broek plassen

Ik heb een probleempje met onze zoon van net 6.



Onze zoon was al bijna 4 toen hij eindelijk zindelijk werd. Hij was toen wel direct zindelijk, dus overdag en 's nachts.



De laatste paar weken plast hij echter steeds in zijn broek, en ook 's nachts moet hij er vaak uit om te gaan plassen. Voorheen werd hij daar nooit voor wakker, hij bleef gewoon de hele nacht droog.

Overdag plast hij soms in zijn broek terwijl hij dan een uur eerder naar de wc is geweest.



Zouden jullie de urine even nakijken, of kan er iets anders aan de hand zijn (spanning???) Ik merk aan zin gedrag niets, hij is juist erg rustig en lief de laatste tijd, zit goed in zijn vel en is vrolijk.



Tips???

Zou het Sinterklaasstress kunnen zijn? Of een blaasontsteking? Jee, lastig, zeker bij een schoolgaand kind…



Ik zou iig de blaasontsteking uit willen sluiten en er toch even mee naar de dokter gaan…



Succes!

@miekske wrote:

Zou het Sinterklaasstress kunnen zijn? Of een blaasontsteking? Jee, lastig, zeker bij een schoolgaand kind…



Ik zou iig de blaasontsteking uit willen sluiten en er toch even mee naar de dokter gaan…



Succes!




Ik denk zelf niet aan stress, omdat hij verder juist zo rustig en vrolijk is. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Misschien dan toch maar even urine controleren inderdaad. :think:

Zou ik zeker doen…Je weet t nooit he? Misschien heeft de huisarts ook wel een idee wat het zou kunnen zijn…

kan het ook zijn dat hij daar ‘nonchelant’ in wordt? Mijn zoontje heeft dat wel. Dan zit hij verder lekker in zn vel, maar hij heeft dan gewoon geen zin en soms terwijl hij idd net naar de wc is geweest. Hij krijgt dan even een luier om snachts (vind hij vreselijk) en dan belonen we hem als het goed gaat. Hij moet even alert zijn.



Als kind was ik met 2 jaar zindelijk, maar na 1 bezoekje aan de dierentuin was het met 5 jaar weer over. Mijn moeder had toen van die marktplasticzakken (kraken enorm) n soort strikslip gemaakt…Resultaat veel herrie en k was ook gelijk weer zindelijk…

maar jah…of that the way is??



Succes iig en lijkt me zekers goed om wel die blaasontsteking uit te sluiten.



doegies,

Mariek

Blaasontsteking is het niet.



Miepmuis, wat jij zegt zou heel goed kunnen. Belonen helpt hier helaas nog niet echt, en straffen vind ik in dit geval niet de oplossing. Ik denk er nog even verder over na…