Pooh, gaat het al wat beter met het brillendrama?
Onze dochter (net vier) heeft sinds afgelopen dinsdag een bril. Ze moest woensdag meteen naar de BSO, toen hebben we hem maar thuisgelaten. Verder heeft ze hem altijd op, en het gaat supergoed! Het valt me 100% mee tot nu toe. Ze is er voorzichtig mee (na wat aanwijzingen van ons), en de uitleg dat als zij gaat slapen de bril ook moet slapen (in de brillekoker) valt prima bij haar. Ze doet hem zelf in het doosje, geeft hem een nachtkusje, aait de koker nog even en gaat dan slapen. S’morgens zet ze hem nog niet volautomatisch op, maar als ik tegen haar zeg “wat moet je nog doen?” na het aankleden, wassen en tandenpoetsen zeg ze zelf al “zonnebril op”. (Ze noemt hem om onduidelijke reden een zonnebril). Of ze er al aan gewend is weet ik niet. Haar rechteroog is astigmatisch (cilinderafwijking) en ik heb me laten vertellen dat dat in het begin een heel raar, vertekend beeld kan geven. Genoeg redenen voor haar om hem af te doen lijkt me, maar ze houdt hem keurig op. Papa heeft ook altijd een bril op, wellicht scheelt het. Of ze heeft al door dat ze er beter mee ziet, kan ook Maar goed, ze heeft hem net een paar dagen, en vanaf nu hebben we drie weken vakantie, dus genoeg tijd om haar er goed aan te laten wennen voordat ze de echte vuurdoop aangaat: school en de bso.
Het gaat hier met ups en downs.
Er zijn weken dat ie dagelijks kapot thuis kwam.
In de zandbak was begraven, in de boom was gehangen.
Op dat moment heb ik een keus gemaakt, zodra ze ermee begint te klieren gaat ie af.
Ook duidelijk met kdv afgesproken, sindsdien heeft ze de bril gemiddeld een halve dag op, is ie minder vaak stuk en zorgt het voor mij voor een stuk minder frustrsties.
Soms zijn er dagen dat ze hem de hele dag op heeft.
Ik maak er geen strijd meer van, nu draagt ze hem met plezier en ben ik ook happy.
Met 3 weken weer naar de oogarts, ben benieuwd of het afdoende werkt :think:
Maar mn meisje zonder bril… is kaal :mrgreen: :lol: :inlove: