een ding he!! Helpt het?

Even een tip…

Jasmijn heeft ook astma en we geven haar ook pufjes met Ventolin.

Dat grote ding (die inhaler) wat een ramp was dat, bijna niet te doen als je kindje iets ouder wordt en gaat tegenstribbelen. Ik kon het ook niet alleen geven, moest echt met zijn tweeen.

Je kan dus ook een andere krijgen bij de apotheek, kost je € 25,00 en kan je declareren bij de zorgverzekeraar. Deze is goed hanteerbaar en er staan beertjes op. Nu kan ik de ventolin makkelijk zelf geven ipv met dat enrome apparaat. (vond het ook wat minder bedreigend voor zo’n kleintje) Al heeft het nog lang geduurt voordat het kon zonder Jasmijn in de houdgreep te houden helaas.

Sterkte, ik hoop voor jullie dat het eenmalig is.

Nou wij zijn net thuis van een nachtje ziekenhuis. Gistermorgen werd het gepiep erger en je zag aan hem dat hij steeds meer moeite kreeg met ademhalen. Dus ik met hem naar de huisartsenpost omdat ie Ventolin niet aansloeg bij hem. Ik werd door gestuur naar de kinderarts in het ziekenhuis en die dacht aan het RS-virus… Na de test bleek hij het (gelukkig) toch niet te hebben maar we moesten wel blijven omdat hij het toch niet helemaal vertrouwde. Hij heeft drie keer zuurstof gehad via zo’n kapje (noemde ze sprayen) en drie keer ventolin via hetzelfde kapje. Was erg pittig want we moesten hem in de houtgreep houden want wat is mijn kereltje sterk zeg!

Maar het heeft gelukkig wel baat gehad want het ging vandaag zo goed met hem dat we weer naar huis mochten. Wel moeten we hem goed in de gaten houden…

Zo, ik ben gebroken :zzz: :zzz:

Ja hij is verneveld inderdaad met de ventolin! Heftig nachtje gehad dus. Gelukkig is hij al weer thuis dat is fijn! Ik hoop dat het goed blijft gaan. Heb je nog een schema meegehad voor de ventolin? Of niet.

Veel sterkte voor je kleine mannetje!! :hug:

wat zielig hee…

dat sprayen is ook helemaal niet leuk voor ze,

maar het helpt wel.

ik heb ook bv gegeven en ik geloof eerlijk gezegd niet meer in de verhalen over voorkomen van nog ergere problemen…

daarvoor is Tyg te vaak ziek (geweest).

Volgens mij heb je gewoon pech, of niet.

ach wat naar bij zo’n klein mannetje :frowning:

ik heb het zelf ook en weet hoe vervelend het voelt om benauwd te zijn

:hug: voor jou en Djanel

Ach wat zielig voor je kleine ventje …

Hopelijk is hij snel weer de oude, en knap hij weer lekker op!!

Dikke knuffel van ons :hug: :hug: :hug: