Brie

Ik weet het niet meer, mag je gewone brie 60+?

ja hoor!!

R.oy nam het mee, ik heb het volgens mijn vorige zwangerschap ook uitgezocht…

au lait cru betekent dat je het niet mag hebben.

Dus als dat op de verpakking staat moet je het niet doen.

in nederlandse supermarkten worden als ik het goed heb niks meer verkocht waar rauwe melk inzit.

de camabert hier ben ik nooit ziek geweest en in frankrijk had ik dezelfde dag nog de blerf en die is dus wel met rauwe melk.

nou meis geniet lekker van je brie-tje :drool:

@monique wrote:

in nederlandse supermarkten worden als ik het goed heb niks meer verkocht waar rauwe melk inzit.

Da's niet waar, hoor! Toevallig was ik een paar weken geleden aan het sneupen en toen kwam ik wel op een paar kaasjes in de supermarkt tegen dat het van rauwe melk gemaakt is. Dus echt gewoon even op de verpakking kijken!

@Tierrr wrote:

@monique wrote:

Da's niet waar, hoor! Toevallig was ik een paar weken geleden aan het sneupen en toen kwam ik wel op een paar kaasjes in de supermarkt tegen dat het van rauwe melk gemaakt is. Dus echt gewoon even op de verpakking kijken!

meen je dat nou ik dacht dat dat niet meer mocht.
wel bij de kaaswinkels.
naja dan wel goed opletten.
ik d8 dat ik het hier een x gelezen had.

Ja, het verbaasde mij ook inderdaad… maargoed, als je gewoon goed oplet is er niks aan de hand natuurlijk!

tierrr waren het harde of zachten kazen?

schijnt dat harde kazen die schaafbaar zijn wel mogen.(niet als je zwanger bent hoor tenminste zou ik niet doen :wink: )

heb ff gegoogeld :smiley:

Ik weet het eigenlijk niet eens meer, maar zou heel goed kunnen dat het een harde kaas was. Denk het haast wel inderdaad. Het verbaasde me wel, want je gaat er niet zo snel vanuit dat dat spul in de supermarkt van rauwe melk gemaakt is… ik niet in elk geval. :wink:

dan zijn we er uit haha.

de bacterie kan zich niet in de harde kazen vermenigvuldigen en kunnen geen schade brengen.

En Feta-kaas? mag dat?

zolang er geen au laît cru op de verpakking staat mag je alles nemen.

in feta zit het ook niet als je het gewoon in de supermarkt koopt.

werk op een vleeswaren / kaasafdeling van een bekende supermarkt en we hebben inderdaad wat rauwmelkse ( au lait cru ) kaasjes. het staat er echter wel heel duidelijk op en als je het aangeeft aan de verkoopster zal ze ook melden welke kazen dit zijn ( bij een goede supermarkt wel tenminste ) Met boerenbrie zou ik wel uitkijken ( boerenkaas is ook nooit gepasteuriseerd ) maar een gewone roombrie of president brie kan totaal geen kwaad hoor! Uitkijken dus met boerenbrie of brie de meaux ( die is rauwmelks ) en verder gewoon lekker je brie-tje eten. En parmazaan mag inderdaad ook, die is wel rauwmelks, maar op een bepaalde manier bewerkt dat het dus wel kan!!!

Geniet lekker van je brie-tje :smiley: