Broek vol met modder, hoe te wassen?

Nou de vraag staat in de titel ;).



Hub heeft op een spijkerbroek allemaal modderspetters begint ongeveer de hoogte van z’n knie en eindigt aan de onderkant van z’n broekspijp …



Ik ben bang dat als ik het zo maar in de wasmachine gooi dat m’n wasmachine naar z’n grootje gaat.



Ben ik nou gewoon te bang of is dit terecht ;)?



Hoe haal ik in hemels naam die spetters weg te krijgen (Tis al hard en heb het al geprobeerd te stofzuigen en tegen de buitenmuur te kloppen… geen effect).



dus was mama’s van KOK help me please!

Ik zou het dus gewoon met een vlekkenreiniger huppakee in de wasmachine gooien :oops:

even met een harde borstel eroverheen, dat je het ergste zand eraf haalt en dan gewoon in de machine… evt wat ossegal of andere vlekverwijderaar op smeren als je het niet helemaal vertrouwd…

Ik zou daar dus niet eens over na denken en in de wasmachine gooien. Wel eens gedaan ook, hij doet het nog hoor! 8)

Net als wat wisje zegt zou ik er even met een harde (afwas)borstel over gaan zodat het meeste weg is.

Dan hup in de wasmachine ermee.

Nog nooit over nagedacht, hihi. Ik kiep hem gewoon de wasmachine in en die wasmachine doet het al 10 jaar…gewoon het ergste eraf vegen en in de wasmachine doen dus lijkt me.

hier ook … hup in de machine… maar meestal is het dan nog niet hard…



maar machines kunnen wel wat hebben hoor…

als het natte vlekken zijn, spoel ik ze vaak uit in een emmer met sop en daarna de wasmachine in,

zijn het droge vlekken, even schoon borstelen en de wasmachine in.

@D. wrote:

Ik zou daar dus niet eens over na denken en in de wasmachine gooien. Wel eens gedaan ook, hij doet het nog hoor! 8)




Idem :mrgreen:

Gewoon huppekee in de machine, ik ga er altijd vanuit dat ding daarvoor gemaakt is hoor.

Hier een man die hovenier is, en ik ga die modderbroeken (en echt waar, dat zijn niet een paar spetters :wink: ) echt niet apart eerst staan uitspoelen ofzo. Die gaan zo huppa de wasmachine in, en m’n machine krijgt er helemaal niks van.



Gewoon wassen dus, zou ik zeggen.

Hier een man die regelmatig met een schep aan de slag moet, of sloten uitbaggert (en nee, dat gebeurd niet altijd met een machine).

Dus ook hier regelmatig vieze werkkleding.



Gek genoeg schud ik de zakken wel altijd leeg (daar zit ook altijd een hoop zooi in!), maar plekken op de broek behandel ik niet voor, die gaan er zo in :mrgreen:

@#puk# wrote:

Hier een man die regelmatig met een schep aan de slag moet, of sloten uitbaggert (en nee, dat gebeurd niet altijd met een machine).

Dus ook hier regelmatig vieze werkkleding.



Gek genoeg schud ik de zakken wel altijd leeg (daar zit ook altijd een hoop zooi in!), maar plekken op de broek behandel ik niet voor, die gaan er zo in :mrgreen:




Heb een man die tereinchef is op voetbal velden …



Ik vergeet dus wel regelmatig de zakken leeg te halen dus geregeld word er een aansteker mee gewassen ;).



maar ga het proberen te afborstelen en als dat niet werkt gewoon in de wasmachine :mrgreen:



thnx alle maal :mrgreen:

Als het te erg is even in de emmer met groene zeep, wat soppen en daarna in de wasmachine.

Op de een of andere manier vind ik het irritanter een broek vies uit de wasmachine te krijgen (dus niet alle vlekken eruit) dan even voorsoppen. Terwijl ik voorsoppen ook stomvervelend vind :mrgreen: .