Broertjes of zusjes bijelkaar op de slaapkamer

Ik vroeg het me eigenlijk af op welke leeftijd je kinderen bijelkaar op de slaapkamer kan leggen.



Mijn oudste is 4 en mijn jongste is 1 en in mei word ons derde kindje geboren die ik bij de jongste op de kamer wil leggen.



Het eerste half jaar zal het nog bij ons op de kamer liggen in het wiegje maar als het dan een half jaar is zal het toch naar een kamertje moeten.



Is mijn jongste dan nog te jong voor een broertje of zusje op de kamer??



Is het dan verstandiger om die dan van 2 en 5 bijelkaar te leggen??



Vind het zo moeilijk

waarom niet? in het bein zal het misschien wennen zijn voor beide kinderen, amar als ze niet anders weten…



hier vanaf jongs af aan met anderen op een kamer gelegen. eerst met een broertje, en toen me zusje uit de wieg was met mijn zusje, en later kwam er no een schattig zusje bij!



nooit problemen mee gehad! we gebruikten de slaapkamer ook alleen om maar te slapen of overdag om eens lekker te gaan liggen lezen, iets anders, zoals spelen mochten we daar niet! dat kon gewoon beneden!

Mijn dochter gaat in die tijd waarschijnlijk al over naar een bedje.



Zou ze snachts niet steeds uit haar bedje gaan om bij de baby te kijken ??



Kan dat gevaarlijk zijn ??



Ben nog zo aan het overwegen.



Maar vind het verschil tussen mijn zoon en dochter te groot om ze bijelkaar te leggen of praat ik nu onzin?? (4 en 1)

Ik heb twee kids en ruimte zat, maar toch slapen ze sinds een paar maanden op één kamer omdat ik merkte dat ze zo alletwee beter slapen.



De jongste was toen bijna 1 en de oudste 3,5 jaar. Nu zijn ze 15 maanden en 4 jaar en het gaat prima. De jongste huilt nog wel eens, maar daar trekt de oudste zich bijna nooit wat van aan en slaapt daar dwars door heen. En 's morgens hebben ze een hoop lol met ze tweetjes.



Het maakt denk ik niet zoveel uit wie je bij elkaar legt, maar ik zou wel wachten tot de laatste voeding eruit is en anders de oudste twee bij elkaar leggen.

Ik zou denk ik eerder die oudste twee bij elkaar leggen. Wij hebben uiteindeijk gewacht tot Nena meer dan 1 jaar was om ze bij Lasse te leggen. Ze schelen 2,5 jaar. Tot zij stabieler sliep. En om nu een baby bij een peuter te leggen.



Lasse valt gewoon in slaap ookal ligt Nena te meuten of als ze snachts huilt slaapt hij door. En lasse vind het ook leuk dat zijn zusje bij hem ligt.